Nový Mercedes-Benz E je předčasně venku

Nová generace středního sedanu od Mercedesu byla i v případě verze pro rok 2010 ostře sledována a ještě ostřeji svými tvůrci střežena. Před několika okamžiky se však objevily první tři snímky tohoto stěžejného modelu v plné jeho kráse a bez maskování. Jejich rozlišení je zatím mizerné, ale konečně si můžeme říci: a je to venku!

Nová řada E bude oficiálně představena již za několik týdnů na autosalonu v Detroitu. Do výslužby po několika generacích odcházejí dva oválné páry předních světlometů, jež se nyní slily do ostře řezaných hran, které lépe odpovídají současnému designérskému trendu značky. Ten nový Mercedes E přibližuje větší řadě S, zaujme poměrně vysoká střecha v oblasti nad hlavami cestujících na zadních sedadlech. S jistými rozpaky ale přijímáme neforemné, snad až příliš rozměrné a jednoduché zadní sdružené světlomety, díky kterým se celá záď vozu možná poněkud přibližuje ledasjakému autu jihokorejské provenience. 

Je jisté, že nová řada E přinese ty nejmodernější technologie, směřující ke zlepšení jízdních výkonů, komfortu jízdy, bezpečnosti či hospodárnosti, z nichž některé určitě budou patřit k velmi progresivním. Těšit se tak můžeme třeba na zařízení zaznamenávající a zdůrazňující dopravní značky či sledování pozornosti řidiče.

V nabídce agregátů by se měly objevit taky několik novinek a to zřejmě z úsporné rad Bluetec a BlueEfficiency, které se Mercedes snaží v současnosti protlačit do všech svých modelů. K dispozici by však měl být i 6,2 litrový osmiválec s výkonem kolem 400 kW. Na bližší informace si však bohužel ještě budeme muset počkat, avšak ještě před koncem roku zřejmě poznáme novou E-klasse ve verzi kombi s tím, že již v Detroitu se možná ukážou oba modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes E-klasse: jak se vám zamlouvá?

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků