Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně odhalena už 13. prosince. Testovací muly se už prohánějí, náhled do interiéru se nám však naskytnul až nyní.

Je fajn, že si Mercedes-Benz svou nezdolnou třídu G nechá i v další generaci a nepřistoupí k podobně razantnímu řešení, jako Land Rover s Defenderem. Vůz se měl podle dřívějších spekulací ukázat už na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, nakonec jej ale neuvidíme ani v Los Angeles koncem tohoto měsíce.

Odhalen totiž bude až 13. prosince, kdy podle našich informací končí embargo na informace, které již vybraní novináři z celého světa mají k dispozici. S ukončením embarga internet zaplaví fotky a videa karoserie i interiéru, jenže zatímco vnější tvary jsme si již mohli odvodit prostřednictvím videí s testovacími mulami, z kokpitu nebylo zatím ukázáno vůbec nic.

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Ani snímky, které vidíte v galerii, zatím nejsou oficiální. Objevily se na internetu společně s fotkou jedné z testovacích mul. Alespoň podle nich to vypadá, že se slavné „géčko“ vydá podobnou cestou, jako třídy E a S.

Přinejmenším u dražších verzí najdeme před řidičem digitální přístrojový štít, který bude plynule navazovat na širokoúhlou obrazovku infotainmentu. Palubní deska si zachová svou vysokou, ale relativně subtilní stavbu. Volant působí luxusně, stejně jako nízko umístěný panel klimatizace a tradiční tlačítka pro nastavení diferenciálů. Na středovém tunelu najdeme sdružený ovladač infotainmentu, který už dobře známe z dalších modelů značky.

Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Podle dosavadních informací bude mít nová generace třídy G, s ohledem na lepší deformační zóny, delší přední převis a bude výrazně širší. Dostane novou víceprvkovou přední nápravu, vzadu najdeme klasickou tuhou nápravu a zachována zůstane i bytelná rámová konstrukce podvozku.

Pod kapotou očekáváme zcela nové řadové motory, chybět by však neměl ani čtyřlitrový osmiválec známý ze sporťáku AMG GT. Výroba bude probíhat v rakouské továrně Magna Steyr a prodej by měl být zahájen v březnu příštího roku.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků