Nový Mercedes-Benz E: dynamičtější, kvalitnější a bezpečnější

Německý výrobce vozů, společnost Mercedes-Benz, představil na autosalonu v New Yorku faceliftovaný model třídy E. Automobil přebírá řadu prvků od vlajkové lodi, Mercedesu S, měl by ještě více zvednout laťku spolehlivosti a přilákat nové zákazníky.
Nový Mercedes-Benz E: dynamičtější, kvalitnější a bezpečnější

O problémech Mercedesu třídy E bylo napsáno mnoho kritických článků, namátkou si vzpomínám na trable s řídící jednotkou nebo potížích s ABS. Všechny tyto negativní faktory a řada svolávacích akcí stála Mercedes nemalé finanční prostředky a především poškodila pověst Mercedesu jako novátorské a přitom kvalitní a spolehlivé značky. Vedení společnosti se po vynikajícím vstupu nové generace luxusní limuzíny třídy S rozhodlo, že i u faceliftu pro E-klasse se musí dbát především na spolehlivost vozů a přitom neopomenout klasické přednosti vozů s trojcípou hvězdou ve znaku: komfortní jízdní vlastnosti a dynamičnost pohonných jednotek.

Modelový ročník 2006 má oproti stávajícím vozům pozměněnou masku, nárazník a přední mřížku chladiče. Modifikací prošla i zpětná zrcátka, zadní optika světlometů a novinkou budou i samonatáčecí přední bi-xenony (Intelligent Light System).

Rozšířená bezpečnostní výbava přebírá řadu prvků a systémů z vyšší řady, limuzíny třídy S. Především to bude Pre-Safe System, který se spolu s ESP snaží maximálně předcházet kolizím a pokud k nim dojde, chránit posádku před zraněním. Jedním z bezpečnostních prvků v sériové výbavě vozu bude elektronická hlavová opěrka Neck-Pro, která se při nárazu vysune za pouhých 0,1 s směrem k hlavě řidiče a spolujezdce a sníží tak hrozbu poranění krční páteře.

V nabídce se objeví nové barvy exteriéru a vnitřního čalounění, nový čtyřramenný volant a zlepšená ergonomie ovládání automatické klimatizace. Hned šestice motorů prodělala nějakou výkonovou změnu, u dieselových motorů: čtyřválce E 200 CDI, E 220 CDI a šestiválec E 320 CDI, a dvojice benzínových agregátů: čtyřválec E 200 Kompressor a nový osmiválec E 500. Top model bude mít pod kapotou novinku z regálů sportovní divize AMG, přeplňovaný osmiválec s výkonem 378 kW (514 k) a kroutícím momentem 630 Nm nahradí verzi E 55 AMG.

Změny ve výkonech jednotlivých verzí osvětluje následující tabulka.

Model před faceliftem po faceliftu
E 200 CDI 90 kW/122 k 270 Nm 100 kW/136 k 340 Nm
E 220 CDI 110 kW/150 k 340 Nm 125 kW/170 k 400 Nm
E 320 CDI 165 kW/224 k 510 Nm 165 kW/224 k 540 Nm
E 200 Kompressor 120 kW/163 k 240 Nm 135 kW/184 k 250 Nm
E 500 225 kW/306 k 460 Nm 285 kW/388 k 530 Nm
E 63 AMG - - 378 kW/514 k 630 Nm

Více informací uvolní automobilka po oficiální premiéře, která proběhne 12. dubna během speciální světelné show na autosalonu v New Yorku. Mercedes-Benz svoji tiskovou zprávu doplnil o pár dalších všeobecných informací: po uvedení faceliftovaného modelu třídy E bude mít v nabídce celkem 29 modelů, z toho 16 sedanů a 13 kombi. Za celou historii modelu E-klasse je prodalo přes deset milionů vozů, což je pro luxusní sedan úctyhodné číslo. Nová generace třídy E by měla přijít na konci roku 2008 nebo na jaře roku následujícího.

Tip: Stáhněte si plakáty nového Mercedesu třídy E.

 

 

 
Mercedes-Benz třídy E

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků