Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Po řadě upoutávek je dokonáno. Mercedes-Benz představuje své první elektrické SUV, kterým rozjíždí novou rodinu elektromobilů v nabídce.

Velké evropské automobilky se pomalu rozjíždějí s nabídkou plně elektrických modelů a Mercedes také není pozadu. Nejnovější třída EQC tak bude konkurovat nejen chystanému SUV Audi e-tron, ale také Jaguaru I-Pace či Tesle Model 3. Novinka je taktéž prvotinou v budoucnu rozšířené nabídce elektromobilů třídy EQ. Jak už víme, u jediného plně elektrického modelu Mercedes v žádném případě nezůstane.

EQC se rozměrově podobá současnému GLC, přičemž s ním sdílí identický rozvor 2873 mm. Na délku ovšem měří 4761 mm, na šířku 1884 a výška činí 1624 mm. Vůči GLC je tak o 15 mm nižší a 105 mm delší. Objem kufru je udávaných 500 litrů, tedy větší o 79 litrů.

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Audi začalo vyrábět elektrické SUV e-tron. Jde na to stejně jako Tesla

Elektrické SUV čerpá z designu dnešního portfolia Mercedesu, nicméně i přesto uvádí řadu nových stylistických prvků a jeho tvary v mnoha případech diktoval zájem o nízký aerodynamický odpor karoserie. Výrazným detailem na přídi je LED denní svícení, které se z hlavních světlometů protahuje přes celý vrch masky vozu. Úzký horizontální pás osvětlení se nakonec objevuje také na zádi.

Na poměry současných Mercedesů vyšších tříd je pak docela konvenční i interiér. Přestože architektura palubní desky byla částečně upravena, najdete zde nyní už tradiční pás spojených obrazovek infotainmentu a přístrojové desky. V rámci materiálů se hledělo na životní prostředí a zákazníci si budou moci vybrat i potahy sedadel z recyklovaných PET lahví. Mercedes však zmiňuje, že z recyklovaných materiálů a obnovitelných zdrojů je ve voze vyrobeno kolem stovky součástek.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Pohonným ústrojím EQC je dvojice elektromotorů, z nichž každý má na starost jednu nápravu. Chytrou elektronikou je pak zajištěn pohon všech kol a vektorování točivého momentu pro každé kolo zvlášť. Kombinovaný výkon jednotek je rovných 300 kW (408 koní) a točivý moment činí 765 Nm.

Elektrické SUV ovšem není žádnou baletkou a díky sadě baterií o samostatné hmotnosti 650 kg (uložených v podlaze) je konečná hmotnost EQC 2445 kg. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost činí 180 km/h. Na jedno nabití je podle Mercedesu možné ujet přes 450 km (dle testovacího cyklu NEDC), respektive přes 400 km (dle novějšího cyklu WLTP).

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

Dobu nabíjení zatím automobilka uvádí pouze u své DC rychlonabíječky, díky které dobijete baterie vozu z 10 % na 80 % za přibližně 40 minut. S energií při řízení pak bude řidič „hospodařit“ skrze čtveřici jízdních režimů Comfort, Eco, Sport a Max Range (pro nejvyšší možný dojezd).

První vozy se dle předpokladů dostanou k zájemcům v druhé polovině příštího roku, ačkoliv na některých trzích už Mercedes spouští rezervace novinky. Oficiální cenu EQC se ale teprve dozvíme.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků