Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Po řadě upoutávek je dokonáno. Mercedes-Benz představuje své první elektrické SUV, kterým rozjíždí novou rodinu elektromobilů v nabídce.

Velké evropské automobilky se pomalu rozjíždějí s nabídkou plně elektrických modelů a Mercedes také není pozadu. Nejnovější třída EQC tak bude konkurovat nejen chystanému SUV Audi e-tron, ale také Jaguaru I-Pace či Tesle Model 3. Novinka je taktéž prvotinou v budoucnu rozšířené nabídce elektromobilů třídy EQ. Jak už víme, u jediného plně elektrického modelu Mercedes v žádném případě nezůstane.

EQC se rozměrově podobá současnému GLC, přičemž s ním sdílí identický rozvor 2873 mm. Na délku ovšem měří 4761 mm, na šířku 1884 a výška činí 1624 mm. Vůči GLC je tak o 15 mm nižší a 105 mm delší. Objem kufru je udávaných 500 litrů, tedy větší o 79 litrů.

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Elektrické SUV čerpá z designu dnešního portfolia Mercedesu, nicméně i přesto uvádí řadu nových stylistických prvků a jeho tvary v mnoha případech diktoval zájem o nízký aerodynamický odpor karoserie. Výrazným detailem na přídi je LED denní svícení, které se z hlavních světlometů protahuje přes celý vrch masky vozu. Úzký horizontální pás osvětlení se nakonec objevuje také na zádi.

Na poměry současných Mercedesů vyšších tříd je pak docela konvenční i interiér. Přestože architektura palubní desky byla částečně upravena, najdete zde nyní už tradiční pás spojených obrazovek infotainmentu a přístrojové desky. V rámci materiálů se hledělo na životní prostředí a zákazníci si budou moci vybrat i potahy sedadel z recyklovaných PET lahví. Mercedes však zmiňuje, že z recyklovaných materiálů a obnovitelných zdrojů je ve voze vyrobeno kolem stovky součástek.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Pohonným ústrojím EQC je dvojice elektromotorů, z nichž každý má na starost jednu nápravu. Chytrou elektronikou je pak zajištěn pohon všech kol a vektorování točivého momentu pro každé kolo zvlášť. Kombinovaný výkon jednotek je rovných 300 kW (408 koní) a točivý moment činí 765 Nm.

Elektrické SUV ovšem není žádnou baletkou a díky sadě baterií o samostatné hmotnosti 650 kg (uložených v podlaze) je konečná hmotnost EQC 2445 kg. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost činí 180 km/h. Na jedno nabití je podle Mercedesu možné ujet přes 450 km (dle testovacího cyklu NEDC), respektive přes 400 km (dle novějšího cyklu WLTP).

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

Dobu nabíjení zatím automobilka uvádí pouze u své DC rychlonabíječky, díky které dobijete baterie vozu z 10 % na 80 % za přibližně 40 minut. S energií při řízení pak bude řidič „hospodařit“ skrze čtveřici jízdních režimů Comfort, Eco, Sport a Max Range (pro nejvyšší možný dojezd).

První vozy se dle předpokladů dostanou k zájemcům v druhé polovině příštího roku, ačkoliv na některých trzích už Mercedes spouští rezervace novinky. Oficiální cenu EQC se ale teprve dozvíme.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků