Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Mrdokvas  |  05. 02. 2018 08:06

opravdové budíky působí hodnotněji než-li kýčovitá grafika z tabletu.. to platí u všech tříd medvědů..

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  05. 02. 2018 12:50

Jenze ty "opravdove budiky" jsou dnes uz beznadejne zastarale. Behem par let bude mit displaye kazde auto na trhu, protoze pokrok se nezastavi a uzitna hodnota tech displayu je uplne nekde jinde.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  05. 02. 2018 14:14

Jenže ten lesklý displej bez stínítka rozhodně žádná výhra není. Když na to bude svítit slunce moc na tom neuvidíte. Problém displejů je samozřejmě také jejich cena. Ani ne tak výrobní, jako spíše požadavek na 100 % funkčnost. Dnes už se bere jako normální, když se telefon s Androidem zasekne, což u tlačítkových telefonů kdysi bylo nemyslitelné. Jenže ten displej v autě se zaseknout nesmí, protože to by bylo na svolávací akci za miliardy. Smysl tak má tedy asi jenom u aut, u kterých lze provést aktualizaci firmwaru na dálku, což umí jen ty nejdražší.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  05. 02. 2018 15:56

Este si v tom nesiel ani v tom dokonca nesiel ale uz mas jasno. Snad si nemyslis ,ze su v Mercedese padnuti na hlavu a testovali auto len ked bolo zamracene a v noci.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  05. 02. 2018 16:38

Bohužel dnes i u velkých drahých výrobců rozhodují výrobní náklady a efekt nad praktičností, protože zákazníci to chtějí a dobře to vypadá, přestože praktická užitná hodnota je nižší. Viz. třeba bezrámečkové skleněné mobily, špatně se to ovládá v ruce, když to spadne je to téměř neopravitelné vzhledem k ceně, atd. Ale lidi to prý chtějí a je to megadrahé...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2018 08:21

čím víc na to koukám, tím horší a horší se mi design zdá být. Zvenku přišláplé, zevnitř cingrlátkový kolotoč... Fakt docela hrůza, ale u číňánků tím asi zabodují.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 02. 2018 08:15

Na fotce kobereček AMG a predni sedadla nejsou elektricky ovladatelna, tak to je ten pokrok? . . Auto se mi ale jinak moc libí. Počkám na testy a uvidíme.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  05. 02. 2018 08:24

Mně na tom displeji schází stínítko.
Dneska jsou displeje v lepších vozech a v levnějších klasické přístroje. Pomalu se to obrací. V nejlevnějších autech bude jen displej, klasické přístroje navíc budou jen v dražších vozech.

Odpovědět  |   | 
antialah  |  05. 02. 2018 08:30

je to hnus

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  05. 02. 2018 10:38

Přístrojovka jak ve Fiatu Tempra z 80-ých let.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  05. 02. 2018 08:33

údajně to má vpředu motor z Renaultu a vzadu torzku, je to pravda?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2018 08:59

Je. U verzí bez 4x4 je torzka. Motory od Renaultu bere Mercedes už několik let, takže to už vůbec není překvapení. Měl by od nich benzin 1,3 litru a diesel 1,5.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  05. 02. 2018 14:17

To je děs. Koupíte si Mercedes a máte Renaulta. Něco jako rádio Phillips z Číny.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2018 14:55

Na tohle existuje dvouslovná odpověď: Mercedes Citan.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  05. 02. 2018 11:54

A na to jste přišli kde? Určitě to bude s víceprvkem.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  05. 02. 2018 12:06
Aladin  |  05. 02. 2018 10:50

Současná generace byla chválena za podvozek. Zejména za víceprvek, který dokázal na hrbolech poslat síly podélně a příčné kolébání utlumit. Teď má torzku. No, I30 má víceprvek, Stonic má vpředu hydraulické dorazy. Takže co je tady vlastně prémiový vůz? Jestli je budoucnost vozů strojařina ala Dacie ( nic proti ní) a rozdíly budou jen v kvalitě tabletů před volantem a nějaké výbavě, to bude fakt paráda.

Odpovědět  |   | 
Cobo  |  05. 02. 2018 11:17

Přesně, ale nahrávají tomu i testy, vždyť dneska se furt řeší co to má za asistenty a co a jak k tomu připojíš, pak krátce zmínka že to jede dopředu a dozadu a konec.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  05. 02. 2018 11:55

Bohužel, to asi většinového zákazníka zajímá. Ale myslím si, že to bude víceprevek.

Odpovědět  |   | 
Senzacechtivý  |  05. 02. 2018 12:45

Bude zajímavé srovnání s Volvem XC 40

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2018 12:55

Sice trošku odlišné třídy, ale jinak... srovnat se dnes dá vše.

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  05. 02. 2018 13:08

Že je karoséria bez zbytočných prelisov by som považoval naopak za klad, bohužiaľ ale v prípade že tvar toho auta by bol o niečom inom. Ja si nemožem pomocť, ale ak sa na to auto pozriem, nejak ma opanuje pocit, že by som ho mal ľutovať, že je to taký smutný dobrák. No, možno to na niekoho zaberá ten "broučkovitý" ksicht. Z interiéru teda odviazaný nie som.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  05. 02. 2018 13:30

Unvitř se to blejská jak u kolotočařů. Grafika je kýč jak prase, samej stínek, přechůdek a glow. Z toho budou v Asii nadšený

Odpovědět  |   | 
wolff  |  05. 02. 2018 15:31

No...
Tak další level už je jen, že tam bude jen port, do kterého zacvakneš telefon a jede se.
Popravdě řečeno, to je už jen to poslední co může přijít (a mám pocit, že to už někdo zkoušel).

Jako, asi je dnešní doba taková, že tam nějaký display být musí, na to už si člověk tak nějak zvykl, už bych si i zvykl na velký display mezi klasickými budíky, ale sakra... tohle už je fakt přes příliš.

Jako věřím tomu, že potenciální kupec z toho bude odvařený, ono to nové vypadá pěkně (teda nelíbí se mi to, ale umím uznat, že se to někomu může líbit). Ale jak se bude řešit, když se to podělá??? A jako ono furt je to display v zařízení, které je mobilní, může trpět na přetížení sítě, jednou je to v mrazu -20, podruhé na přímém slunci + 40...

Jako u nového auta v záruce O.K., ale když to odejde, tak bez šance projít na technické. Ano pokazit s emůže všechno, ale když to přeženu, tady jedna polámaná součástka a nenastavíš si ani teplotu, nevíš kolik jedeš..., prostě je to na odstavení..

Z toho plyne, že pokud možnost budu mít, vždy budu se snažit upřednostnit auto s mechanickým rychloměrem a otáčkoměrem a když ani to nepůjde, tak alespoň aby otáčkoměr a rychloměr měl samostatné zobrazovací prostředí. Tam je šance aspoň nějaká, že v případě poruchy půjde to auto provozovat, tady fakt ne. A cenu takové "parády" si raději ani nepředstavuji...

Ono i dnes opravovat BMW a Opel rozsypané displaye je celkem sranda... a málokdo do toho jde...

A ještě jedna poznámka. Mi už teď ta grafika připadá oproti posledním telefonům zastaralá...

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  05. 02. 2018 18:10

Ale v tom co pisete preci neni rozdil. Je to jenom jiny zobrazovac, zbytek merici soustavy uz je digitalni davno. Ani dnesni Mercedesy nemaji mechanicky rychlomer nebo otackomer. Vsechno jsou to jen ukazatele zasunute do canbusu pres ktery dostavaji signal z digitalniho senzoru. Tohle je jenom nahrada digitalniho ciferniku s rucickami za digitalni display a display jako takovej se poroucha malokdy. Ty zminene rozsypane displaye z BMW v devadesatkach byly vyrabene uplne jinou technologii. Dnesni LCD to auto v pohode prezije.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2018 18:20

Ani bych neřekl. Právě tahle elektronika je nejporuchovější částí aut v dnešní době. A zrovna LCD není výstavním vzorem bezporuchového zobrazovače, je citlivý právě na mráz, změny teplot, vibrace...

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  05. 02. 2018 21:05

Displeje do aut prochází daleko náročnějším testováním než běžné displeje pro spotřební elektroniku. Jejich životnost je kalkulována na 20 let provozu. Hodně lidí se diví, proč mají displeje v autech tak tlusté rámečky, když jejich tablet má super tenké okraje. Myslí si, že v autech se prodávají nějaké výběhové typy displejů. Ve skutečnosti jsou vývojáři postaveni před složitý úkol, aby elektronika v autě přežila výkyvy teplot, otřesy, kontaminace různými chemikáliemi apod. Třeba standardní teplotní testy opakovaně zatěžují elektroniku od -30°C do +70°C. Tím se simuluje stárnutí vozu i extrémní teploty. Test je považován za úspěšný pouze v případě, že přežije bez závad 100% vzorků. Při rozjezdu výroby se takhle testuje dokonce každý výrobek na lince a to po dobu několika měsíců. V těchto případech trvá teplotní test obvykle 2h, ale projde jím skutečně každý výrobek, který pak skončí v autě.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2018 21:32

Nedávno jsem tu psal něco podobného, takže neuč orla lítat... Přesto říkám, že právě tahle elektronika bude nejrizikovější součástí aut.

Odpovědět  |   | 
komik  |  05. 02. 2018 23:57

Me taky displaye desily ale i na mobilech jsem si ho menil sam.. takze zavisi na tom jak to bude udelane, pokud rozumne, nejaky zasuvny konektor tak bude i vymena do 1h prace technika a display za par tisic. S ohledem na cenu prevodovky aj. jsou to v podstate drobne :). A hlavne bych veril tomu ze to min. 10 let vydrzi.. dyt klasicke monochromaticke lcd jsou v aute, na autoradiich uz dlouuo a nejsou tim co by odchazelo. Jasne ze to ma vic pixelu a full color ale technogie je zas dal a pokud automobilka dostatecne zaplati, tak tam bude zobrazovac co vydrzi dyl nez auto :)).

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 02. 2018 07:20

Zapominas na to, jak je displej integrovan do palubky... to neni na hodinku prace.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  06. 02. 2018 08:30

To nebrání tomu, aby byl náhradní displej zahrnut do povinné výbavy.

Odpovědět  |   | 
To jsou pohádky  |  07. 02. 2018 12:40

Dělám elektrotechnika v automotive, tak si ty pohádky laskavě nech pro sebe a neoblbuj tady lidi. Životnost dnešního auta je plánována na 5 let. Není v zájmu majitelů nadnárodních společností aby auta fungovala déle. Nebyl by zisk... Proto se dnes do všeho snaží nacpat ty displaye, jsou totiž několikanásobně levnější a číňan dává při velkém odběru slevu
To samé platí i o motorech, torzkách a mnoha dalších.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  08. 02. 2018 17:39

Tak třeba dodáváte díly pro Fiat, to já nevím. My dodáváme tyhle díly konkrétně pro Audi a to, co jsem napsal, je pravda. Projít těmi testy bylo pekelné. Displeje jsou naprosto špičkové, žádný nákup v Číně. Báchorky o životnosti pěti let si povídej možná někde v hospodě kamarádům, kteří tomu nerozumí. Dnešní auta jsou po pěti letech provozu jako nová, pokud jejich majitel není úplné hovado. Žádná automobilka neplánuje životnost vozů na pět let, jsi normální? To je dnes pomalu běžná záruka u každé značky. Závady se objevují, protože auta jsou daleko složitější než dříve a současně se pořád hledají cesty, jak ušetřit. A občas se snaha ušetřit přežene...

Odpovědět  |   | 
To jsou pohádky  |  09. 02. 2018 12:57

Tak zrovna pro to tvoje Audi vyrábíme části podvozkových dílů a jsou podstatně poddimenzovanejší než na zmiňovaného itala. Vůbec nejhorší je v tomto BMW, tak poddimenzované závěsy kol nemá ani korea. Oproti tomu Bentley nebo i kupodivu Maserati mají jedny z nejlepších konstrukcí vůbec. A ano jsem normální, bohužel pouze někteří z nás ještě žijí v blažené nevědomosti.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  06. 02. 2018 08:53

Krásný německý Mercedes s motorem (1.3 TCe) od Renaultu, interierem z Asie a vyráběn?
Dnes už bude jedno, co si člověk koupí za auto, jako přes kopírák.

Odpovědět  |   | 
JAn  |  06. 02. 2018 19:40

Ono to bude mít i HUD !!! Super!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A