Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

60 komentářů

Kuk Vykuk
6. září • 10:43

Mercedes podělal ty nejdůležitější detaily při uvedení svého nového elektroautaMercedes-Benz messed up the most important detail of its big electric car debut
https://www.theverge.com/2018/9/5/17820710/mercede... ...

Kuk Vykuk
5. září • 17:10

Krásné oteklé tuctové SUV s komickou fejkovou maskou, kterýmu se do prostoru pro motor V12 kůli pár kablíkům a krabicím nevešel ani přední kufr :-D:-D:-DB-]
http://www.v10.pl/archiwum/galeria/2018/Mer... ...
Ze zadu vypadá stejně jako Porsche Cayenne a přijde až za 2 roky B-]
https://car-images.bauersecure.com/pagefiles/75930/porsche_c... ... Mercedes je prostě lídr.

Kuk Vykuk
5. září • 20:40

Dokonce si u Mercedesu nemohli odpustit ani napodobeniny vejfuků :-D:-D:-D
http://www.v10.pl/archiwum/galeria/2018/Mer... ...

E15
6. září • 12:32

:-D:-D:-D Jj. Když jsme si tu dělali srandu, že by ty fejkové výfuky mohli dávat i na elektromobily, tak mě ani ve snu nenapadlo, že by to fakt udělají... A fakt že jo. Jako autíčko z pouti. :-D:-D:-D

rembaz
5. září • 17:41

Tesla je urcite praktickejsia az na tie dvere. Bez nich by to auto nebolo az take cool ale mozno o 10-15tis lacnejsie.

Kuk Vykuk
5. září • 20:39

Jo ty dřeve to je fakt spíš ptákovina pro supersporty a než něco co bych chtěl na svým běžným autě.

E15
5. září • 15:24

Tak tomu říkám blamáž. Kapacita baterie je zřejmě tak nízká, že nejdůležitější údaj každého elektromobilu, tedy kolik to má kWh (+ jaká je spotřeba v kWh/100km) se raději ani neuvádí? Už to tu zaznělo asi stokrát, ale od MB bych fakt čekal více... Uvidíme, co předvede v reálu Audi...

E15
5. září • 15:30

Tak už jsem to našel: Akumulátor váží 650 kg a má kapacitu 80 kWh.
To by nebyly špatné parametry, kdyby se psal rok 2008... :-D

rembaz
5. září • 15:38

Je to tak, dokonca aj Jaguar ma 90.

JK
5. září • 10:39

Mercedesy mám rád, ale tohle je fakt škaredý. Už teď to auto vypadá staře a to jej teprve představili. Interiér je otřesný. Zadek je hodně Porsche, no proč ne, ale ta příď. Nevím co ti Němci blbnou. BMW už dlouho nenakreslilo hezké auto a nevypadá to, že bude lépe, Mercedes se očividně rozhodl, že se pozvolna vizuálně zlikviduje a Audi - no to bylo nudné a nezajímavé vždycky.

ixb1
5. září • 10:56

Asi se snaží napodobit ssangyong.

ixb1
5. září • 10:12

Může autor článku alespoň uvést jakou průměrnou rychlostí se musí vozidlo ploužit ,aby těch 400km bylo schopno ujet?

leprousek jeneral
5. září • 10:21

Presne takovou rychlosti, aby se mohl schovat do aerodynamickeho uplavu za kamionem. To bude asi nekde kolem 92 km/h. :-D

Michal
6. září • 7:50

Velmi oblibenou aplikaci pak bude predpoved pohybu kamionu. Dnes bude hezky = mnoho kamionu mym smerem :-D

oh.c!
5. září • 20:29

leprousek jeneral: Jojo. Typický jízdní projev BEV. Pěkně za "kamčáček" :-). "Elektrofanatici" si určitě pěkně dokáží spočítat kolik energie je potřeba na pohyb krabice o rozměrech 1,7 x 2 x 4,5 metru z bodu A do bodu B. A to se asi evidentně stále v průběhu času mění. Na jejich planetě asi ano. Asi žijí v domnění, že s každou "novou" generací BEV klesne spotřeba o 50%. Ale když si to myslí, tak je to fajn. Ale Fyzika je uzemní. Velmi rychle.:-P
P.S. Představené parametry BEV jsou krásným příkladem prémiového bullshitu. Už se těším na další "dávky" od jiných automobilek. ;-). Už jen čekám, kdy se někdo odváže a představí perpetuum mobile.

Saman
5. září • 11:33

kamiony jezdi vesmes 80km/h , pokud tedy jedou maximalkou co maji na dalnici povolenou, pokud jede vice, tak porusuje predpisylidi kde furt berete tu 90ku? kdo vam takovou blbost nabulikoval? snad ne v autoskole?

Driver
6. září • 11:27

Přečti si zákon. Omezení rychlosti vozidel je tolik a tolik standartně, pokud není uvedeno jinak, a to je ten důvod, vyjímka a tu mají dneska téměř všichni, a netýká se to jen rychlosti ale i rozměrů, počtu náprav a dokonce i doby provozu. Dokonce existují nákladní vozy, které jsou schváleny jako traktor, i když vypadají z 99% jako klasický nákladní vozidlo. "Tatraktor" např. I vozík za auto má v zákoně 80kmh ale existují i na 100 a 130kmh ;-) Vše naplňuje definici , "pokud není schváleno- stanoveno jinak" vpodstatě ty základní standartní vozidla už dnes kupuje jen ten, kdo nepotřebuje nikomu konkurovat= využití priváti na chaty a zahrady, jinak Škoda Auto měla už za komunizmu nadměrné kamiony pro transport vozidel a dneska mají návěsy jako "téměř vagóny" ;-)

Marek71
5. září • 12:12

Jezdím po dálnici hodně a když jsem nucen tahat se za kamionem, tak vidím, že mi tempomat ukazuje kolem těch 90, výjimečně i 92. Takže ano, spousta z nich jezdí rychleji. Jinak, každý kamion by měl mít omezovač na 85-87, dá se dle majitele nastavit i méně, ale dá se i odblokovat, resp. nastavit těch 90-92.

Polo
5. září • 9:14

Německý KodiaQ. Výborně.

Adam
5. září • 8:22

Výška 1324mm?!! Veď to je na úrovni BMW Z4 preboha. Už pritom tvrdení, že je o 31,5cm (!) nižší mi niečo nesedelo. Opravte si to, má to byť 1624mm. Pozerám, že väčšina webov to zobrala od niekoho, kto to zle napísal. V Autobilde je 1624 a to bude na 99,99% správny rozmer ;-)

Joe Doe
5. září • 9:29

Hadam nechces, aby redaktor Autorevue nieco overoval, si sa zblaznil? :)

josephko
5. září • 7:40

Pochybuje ešte niekto, že doba elektrická doprave už stojí predo dvermi? Nové elektromobily sa podobajú na bežné autá, aj interiér nie je žiadne sci-fi. To znamená len jedno - elektromobily začínajú dobývať svet dopravy.
Uvediem jednu paralelu spred 15-20 rokov. Prvé digitálne fotoaparáty sa podobali na všetko možné, len nie na fotoaparáty. Mali skrátka roztodivné tvary. Keď sa začali podobať bežným filmovým foťákom, tak sa začala digitálna revolúcia vo fotografovaní. Netvrdím, že to bolo spôsobené tvarmi digitálnych foťákov, ale tie 2 veci - tvar a objemy predajov - spolu úzko súviseli.
Inak mimochodom, prvý digitálny foťák Sony P73 mal 3 MPixely, "zasmušilé" fotky a na 64 MB karty sa mi zmestilo tak 20-30 fotiek. A v roku 2004 ma stál 13 990 Sk, teda cca 11.500 Kč. Aj tu sa dá vidieť veľmi zaujímavá podobnosť s elektromobilmi.

tom
5. září • 11:40

S tim by se dalo souhlasit, vývoj sel rychle dopředu, jen ty baterie vydrží skoro stejne jako u tech prvních foťáku. U tech aut je to stejne, ovladani, design atd., vse je privetive a skoro stejne jako u normálních aut. Jen zdroj energie se moc nemění. U foťáku to asi tolik.mevadi, otázka je, jak u auta...

leprousek jeneral
5. září • 10:18

Jsem zvedavy, zda EV budou mit take tak jepici zivot jako digitalni fotaky. Dnes je totiz sektor amaterskych digitalnich fotaku de facto mrtvy. Jedine, co se stale jeste prodava, jsou digitalni fotaky pro profesionaly. Z tohoto trendu jsou tradicni fotograficke firmy asi tak stastne jako bacil z lekarny.V okruhu mych znamych uz nikdo tohle digitalni haraburdi nekupuje, protoze vsem se uz neco takoveho neuzitecne povaluje nekde v supliku. V dobe, kdy fotky z mobilnich telefonu dostatecne uspokojuji potreby amaterskych fotografu, uz lide nevidi duvod kupovat digitalni fotaky. Dokonce i znami, kteri maji foceni jako konicka, tedy poloprofesionalove, si sice drahe fotaky porizuji, lec i je prestava bavit tahat s sebou kila fotogravicke vybavy. A tak takove to civilni foceni ruznych party a narozeninovych oslav take delaji mobilem.Analogicky k tomu, bych byl podstatne opatrnejsi pri vesteni skvele budoucnosti EV. Priklad digitalni fotografie jasne ukazuje, ze cesty budouciho vyvoje jsou nevyzpytatelne a nekdy se to zvrtne smerem, ktery cekal jen malokdo.

miro
5. září • 10:33

dnes si nikto nekupi amatersky digi fotak, lebo taky uz ma v mobile.
v buducnosti si tak isto ludia nebudu kupovat auta, lebo ich odvezie samojazdiace auto.
je to este stale relativne vzdialena buducnost a mnoho ludi uz len z principu nesadne do samojazdiaceho auta, ale pre dnesne deti to bude uplne normalna vec a nebudu chapat preco by mali soferovat ci jazdit na koni, alebo vyvolavat film v temnej komore :)

leprousek jeneral
5. září • 10:39

Jiste. I ja myslim, ze budoucnost EV zrejme netkvi v tom, ze do aut misto spalovaku zabudujeme elektromotor a hura silnici.

miro
5. září • 15:22

to ze to bude elektromotor miesto spalovaku je jasne.
ide len o to kde brat elektriku do toho elektromotora.
baterka? vodik? superkondenzator? ci benzin ako extender?
kym nejakym zazrakom nespravia ten superkondenzator tak prave mala lahka, lacna baterka ktoru nabijes cez noc + extender na benzin kvoli dobijaniu pocas jazdy v pripade dlhsej jazdy je to co ja povazujem za najlepsie riesenie.no ako som uz pisal vyssie. v case ked si nebudes auto kupovat, ale len objednavat sluzbu v podobe samojazdiaceho auta tak vobec nebudes riesit na co to auto jazdi. kludne nech su pod kapotou schovani 4 cernoskovia co slapu na bicykloch :D

Joe Doe
5. září • 9:28

V zasade suhlas, len paralela je trosku inde :)Zhodou okolnosti som pred 16-17 rokmi testoval gadgety pre jedne nemenovane slovenske noviny. A vsetky digitalne fotaky, co mi presli cez ruku, vyzerali ako filmove fotaky tej doby*. Ale o to nejde.Ked som v 2002 obchadzal fotolaby a pytal sa, ci by mi urobili z pamatovej karty fotky, dostaval som spravidla odpoved: "My sme tu profesionalni fotografi, my digital neuznavame, robime len film". Tak som sa im vysmial, prislusne to v clankoch okomentoval s tym, ze im davam 2-3 roky.*Pravda je, ze uplne prve boli ine, ale to bolo tym, ze sa fotilo na 3.5 palcovu disketu :)

XYZ
5. září • 8:56

Hloupost. První elektromobil byl postaven dřív než auto se spalovacím motorem. Elektronika udělala obrovský skok pokud jde o výpočetní výkon a kapacitu ukládání. Takže se vylepšila jenom regulační technika. Ale kapacita baterií se za 100 let možná ztrojnásobila, aspoň že to nabíjení se zrychluje. A elektromotor se nějak extra neodlehčil ani se zázračně nezvýšila jeho účinnost. Prostě elektromobily jsou na kraji své existence a už se nikam neposunou. Jsou něco jako vrtulová letadla v roce 1945.

Saman
5. září • 9:45

zajimave cteni ty tvoje pismenkatakze od roku 1991, kdy byl aprvne uvedena na trh li-ion baterie, se kapacita na kg zlepsila priblizne 4x, od olovenych baterii pouzivanych do te doby se to zlepsilo priblizne 12x, cena od roku 1991 klesla za kWh priblizne 6x, u olovenych to nema smysl resit protoze jaksi nekonkuruji onou vahou a asi nikdo by si dnes nekoupil treba takovyto mercedes, kde by byli 2 tuny baterek ikdyby cena byla polovicni :-Da ted k elektromotorum, prvni elektromobili na konci 18 stoleti meli elektromotory o vykonech do 5kW/15Nm, ano do peti kilowatt :-D a vazili okolo 20 kilogramu, v 70 az 90 letech kdy elektromobili zkouseli i automobilky a objevilo se par tovarnich prestaveb prevazne mensich aut, tak meli vykon okolo 20-30kW/130Nm a vaha priblizne 40kg, a dnes mame v nejruznejsich elektromobilech elektromotory od rekneme 80/250Nm do 300kW/700Nm a vahou okolo 35-40kg, no zajimavej ten neprogres za tech jak pises 100 let :-D

leprousek jeneral
5. září • 10:36

Na jednu stranu mate pravdu, ale na druhou stranu to skutecne neni nic tak svetoborneho. Rad bych poznamenal, ze v uplne stejnem obdobi delaly stejne tak obrovske pokroky i spalovaci motory.Vykonnejsi elektromotory se delaji tak, ze proste pracuji s podstatne vetsim proudem. To je obecne znama stredoskolska fyzika. Ano, je treba je pak lepe chladit a resit dalsi technicke problemy, lec skutecne zadny principielni skok tam nevidim. Prozatim zadny EV nema elektromotory se supravodivym vinutim, coz bych povazoval za zasadni smer budouciho vyvoje EV, ktery by nas posunul dale. Zatim to ovsem spise pripomina cekani na saharsky dest.S bateriemi je to hodne podobne. Clovek cte dnes a denne o zazracnych bateriich, ale v komercni realite kde nic, tu nic. Nicmene, pri narustu vykonu pocitacu v radu desitek tisicu, narust kapacity batetii o nasobky, tezko nekooho ohromi. A to ani nemluvim o prakticke strance veci.

Saman
5. září • 11:29

kolo je taky porad nejlepsi pokud je kulate, a to je tvar znamej lidstvu jiz prez 5 tisic let, EV maji dnes jediny problem a tim je ukladani energie, jedni se to snazi resit baterkama, druzi vodikem, na elektromotoru jiz neni mnoho co vylepsovat a jeho ucinnost a efektivita jiz o mnoho asi lepsi nebudea jak vidno spoustu lidi to ohromuje a elektromobily jsou dnes nedostatkove zbozi, jak vidno zakaznici o ne zajem maji

ijon
5. září • 9:15

No, elektromotor má účinnost 85-95%, to není tak špatné. Pravdou taky je, že se už ani moc zvýšit nedá. I konstrukčně je to tak jednoduché zařízení. že tady už moc nevymyslíte.
Takže zůstává jediná otázka - kde vzít ty nové zázračné baterie s rychlým nabíjením. Jenže tuhle otázku už řešíme 100 let.
Popravdě si zatím neumím představit elektromobily ve srovnatelném masovém rozšíření. Ona i sama cena je bez tučných dotací dostatečně odrazující.

kkk
5. září • 9:10

Zaznamenal jste vývoj el.dronů za posledních "pár let"?

XYZ
5. září • 11:33

Letadýlka na baterku už jsou tu celkem dlouho. Jediný co se v poslední době změnilo je, že řídící obvod je malý lehký šváb co umí přijímat GPS a natáčet Full HD video. Dřív tam bylo jen servo co podle povelu z vysílačky zaplo/vyplo. To nic nemění na tom, že na elektroauto pořád potřebuješ obrovský elektromor s měděnou cívkou, k tomu pár set kilo baterií a celé se to nabíjí v nejlepším případě desítky minut proudem jako u menší svářečky. Už dneska hrozí každou chvilku blackout kvůli klimatizacím. By mě zajímalo, jak si vy elektropošuci představujete průměrnou městkou ulici? Jakože každý si natáhne z okna přes chodník tlustou prodlužku a při nabíjecí špičce budou v Temelíně blikat žárovky?

kkk
5. září • 12:08

Zkuste si to celé přečíst a trochu se zamyslet https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ...

kkk
5. září • 12:03

Myslíte že urážkami získáte autoritu nebo respekt?Já měl na mysli velké drony pro armádu atd.To s tím obrovským elektromobilem doufám nemyslíte vážně?Pro cca. 60% lidí není nabíjení problém (bydlí ve svém domě nebo mají garáž)většina bude nabíjet mimo špičku levnej proud, pro elektrárny ideální na vyrovnání špiček.Elektřiny vyvážíme pro 3-4mil.el.aut a než tady bude tolik el.aut je otázka desítek let, takže dost času na posílení infrasruktůry,benzinky se taky nepostavily za pár let :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
5. září • 12:14

Oprava ,obrovským elektromotorem :-(

karlos
5. září • 8:24

Já pochybuji a jsem naopak přesvědčen o tom, že elektromobil v této podobě nikdy nedobude masovosti. Maximálně se stane okrajovou alternativou.
Budoucnost je jednoznačně vodík.

Pavel F.
7. září • 21:03

Tak vzhledem k tomu, že na výrobu 1l (cca 100 km) vodíku se současnými technologiemi (a zatím jiná účinnější není v dohledu) spotřebujeme kolem 85 kWh, tak to radši budu cpát do baterky a budu jezdit za 15 kWh/100km...

Saman
5. září • 9:31

pro nekoho je budoucnost rakev a hlina nad ni, pro druheho zase pec a urna, to jestli to bude vodik nebo baterky je vesmes fuk, prozatim ale vodik spise ukazuje ze budoucnosti zatim nebude B-] ale tak ma na to probuzeni jeste taky par mozna i desitek let

Kuk Vykuk
5. září • 17:54

Budoucnoust je ve vodíku... a ještě dlouho bude :-D:-D:-D

Saman
6. září • 10:09

nojo ono to vlastne dava smysl, soucasnost je v baterkach, a budoucnost je ve vodiku, ta budoucnost ktera prijde za hoooodne hoooodne dlouho :-D

kkk
5. září • 9:03

Když se díváte na tohle auto, díváte se na budoucnost firmy Mercedes-Benz,“ napsal server TheDrive.com. Zdroj: https://byznys.lidovky.cz/novy-elektromobil-mercede... ... Očekává se, že prodeje elektromobilů budou i nadále poměrně rychle růst. http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita... ...

ijon
5. září • 6:56

Na první pohled jsem si myslel, že je to nový Ssangyong, kterému někdo v rámci maskování připlácl hvězdu na chladič. Na druhý pohled mám dojem, že se někdo u Mercedesu zbláznil. Možná plný boční pohled je ještě tak docela OK, pokud jste na baculatá SUV.

puk123
5. září • 5:53

První fotka mi připoměla nedávné fotky z testů nového Rapida polepeného krycími panely.

JH
5. září • 0:32

Za mňa je ten dizajn všetko len nie MB. Zadná časť to je inšpirácia u koho? KIA alebo Porsche. No....beriem to tak, že to je el.auto a tento dizajn dostane len tento model a nie je to predzvesť noveho GLC a vôbec celej rady SUV od MB. Až na G pochopiťeľne.

legr
5. září • 0:05

Koukám že falešná mřížka chladiče, to aby ta aerodynamika nebyla zase až příliš dobrá. Okoukali to asi od Jaguaru. Ještě mohli dozadu hodit dva laufy pro blbce.

mn
4. září • 21:38

Design inspirovaný asijskou designovou školou - zadek Kia Sportage a předek Honda/Nissan, což jsou ty nelepší vzory, jaký si může někddo vzít :). Ale vážně, ten předek je podivej, ale uznávám, že se to časem možná zalíbí, takže tomu dávám naději.

PH
6. září • 14:13

Tys asi nezaregistroval přesuny designerů, jako např. Da Silva směrem do Asie? Proto začínají být korejská auta v celku líbivá, holt evropský rukopis, asijské prachy...

Tomáš
4. září • 23:19

Tak se omlouvám, není to japonec, ale korejec a nevím, jestli je šéfdesignér, ale myslím, že má velké slovo co se designu mercedesu týče. Hubert Lee jeho jméno jest;-).

Joe Doe
5. září • 9:20

Pozri, po vulgarnom a naivnom dizajne MB spred 10 rokov je priklon k azijskemu dizajnu jednoznacne plus.

Tomáš
4. září • 23:14

Tak já myslím, že šéfdesignér MB japonec,takže by tam paralelela byla:-).

JirkaK
4. září • 21:21

Mě spíš zaujala jiná věc. Na úvodní stránce je několik aut. Opel, Hyudai, Lexus, Kia, Audi, Toyota, Renault....... A nakonec Mercedes. Když z toho oloupete firemní znáčky, nepoznáte jedno od druhého. Navíc všechny vypadají stejně hnusně - krásy a elegance mají asi stejně jako šedesátiletá, metrák a půl vážící romka ověšená zlatými řetězy a prsteny.
Před čtvrt stoletím byla taková W124 krásné auto. A s Renaultem 25, Opelem Omega nebo Audi 100 by si ho na první pohled nespletl ani největší ignorant :-D

Tajínka
6. září • 0:25

Máte pravdu Jirko :-)) metrák a půl vážící romku ale nepoužíváme, když Vaše paní za čtvrt století vyrostla do krásy, ze které má radost víc lidí, než Vám ona přizná. Takže největší ignorant jste tady vy. :-D Krásný pozdrav z Havru ;-)

vana
4. září • 21:10

Ani nadpřirozeně chytrá elektronika by nedokázala sama zajistit vektorování točivého momentu pro každé kolo samostatně jak se tvrdí v článku. Pokud jsou motory pouze dva, nezbytně na to potřebuje i mechanické prvky, např. brzdy. Informace v článku je tedy chybná.A druhá nejasnost je v údaji o konečné hmotnosti. Vím co je hmotnost pohotovostní, provozní nebo celková ale pojem konečná hmotnost slyším fakt poprvé

Zelí
4. září • 21:35

Od germánů nic zvláštního, oni nám už jednou předložili konečné řešení.

V3S
5. září • 11:54

Soudruhu nám ne, ale Židům, v tom máte teké mezery?

leprousek jeneral
5. září • 12:44

To je pravda. Nas chteli jen odsunout nekam na Sibir. ;-)

Jan
4. září • 20:38

cením přední "deylajty" že jsou protáhlé jak zadní lampy..

Doporučujeme

Články odjinud