Nový Mercedes-Benz E 63 AMG dostane až 612 koní

Třída E by měla dostat čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec dostupný ve dvou variantách. V obou případech bude motor doplněn o devítistupňovou automatickou převodovku.
Nový Mercedes-Benz E 63 AMG dostane až 612 koní

Vrcholem pro nový Mercedes-Benz třídy E je zatím nedávno představená šestiválcová verze E 43 4Matic disponující výkonem 295 kW (401 k). Pouze u tohoto motoru ale nezůstane, Mercedes totiž plánuje i silnější provedení 63 AMG a 63 S AMG. Zájemci o hodně ostrý sedan se mohou těšit na výkon až 612 koní.

Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ přichází

Mercedes-AMG E 43 4Matic: Ostré „éčko“ přichází

Vyplývá to z fotografií, které aktuálně kolují ruskými médii. Třída E by měla dostat čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec dostupný ve dvou variantách. Ta slabší nabídne parametry 420 kW (571 k) a 750 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,7 s. Silnější verze S pak dostane dokonce 450 kW (612 k) a 850 Nm. Takový vůz pokoří 100 km/h o dvě desetiny sekundy rychleji. Nejvyšší rychlost bude elektronicky omezená na klasických 250 km/h.

Nová generace Mercedesu třídy E startuje na částce 1 188 200 Kč

Nová generace Mercedesu třídy E startuje na částce 1 188 200 Kč

V obou případech bude motor doplněn o devítistupňovou automatickou převodovku. Vrcholné verze třídy E pak dostanou také obvyklé věci typu upravené aerodynamiky, sportovního podvozku, výkonnějších brzd a hlasitějšího výfuku. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Drive2
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků