Nový Mercedes-Benz CLK

Přesto, že je CLK samostatnou modelovou řadou, najdeme společné prvky s nedávno představenou limuzínou třídy E. Mercedes-Benz má ve výrobě automobilů s karoserií kupé dlouho tradici a tak se nelze divit, že nové CLK je technicky i stylisticky vyspělým automobilem.
Nový Mercedes-Benz CLK

Karoserie elegantnější

Tento dvoudveřový Mercedes reprezentuje ve výrobním programu menší z dvojice nabízených kupé. CLK má nový design, který mu dává žádanou eleganci, ale také sebevědomý a dynamický charakter a zachovává, také prvky pro značku tak typické. Například přední masku s tradiční mřížkou chladiče a čtyřmi světlomety.

Oproti minulému modelu je nové kupé CLK o 71 mm delší, o 18 mm širší a o 42 mm vyšší. Rozvor náprav se prodloužil o 25 mm na 2715 mm. Zvětšené rozměry znamenají pro cestující další vylepšení komfortu z hlediska prostoru, který mají k dispozici. To se týká vzdálenosti mezi sedadly, místa nad hlavou, mezery pro kolena a šířky v oblasti loktů i ramen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na obrázcích můžete vidět CLK 55 AMG

I když je karoserie větší, jsou její aerodynamické a bezpečnostní vlastnosti lepší. Konkrétně odolnost v krutu byla zvýšena o 40 procent a podíl ocelových slitin s vysokou pevností, které při menší hmotnosti dosahují maximum na pevnosti se téměř zdvojnásobil. Nový design se projevil příznivě na odporu vzduchu svědčí o tom koeficient Cx, který se je na hodnotě 0,28, což je velmi dobrá hodnota.

Interiér podle tradice

V interiéru jsou použity měkké tvary, hodnotné materiály, atraktivní barvy a design dávající patřičně najevo lásku k detailům. Zejména tvarování interiéru je tak trochu v duchu doby. Německé automobilky dávají v současné době většinou přednost hranám. Je však jedině dobře, že u Mercedesu touto cestou nešli.

Přístrojová deska, střední konzole, výplně dveří a sedadla jsou vytvořené zcela nově, aby i interiér odpovídal jedinečnému charakteru třídy CLK. Všechny ovládací prvky jsou v bezprostředním dosahu. Na palubní desce najdeme tradiční kruhové přístroje, které nabízejí informace o rychlosti vozu, otáčkách motoru a aktuálním času.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér je tradičně velkolepý, zde opět CLK 55 AMG

Ve srovnání s předcházejí generací CLK se rozrostla standardní výbava. Kromě okenních airbagů, automatického podávání bezpečnostních pásů, elektrického ovládání zadních oken, asistenční funkce světlometů, dešťového čidla pro stěrače a individuálně seřiditelného sloupku řízení patří do výbavy také výkonná automatická klimatizace pracující na základě údajů čidel vnitřní a vnější teploty i vlhkosti vzduchu.

Výčet technických lahůdek pak představuje seznam příplatkové výbavy. Například v ní najdeme tempomat s udržováním stálé vzdálenosti (Distronic), bezdotykové centrální zamykání (Keyless-Go), dvojité xeonovové světlomety, hlasové ovládání pro telefon a autorádio (Linguatronic)

Interiér CLK je i praktický. Zadní sedadla je možné sklápět a tím je možné vytvořit prakticky rovnou plochu pro příležitostný převoz objemnějšího nákladu. Ne, že by to byl hlavní účel CLK, ale je to praktické.

Pod kapotou hodně koní

Číslo sedm reprezentuje počet motorů, které mohou sloužit jako pohonné jednotky novém Mercedesu CLK. U šesti z celkem sedmi motorů jde o zcela nově vyvinuté nebo přepracované motory, jejichž výkon stoupl až o 20 kW (27 k) a také točivý moment je vyšší až o 15 procent. Současně se ale u modelů CLK snížila oproti jejich předchůdcům spotřeba v průměru o šest procent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu nabídky motorů stojí motory osmiválcové. První najdeme v modelu CLK 500, ten nabízí výkon 306 koní (225 kW) a druhý našel své místo ve špičkové verzi CLK 55 AMG. Tento motor dosahuje výkonu 367 koní (270 kW) a je tím pravým „rváčem“ asfaltu, protože CLK s ním z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,2 vteřiny. Slabší osmiválec to zvládne za šest vteřin.

Na druhé straně nabídky stojí kompresorem přeplňovaný dvoulitr nabízející výkon 163 koní, neboli 120 kW a druhý čtyřválec, taktéž dvoulitr, ale navíc vybavený systémem Twinpulse (označení CGI). Motor je vybaven přímým vstřikem paliva a nabízí výkon 170 koní (125 kW).

Zlatou střední cestou jsou pak šestiválcové modely, a to počínaje motorem o objemu 2.6 litru s výkonem 170 koní (125 kW) nebo o objemu 3.2 a výkonu 218 koní (160 kW).

Novinkou u kupé Mercedesu je výkonný vznětový pětiválec s vysokotlakovým vstřikováním nafty Common-Rail. Jeho výkon dosahuje 170 koní (125 kW) a přitom spotřebou 6,7 l/100 km (kombinovaná spotřeba) se řadí mezi nejhospodárnější motory své třídy.

Bezpečnost cestujících na prvním místě

Mercedes-Benz CLK je sériově vybaven nejmodernějším ochranným systémem, který zahrnuje adaptivní čelní airbagy pro řidiče a jeho spolujezdce a na všech sedadlech pak boční a okenní airbagy a dále napínače bezpečnostních pásů a omezovače jejich síly. Zajímavostí je, že pro spuštění dvoustupňového airbagu spolujezdce, které se řídí podle konkrétní situace, je zohledněna také hmotnost osoby na sedadle.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků