I nové „céčko“ se dočkalo klasického úniku fotek ještě před samotnou premiérou.
Pouhý den před oficiální premiérou nové generace Mercedesu-Benz třídy C se internetem šíří fotografie, na kterých se novinka ukazuje kompletně bez maskování. Nová generace s interním označením W206 se nám nedávno ukázala na upoutávkách i ve formě praktičtějšího kombi. Sedan už teď ale nemá co skrývat.
Po stránce designu se nové „céčko“ dočká spíše evoluce než revoluce, přičemž řadu stylistických prvků si sedan a kombi vypůjčí od limuzíny třídy S. Maska chladiče s velkým logem značky zůstává a boky vozu působí oblejší. Nová generace zase o něco povyroste, rozvor se protáhne o 25 mm (2865 mm), čímž nová třída C nabídne více místa uvnitř.
Inspiraci u třídy S ukazují uniklé fotky také v interiéru. Mercedes opět vsadil na velký displej představující vlastně celý středový panel v případě vyšších výbav. Menší obrazovku lze čekat u standardní výbavy. Hi-tech funkce posledních modelů Mercedesu se pak v určitém rozsahu přenesou i do třídy C.
Použitím vylepšené platformy MRA (Modular Rear Architecture) s pohonem zadních kol se očekává i možnost systému natáčení kol zadní nápravy, kdežto základ umožní Mercedesu samozřejmě zástavbu elektrifikovaných ústrojí. Jak už víme, nová generace třídy C se výhradně spolehne na čtyřválcové jednotky, obsahující mild-hybridní a plug-in hybridní techniku.
Šestiválce i osmiválce v nabídce nové třídy C označil šéfinženýr Mercedesu Christian Früh za přílišný kompromis. Obtížné plnění emisních norem u větších motorů nikdo z Mercedesu oficiálně nezmiňuje jako důvod jejich vyřazení. Podle Früha by si nicméně i zástavba klasického třílitrového šestiválce vyžádala prodloužení přídě vozu o dalších 50 mm, nehledě na větší zatížení přední nápravy, což by mělo negativní dopad na ovladatelnost vozu.
Mercedes se tedy vydal raději cestou lepší ovladatelnosti, přičemž výkon nemá ani nové AMG verzi chybět – údajně půjde o plug-in hybrid s výkonem přesahujícím 500 koní (368 kW). Mezi dalšími iteracemi třídy C se má objevit i varianta All Terrain, představující odolněji řešený kombík se zvýšeným podvozkem a dodatečnými plasty na karoserii pro schopnější jízdu mimo zpevněné silnice.
Více informací se dozvíme už zítra 23. února.