Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

36 komentářů

JAn
6. února • 19:40

Ono to bude mít i HUD !!! Super!!!

Lojza
6. února • 8:53

Krásný německý Mercedes s motorem (1.3 TCe) od Renaultu, interierem z Asie a vyráběn?
Dnes už bude jedno, co si člověk koupí za auto, jako přes kopírák.

wolff
5. února • 15:31

No...
Tak další level už je jen, že tam bude jen port, do kterého zacvakneš telefon a jede se.
Popravdě řečeno, to je už jen to poslední co může přijít (a mám pocit, že to už někdo zkoušel).Jako, asi je dnešní doba taková, že tam nějaký display být musí, na to už si člověk tak nějak zvykl, už bych si i zvykl na velký display mezi klasickými budíky, ale sakra... tohle už je fakt přes příliš.Jako věřím tomu, že potenciální kupec z toho bude odvařený, ono to nové vypadá pěkně (teda nelíbí se mi to, ale umím uznat, že se to někomu může líbit). Ale jak se bude řešit, když se to podělá??? A jako ono furt je to display v zařízení, které je mobilní, může trpět na přetížení sítě, jednou je to v mrazu -20, podruhé na přímém slunci + 40... Jako u nového auta v záruce O.K., ale když to odejde, tak bez šance projít na technické. Ano pokazit s emůže všechno, ale když to přeženu, tady jedna polámaná součástka a nenastavíš si ani teplotu, nevíš kolik jedeš..., prostě je to na odstavení..Z toho plyne, že pokud možnost budu mít, vždy budu se snažit upřednostnit auto s mechanickým rychloměrem a otáčkoměrem a když ani to nepůjde, tak alespoň aby otáčkoměr a rychloměr měl samostatné zobrazovací prostředí. Tam je šance aspoň nějaká, že v případě poruchy půjde to auto provozovat, tady fakt ne. A cenu takové "parády" si raději ani nepředstavuji...Ono i dnes opravovat BMW a Opel rozsypané displaye je celkem sranda... a málokdo do toho jde...A ještě jedna poznámka. Mi už teď ta grafika připadá oproti posledním telefonům zastaralá... :-D

Ne321
5. února • 18:10

Ale v tom co pisete preci neni rozdil. Je to jenom jiny zobrazovac, zbytek merici soustavy uz je digitalni davno. Ani dnesni Mercedesy nemaji mechanicky rychlomer nebo otackomer. Vsechno jsou to jen ukazatele zasunute do canbusu pres ktery dostavaji signal z digitalniho senzoru. Tohle je jenom nahrada digitalniho ciferniku s rucickami za digitalni display a display jako takovej se poroucha malokdy. Ty zminene rozsypane displaye z BMW v devadesatkach byly vyrabene uplne jinou technologii. Dnesni LCD to auto v pohode prezije.

mpolan
5. února • 18:20

Ani bych neřekl. Právě tahle elektronika je nejporuchovější částí aut v dnešní době. A zrovna LCD není výstavním vzorem bezporuchového zobrazovače, je citlivý právě na mráz, změny teplot, vibrace...

Krabat
5. února • 21:05

Displeje do aut prochází daleko náročnějším testováním než běžné displeje pro spotřební elektroniku. Jejich životnost je kalkulována na 20 let provozu. Hodně lidí se diví, proč mají displeje v autech tak tlusté rámečky, když jejich tablet má super tenké okraje. Myslí si, že v autech se prodávají nějaké výběhové typy displejů. Ve skutečnosti jsou vývojáři postaveni před složitý úkol, aby elektronika v autě přežila výkyvy teplot, otřesy, kontaminace různými chemikáliemi apod. Třeba standardní teplotní testy opakovaně zatěžují elektroniku od -30°C do +70°C. Tím se simuluje stárnutí vozu i extrémní teploty. Test je považován za úspěšný pouze v případě, že přežije bez závad 100% vzorků. Při rozjezdu výroby se takhle testuje dokonce každý výrobek na lince a to po dobu několika měsíců. V těchto případech trvá teplotní test obvykle 2h, ale projde jím skutečně každý výrobek, který pak skončí v autě.

To jsou pohádky
7. února • 12:40

Dělám elektrotechnika v automotive, tak si ty pohádky laskavě nech pro sebe a neoblbuj tady lidi. Životnost dnešního auta je plánována na 5 let. Není v zájmu majitelů nadnárodních společností aby auta fungovala déle. Nebyl by zisk... Proto se dnes do všeho snaží nacpat ty displaye, jsou totiž několikanásobně levnější a číňan dává při velkém odběru slevu :-/
To samé platí i o motorech, torzkách a mnoha dalších.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Krabat
8. února • 17:39

Tak třeba dodáváte díly pro Fiat, to já nevím. My dodáváme tyhle díly konkrétně pro Audi a to, co jsem napsal, je pravda. Projít těmi testy bylo pekelné. Displeje jsou naprosto špičkové, žádný nákup v Číně. Báchorky o životnosti pěti let si povídej možná někde v hospodě kamarádům, kteří tomu nerozumí. Dnešní auta jsou po pěti letech provozu jako nová, pokud jejich majitel není úplné hovado. Žádná automobilka neplánuje životnost vozů na pět let, jsi normální? To je dnes pomalu běžná záruka u každé značky. Závady se objevují, protože auta jsou daleko složitější než dříve a současně se pořád hledají cesty, jak ušetřit. A občas se snaha ušetřit přežene...

To jsou pohádky
9. února • 12:57

Tak zrovna pro to tvoje Audi vyrábíme části podvozkových dílů a jsou podstatně poddimenzovanejší než na zmiňovaného itala. Vůbec nejhorší je v tomto BMW, tak poddimenzované závěsy kol nemá ani korea. Oproti tomu Bentley nebo i kupodivu Maserati mají jedny z nejlepších konstrukcí vůbec. A ano jsem normální, bohužel pouze někteří z nás ještě žijí v blažené nevědomosti.

mpolan
5. února • 21:32

Nedávno jsem tu psal něco podobného, takže neuč orla lítat... Přesto říkám, že právě tahle elektronika bude nejrizikovější součástí aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
komik
5. února • 23:57

Me taky displaye desily ale i na mobilech jsem si ho menil sam.. takze zavisi na tom jak to bude udelane, pokud rozumne, nejaky zasuvny konektor tak bude i vymena do 1h prace technika a display za par tisic. S ohledem na cenu prevodovky aj. jsou to v podstate drobne :). A hlavne bych veril tomu ze to min. 10 let vydrzi.. dyt klasicke monochromaticke lcd jsou v aute, na autoradiich uz dlouuo a nejsou tim co by odchazelo. Jasne ze to ma vic pixelu a full color ale technogie je zas dal a pokud automobilka dostatecne zaplati, tak tam bude zobrazovac co vydrzi dyl nez auto :)).

mpolan
6. února • 7:20

Zapominas na to, jak je displej integrovan do palubky... to neni na hodinku prace.

puk123
6. února • 8:30

To nebrání tomu, aby byl náhradní displej zahrnut do povinné výbavy.;-)

Kuk Vykuk
5. února • 13:30

Unvitř se to blejská jak u kolotočařů. Grafika je kýč jak prase, samej stínek, přechůdek a glow. Z toho budou v Asii nadšený B-]

Gašpo
5. února • 13:08

Že je karoséria bez zbytočných prelisov by som považoval naopak za klad, bohužiaľ ale v prípade že tvar toho auta by bol o niečom inom. Ja si nemožem pomocť, ale ak sa na to auto pozriem, nejak ma opanuje pocit, že by som ho mal ľutovať, že je to taký smutný dobrák. No, možno to na niekoho zaberá ten "broučkovitý" ksicht. Z interiéru teda odviazaný nie som.B-]

Senzacechtivý
5. února • 12:45

Bude zajímavé srovnání s Volvem XC 40

mpolan
5. února • 12:55

Sice trošku odlišné třídy, ale jinak... srovnat se dnes dá vše.

Aladin
5. února • 10:50

Současná generace byla chválena za podvozek. Zejména za víceprvek, který dokázal na hrbolech poslat síly podélně a příčné kolébání utlumit. Teď má torzku. No, I30 má víceprvek, Stonic má vpředu hydraulické dorazy. Takže co je tady vlastně prémiový vůz? Jestli je budoucnost vozů strojařina ala Dacie ( nic proti ní) a rozdíly budou jen v kvalitě tabletů před volantem a nějaké výbavě, to bude fakt paráda.

Cobo
5. února • 11:17

Přesně, ale nahrávají tomu i testy, vždyť dneska se furt řeší co to má za asistenty a co a jak k tomu připojíš, pak krátce zmínka že to jede dopředu a dozadu a konec.

Sir CHerokee
5. února • 11:55

Bohužel, to asi většinového zákazníka zajímá. Ale myslím si, že to bude víceprevek.

qwertz
5. února • 8:33

údajně to má vpředu motor z Renaultu a vzadu torzku, je to pravda?

Sir CHerokee
5. února • 11:54

A na to jste přišli kde? Určitě to bude s víceprvkem.

mpolan
5. února • 8:59

Je. U verzí bez 4x4 je torzka. Motory od Renaultu bere Mercedes už několik let, takže to už vůbec není překvapení. Měl by od nich benzin 1,3 litru a diesel 1,5.

Pavel
5. února • 14:17

To je děs. Koupíte si Mercedes a máte Renaulta. Něco jako rádio Phillips z Číny.

mpolan
5. února • 14:55

Na tohle existuje dvouslovná odpověď: Mercedes Citan.

antialah
5. února • 8:30

je to hnus

Kaa
5. února • 10:38

Přístrojovka jak ve Fiatu Tempra z 80-ých let.:-(

puk123
5. února • 8:24

Mně na tom displeji schází stínítko.
Dneska jsou displeje v lepších vozech a v levnějších klasické přístroje. Pomalu se to obrací. V nejlevnějších autech bude jen displej, klasické přístroje navíc budou jen v dražších vozech.

mpolan
5. února • 8:21

čím víc na to koukám, tím horší a horší se mi design zdá být. Zvenku přišláplé, zevnitř cingrlátkový kolotoč... Fakt docela hrůza, ale u číňánků tím asi zabodují.

.
6. února • 8:15

Na fotce kobereček AMG a predni sedadla nejsou elektricky ovladatelna, tak to je ten pokrok? :-D. . Auto se mi ale jinak moc libí. Počkám na testy a uvidíme.

Mrdokvas
5. února • 8:06

opravdové budíky působí hodnotněji než-li kýčovitá grafika z tabletu.. to platí u všech tříd medvědů.. 3-[

Ne321
5. února • 12:50

Jenze ty "opravdove budiky" jsou dnes uz beznadejne zastarale. Behem par let bude mit displaye kazde auto na trhu, protoze pokrok se nezastavi a uzitna hodnota tech displayu je uplne nekde jinde.

Martin
5. února • 14:14

Jenže ten lesklý displej bez stínítka rozhodně žádná výhra není. Když na to bude svítit slunce moc na tom neuvidíte. Problém displejů je samozřejmě také jejich cena. Ani ne tak výrobní, jako spíše požadavek na 100 % funkčnost. Dnes už se bere jako normální, když se telefon s Androidem zasekne, což u tlačítkových telefonů kdysi bylo nemyslitelné. Jenže ten displej v autě se zaseknout nesmí, protože to by bylo na svolávací akci za miliardy. Smysl tak má tedy asi jenom u aut, u kterých lze provést aktualizaci firmwaru na dálku, což umí jen ty nejdražší.

rembaz
5. února • 15:56

Este si v tom nesiel ani v tom dokonca nesiel ale uz mas jasno. Snad si nemyslis ,ze su v Mercedese padnuti na hlavu a testovali auto len ked bolo zamracene a v noci.

Martin
5. února • 16:38

Bohužel dnes i u velkých drahých výrobců rozhodují výrobní náklady a efekt nad praktičností, protože zákazníci to chtějí a dobře to vypadá, přestože praktická užitná hodnota je nižší. Viz. třeba bezrámečkové skleněné mobily, špatně se to ovládá v ruce, když to spadne je to téměř neopravitelné vzhledem k ceně, atd. Ale lidi to prý chtějí a je to megadrahé...

Doporučujeme

Články odjinud