Nižší úroveň střechy, razantně splývající záď a krátká příď, EQS očividně využije přednostní elektrické platformy naplno pro maximální prostor a pohodlí uvnitř.  Zdroj: Mercedes-Benz

Nižší úroveň střechy, razantně splývající záď a krátká příď, EQS očividně využije přednostní elektrické platformy naplno pro maximální prostor a pohodlí uvnitř.  | Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka je ostatně vyvíjena od základu jako elektromobil na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům. Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka je ostatně vyvíjena od základu jako elektromobil na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům. | Zdroj: Mercedes-Benz

Po stránce designu určitě limuzína využije prvků staršího stejnojmenného konceptu a současné rodiny elektrických modelů EQ. Zdroj: Mercedes-Benz

Po stránce designu určitě limuzína využije prvků staršího stejnojmenného konceptu a současné rodiny elektrických modelů EQ. | Zdroj: Mercedes-Benz

Dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Více v článku... Zdroj: Mercedes-Benz

Dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Více v článku... | Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrický ekvivalent limuzíny třídy S se pomalu blíží premiéře. Mercedes tak zveřejňuje další upoutávku, ve které se značka zaobírá interiérem EQS a rovněž jeho palubní deskou Hyperscreen...

Elektrický ekvivalent limuzíny třídy S se pomalu blíží premiéře. Mercedes tak zveřejňuje další upoutávku, ve které se značka zaobírá interiérem EQS a rovněž jeho palubní deskou Hyperscreen...

...která je vlastně zakřivenou obrazovkou přes celou šířku kabiny před řidičem a spolujezdcem. Není divu, že Mercedes označuje interiér EQS za revoluční.

...která je vlastně zakřivenou obrazovkou přes celou šířku kabiny před řidičem a spolujezdcem. Není divu, že Mercedes označuje interiér EQS za revoluční.

Pro řeči expertů Mercedesu na interiérový design a technologie jsou u videa dostupné anglické titulky. Už ovšem víme, že nový systém od Mercedesu je tvořen několika obrazovkami...

Pro řeči expertů Mercedesu na interiérový design a technologie jsou u videa dostupné anglické titulky. Už ovšem víme, že nový systém od Mercedesu je tvořen několika obrazovkami...

...které jsou zapuštěny do lesklého a po okrajích zakřiveného podsvíceného panelu o šířce 141 centimetrů. Displeje ve střední části palubní desky a před spolujezdcem využívají technologii OLED.

...které jsou zapuštěny do lesklého a po okrajích zakřiveného podsvíceného panelu o šířce 141 centimetrů. Displeje ve střední části palubní desky a před spolujezdcem využívají technologii OLED.

Ovládání MBUX Hyperscreen bude podle automobilky rozsáhle spoléhat na umělou inteligenci a hlasové příkazy s pokročilou schopností systému učit se nejrůznější potřeby posádky v daných situacích.

Ovládání MBUX Hyperscreen bude podle automobilky rozsáhle spoléhat na umělou inteligenci a hlasové příkazy s pokročilou schopností systému učit se nejrůznější potřeby posádky v daných situacích.

Všechny funkce budou nicméně dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. Haptická odezva po stisknutí je pro dotykové displeje samozřejmostí.

Všechny funkce budou nicméně dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. Haptická odezva po stisknutí je pro dotykové displeje samozřejmostí.

Dojezd produkční limuzíny na baterky bude čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií,  které si koncern Daimler vyrobí sám .

Dojezd produkční limuzíny na baterky bude čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám.

Po stránce designu nelze u prototypu přehlédnout, že EQS bude mít mnohem splývavější záď oproti klasické třídě S a nepochybně bude působit více futuristickým dojmem.

Po stránce designu nelze u prototypu přehlédnout, že EQS bude mít mnohem splývavější záď oproti klasické třídě S a nepochybně bude působit více futuristickým dojmem.

Mercedes již dříve potvrdil, že odhalení produkčního EQS plánuje na letošní rok. Přesné datum ale dosud nezmínil.  Více v článku...

Mercedes již dříve potvrdil, že odhalení produkčního EQS plánuje na letošní rok. Přesné datum ale dosud nezmínil. Více v článku...

Novinka je ostatně vyvíjena od základu jako elektromobil na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům. Zdroj: Mercedes-Benz
Po stránce designu určitě limuzína využije prvků staršího stejnojmenného konceptu a současné rodiny elektrických modelů EQ. Zdroj: Mercedes-Benz
Dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Více v článku... Zdroj: Mercedes-Benz
Elektrický ekvivalent limuzíny třídy S se pomalu blíží premiéře. Mercedes tak zveřejňuje další upoutávku, ve které se značka zaobírá interiérem EQS a rovněž jeho palubní deskou Hyperscreen...
13
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz EQS se odhaluje z profilu. Svou novou platformu využije naplno

Německá značka přidává do řady další upoutávku na elektrickou limuzínu EQS.

Mercedes se nedrží zpátky s postupným odhalováním elektrického ekvivalentu třídy S a do světa vypouští další upoutávku. Po maskovaných prototypech a odhalení velkého infotainmentu Hyperscreen se již dále ukazuje exteriér EQS, který snímkem z profilu potvrzuje mnohem aerodynamičtější tvary než klasické „esko“.

Nižší úroveň střechy, razantně splývající záď a krátká příď, EQS očividně využije přednostní elektrické platformy naplno pro maximální prostor a pohodlí uvnitř. Novinka je ostatně vyvíjena od základu jako elektromobil na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům. Po stránce designu určitě limuzína využije prvků staršího stejnojmenného konceptu a současné rodiny elektrických modelů EQ.

Dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Více podrobností o pohonném ústrojí zatím automobilka neprozradila, očekává se nicméně dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu přes 400 koní (294 kW) v základní verzi.

Velkou pozornost pak EQS určitě strhne svou palubní deskou Hyperscreen, která je vlastně zakřivenou obrazovkou přes celou šířku kabiny před řidičem a spolujezdcem. Ovládání MBUX Hyperscreen bude podle automobilky rozsáhle spoléhat na umělou inteligenci a hlasové příkazy s pokročilou schopností systému učit se nejrůznější potřeby posádky v daných situacích.

Datum odhalení EQS zatím Mercedes neupřesňuje. Tímto tempem zveřejňování upoutávek bychom ale měli být již blízko samotné premiéře.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud