Nový Mercedes-Benz E: dynamičtější, kvalitnější a bezpečnější

Německý výrobce vozů, společnost Mercedes-Benz, představil na autosalonu v New Yorku faceliftovaný model třídy E. Automobil přebírá řadu prvků od vlajkové lodi, Mercedesu S, měl by ještě více zvednout laťku spolehlivosti a přilákat nové zákazníky.
Nový Mercedes-Benz E: dynamičtější, kvalitnější a bezpečnější

O problémech Mercedesu třídy E bylo napsáno mnoho kritických článků, namátkou si vzpomínám na trable s řídící jednotkou nebo potížích s ABS. Všechny tyto negativní faktory a řada svolávacích akcí stála Mercedes nemalé finanční prostředky a především poškodila pověst Mercedesu jako novátorské a přitom kvalitní a spolehlivé značky. Vedení společnosti se po vynikajícím vstupu nové generace luxusní limuzíny třídy S rozhodlo, že i u faceliftu pro E-klasse se musí dbát především na spolehlivost vozů a přitom neopomenout klasické přednosti vozů s trojcípou hvězdou ve znaku: komfortní jízdní vlastnosti a dynamičnost pohonných jednotek.

Modelový ročník 2006 má oproti stávajícím vozům pozměněnou masku, nárazník a přední mřížku chladiče. Modifikací prošla i zpětná zrcátka, zadní optika světlometů a novinkou budou i samonatáčecí přední bi-xenony (Intelligent Light System).

Rozšířená bezpečnostní výbava přebírá řadu prvků a systémů z vyšší řady, limuzíny třídy S. Především to bude Pre-Safe System, který se spolu s ESP snaží maximálně předcházet kolizím a pokud k nim dojde, chránit posádku před zraněním. Jedním z bezpečnostních prvků v sériové výbavě vozu bude elektronická hlavová opěrka Neck-Pro, která se při nárazu vysune za pouhých 0,1 s směrem k hlavě řidiče a spolujezdce a sníží tak hrozbu poranění krční páteře.

V nabídce se objeví nové barvy exteriéru a vnitřního čalounění, nový čtyřramenný volant a zlepšená ergonomie ovládání automatické klimatizace. Hned šestice motorů prodělala nějakou výkonovou změnu, u dieselových motorů: čtyřválce E 200 CDI, E 220 CDI a šestiválec E 320 CDI, a dvojice benzínových agregátů: čtyřválec E 200 Kompressor a nový osmiválec E 500. Top model bude mít pod kapotou novinku z regálů sportovní divize AMG, přeplňovaný osmiválec s výkonem 378 kW (514 k) a kroutícím momentem 630 Nm nahradí verzi E 55 AMG.

Změny ve výkonech jednotlivých verzí osvětluje následující tabulka.

Model před faceliftem po faceliftu
E 200 CDI 90 kW/122 k 270 Nm 100 kW/136 k 340 Nm
E 220 CDI 110 kW/150 k 340 Nm 125 kW/170 k 400 Nm
E 320 CDI 165 kW/224 k 510 Nm 165 kW/224 k 540 Nm
E 200 Kompressor 120 kW/163 k 240 Nm 135 kW/184 k 250 Nm
E 500 225 kW/306 k 460 Nm 285 kW/388 k 530 Nm
E 63 AMG - - 378 kW/514 k 630 Nm

Více informací uvolní automobilka po oficiální premiéře, která proběhne 12. dubna během speciální světelné show na autosalonu v New Yorku. Mercedes-Benz svoji tiskovou zprávu doplnil o pár dalších všeobecných informací: po uvedení faceliftovaného modelu třídy E bude mít v nabídce celkem 29 modelů, z toho 16 sedanů a 13 kombi. Za celou historii modelu E-klasse je prodalo přes deset milionů vozů, což je pro luxusní sedan úctyhodné číslo. Nová generace třídy E by měla přijít na konci roku 2008 nebo na jaře roku následujícího.

Tip: Stáhněte si plakáty nového Mercedesu třídy E.

 

 

 
Mercedes-Benz třídy E

bazar

Mercedes E 3
Rok výroby: 2008
Stav: 195 929 km
Cena: 254 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 246 972 km
Cena: 128 000 Kč
Mercedes C 2
Rok výroby: 2002
Stav: 129 356 km
Cena: 116 000 Kč
Mercedes E 3
Rok výroby: 2014
Stav: 57 265 km
Cena: 770 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2008
Stav: 191 243 km
Cena: 316 000 Kč
Mercedes SL 5,5
Rok výroby: 1987
Stav: 126 007 km
Cena: 550 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků