Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Po včerejším úniku prvních snímků přinášíme rozsáhlou fotogalerii a oficiální informace. Nový Mercedes-Benz CLS byl představen na autosalonu v Los Angeles.

Ostře řezané linie karoserie, absence barokních blatníků, interiér jako v třídách E a S – to je ve zkratce nový Mercedes-Benz CLS tak, jak jste jej na Autorevue díky úniku prvních několika snímků viděli už včera. V tuto chvíli už má vůz svou oficiální premiéru v Los Angeles za sebou, automobilka ji dokonce streamovala na svém profilu na Facebooku, pojďme si tedy nyní říci, co jsme dosud nevěděli.

Dovolte mi ale ještě malou odbočku. Nejdříve jsem design vůbec rozebírat nechtěl, ostatně, sami máte vlastní oči a uděláte si názor, nakonec ale musím vyseknout poklonu exempláři v červené barvě, který vidíte na úvodní fotce a dost si jej užijete i v obsáhlé fotogalerii. Připouštím, že z některých úhlů mi vůz trochu připomíná nový Opel Insignia (možná to dělají ta kola), to je ale vedlejší. Je prostě krásné a naznačuje nový designový směr vozů Mercedes-Benz. Ale teď už pojďme na motory.

Mercedes CLS Shooting Brake All Terrain: Dostane plasty i stylovka?

Mercedes CLS Shooting Brake All Terrain: Dostane plasty i stylovka?

Paleta motorů Mercedesu CLS je nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek. Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW. Agregáty pohánějí všechna čtyři kola prostřednictvím permanentního systému 4Matic, nejsilnější varianta ale není zajímavá pouze svým výkonem.

Je totiž vybavena integrovaným startér-generátorem EQ Boost a pracuje se 48voltovým palubním systémem. EQ Boost dokáže krátkodobě navýšit výstupní parametry o 16 kW a 250 N.m, což se hodí při předjíždění, vedle toho ale umožňuje „plachtit“ s vypnutým spalovacím motorem. Výsledkem je mimo jiné úspora paliva. Však také automobilka uvádí, že jednotka poskytuje výkon osmiválce a vykazuje spotřebu šestiválce. Později v nabídce přibudou i dvoulitrové čtyřválce CLS 300 (také s EQBoost) a CLS 300 d.

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Vůz bude ve standardu vybaven klasickým podvozkem s vinutými pružinami, zvolit však můžete i systém Dynamic Body Control s tužším výchozím nastavením tlumičů a režimy Comfort, Sport a Sport+. Další možností je vzduchový podvozek Air Body Control nastavením od komfortního až po tužší sportovní. Přední náprava je čtyřprvková, vzadu najdeme pětiprvkové zavěšení.

Vůz jsem oficiálně do prodeje už 7. prosince. Na evropských silnicích se objeví na jaře příštího roku. Základní cena by se měla pohybovat okolo 1,6 milionu korun.

Mercedes-Benz CLS - dostupná technická data
Motor 350 d 4Matic 400 d 4Matic 450 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 2925 2925 2999
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/- 250/- 270+16/-
Točivý moment [N.m/min] 600/- 700/- 500+250/-
Převodovka 9A 9A 9A
Max. rychlost [km/h] neudáno neudáno neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 5,6 4,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 5.0 7,5

Podívejte se na nový Mercedes-Benz CLS v obsáhlé galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků