Nový Mercedes-Benz E: dynamičtější, kvalitnější a bezpečnější

Německý výrobce vozů, společnost Mercedes-Benz, představil na autosalonu v New Yorku faceliftovaný model třídy E. Automobil přebírá řadu prvků od vlajkové lodi, Mercedesu S, měl by ještě více zvednout laťku spolehlivosti a přilákat nové zákazníky.
Nový Mercedes-Benz E: dynamičtější, kvalitnější a bezpečnější

O problémech Mercedesu třídy E bylo napsáno mnoho kritických článků, namátkou si vzpomínám na trable s řídící jednotkou nebo potížích s ABS. Všechny tyto negativní faktory a řada svolávacích akcí stála Mercedes nemalé finanční prostředky a především poškodila pověst Mercedesu jako novátorské a přitom kvalitní a spolehlivé značky. Vedení společnosti se po vynikajícím vstupu nové generace luxusní limuzíny třídy S rozhodlo, že i u faceliftu pro E-klasse se musí dbát především na spolehlivost vozů a přitom neopomenout klasické přednosti vozů s trojcípou hvězdou ve znaku: komfortní jízdní vlastnosti a dynamičnost pohonných jednotek.

Modelový ročník 2006 má oproti stávajícím vozům pozměněnou masku, nárazník a přední mřížku chladiče. Modifikací prošla i zpětná zrcátka, zadní optika světlometů a novinkou budou i samonatáčecí přední bi-xenony (Intelligent Light System).

Rozšířená bezpečnostní výbava přebírá řadu prvků a systémů z vyšší řady, limuzíny třídy S. Především to bude Pre-Safe System, který se spolu s ESP snaží maximálně předcházet kolizím a pokud k nim dojde, chránit posádku před zraněním. Jedním z bezpečnostních prvků v sériové výbavě vozu bude elektronická hlavová opěrka Neck-Pro, která se při nárazu vysune za pouhých 0,1 s směrem k hlavě řidiče a spolujezdce a sníží tak hrozbu poranění krční páteře.

V nabídce se objeví nové barvy exteriéru a vnitřního čalounění, nový čtyřramenný volant a zlepšená ergonomie ovládání automatické klimatizace. Hned šestice motorů prodělala nějakou výkonovou změnu, u dieselových motorů: čtyřválce E 200 CDI, E 220 CDI a šestiválec E 320 CDI, a dvojice benzínových agregátů: čtyřválec E 200 Kompressor a nový osmiválec E 500. Top model bude mít pod kapotou novinku z regálů sportovní divize AMG, přeplňovaný osmiválec s výkonem 378 kW (514 k) a kroutícím momentem 630 Nm nahradí verzi E 55 AMG.

Změny ve výkonech jednotlivých verzí osvětluje následující tabulka.

Model před faceliftem po faceliftu
E 200 CDI 90 kW/122 k 270 Nm 100 kW/136 k 340 Nm
E 220 CDI 110 kW/150 k 340 Nm 125 kW/170 k 400 Nm
E 320 CDI 165 kW/224 k 510 Nm 165 kW/224 k 540 Nm
E 200 Kompressor 120 kW/163 k 240 Nm 135 kW/184 k 250 Nm
E 500 225 kW/306 k 460 Nm 285 kW/388 k 530 Nm
E 63 AMG - - 378 kW/514 k 630 Nm

Více informací uvolní automobilka po oficiální premiéře, která proběhne 12. dubna během speciální světelné show na autosalonu v New Yorku. Mercedes-Benz svoji tiskovou zprávu doplnil o pár dalších všeobecných informací: po uvedení faceliftovaného modelu třídy E bude mít v nabídce celkem 29 modelů, z toho 16 sedanů a 13 kombi. Za celou historii modelu E-klasse je prodalo přes deset milionů vozů, což je pro luxusní sedan úctyhodné číslo. Nová generace třídy E by měla přijít na konci roku 2008 nebo na jaře roku následujícího.

Tip: Stáhněte si plakáty nového Mercedesu třídy E.

 

 

 
Mercedes-Benz třídy E

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků