Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Automobilka Mercedes-Benz dnes v Amsterdamu oficiálně představila novou generaci modelu A. Je skutečně inteligentní!

Čekání na již čtvrtou generaci Mercedesu třídy A je u konce. Automobilka dnes večer vůz oficiálně odhalila v rámci statické prezentace v Amsterdamu, jíž se účastnil kolega Radek Pecák. Než ale zveřejníme jeho první dojmy, které nabíral zrovna v době tvorby tohoto článku, řekneme si základní fakta.

Tvary karoserie nejsou až takovým překvapením, protože Mercedes-Benz na nové áčko v posledních týdnech intenzivně lákal. Už koncem loňského roku se navíc na internetu objevily snímky opravdu spoře maskovaných prototypů. Nová třída A je po modelu CLS druhým Mercedesem podléhajícím novému designovému jazyku značky. Je to jasně znát z tvarů přední a zadní části, tak či tak se vůz velice podobá předchůdci.

Mercedes třídy A natočen téměř bez maskování. Při finálních testech (+video)

Mercedes třídy A natočen téměř bez maskování. Při finálních testech (+video)

Kabina je opticky soustředěna více dozadu, což budí dojem delší kapoty, tvar bočního prosklení je téměř dokonalý oblouk a zadní převis zůstává kratinký. Ve srovnání s předchůdcem narost rozvor náprav o tři centimetry, na vnímání proporcí to ale zase nebude mít takový vliv. Všimněte si ostrých světlometů Multibeam LED – každé z nich je osázeno samostatně ovládanými diodami, což zajistí dokonalejší odstínění ostatních účastníků provozu při svícení v dálkovém režimu.

Mercedes-Benz A (W177) - Srovnání hlavních rozměrů s předchůdcem
Generace IV. III.
Délka [mm] 4419 4292
Šířka [mm] 1796 1780
Výška [mm] 1440 1433
Rozvor [mm] 2729 2699
Zavazadlový prostor [l] 370 341

Třída E v kompaktním balení

K interiéru jsme si už něco řekli v rámci jeho samostatného představení koncem loňského oku, takže nyní už pouze zkráceně. Přístrojová deska má tři provedení – s dvojicí 7palcových displejů, dále se 7palcovými a 10,25palcovým displejem, a konečně s dvojicí 10,25palcových displejů. Tady je to jasná inspirace třídami S, E, a CLS, áčko nicméně jako první dostalo infotainment MBUX, který je díky umělé inteligenci schopen učení.

Bude nový Mercedes třídy A inteligentní? Podle poslední upoutávky ano!

Bude nový Mercedes třídy A inteligentní? Podle poslední upoutávky ano!

Navigace pracuje s mapovými podklady HERE a dokáže předvídat, kam máte v plánu jet, případně vybírat zajímavé body zájmu. Kdepak, nemá křišťálovou kouli, pouze využívá historická data. Novinkou je funkce osobního asistenta, kterou nám Mercedes částečně ukázal už minulý týden. Kupříklad data do navigace nezadáváte standardními strojovými příkazy, systém si s vámi místo toho skoro až povídá, podobně jako asistentka Siri známá z telefonů pracujících na bázi iOs.

Systém aktivujete buď stisknutím tlačítka na volantu, nebo zvoláním "Hey, Mercedes". Sám pozná, jestli mluvíte k němu, nebo se bavíte se spolujezdcem, to ale například nedošlo k nechtěnému přenastavení teploty klimatizace a podobně.

Prozatím tři motory

Vůz stále zůstává věrný příčné zástavbě motorů. Zatím budou v nabídce tři agregáty, z nichž dva spalují benzin a jeden naftu. Novinkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec M 282 (A 200) o objemu 1,33 litru, výkonu 120 kW v 5500 otáčkách a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude spojen se šestistupňovým manuálem, zvolit však lze i sedmistupňovou dvouspojku.

Druhým zážehovým agregátem je čtyřválec M 260 o objemu 2,0 litru, výkonu 165 kW a točivém momentu 350 N.m. Tady už si převodovku nevyberete, standardem je sedmistupňová dvouspojka, zvolit si však můžete mezi předním pohonem a čtyřkolkou 4Matic s elektromechanicky ovládanou vícelamelovou spojkou.

Mercedes poodhalil testování nové třídy A. Jezdí bokem na ledovém okruhu!

Mercedes poodhalil testování nové třídy A. Jezdí bokem na ledovém okruhu!

Blok motoru je hliníkový, v každém válci se nacházejí litinové vložky s rozšířením na spodním konci. Toto řešení se jmenuje Conicshape a Mercedes si od něj slibuje snížení tření mezi válci a písty, mimo jiné i díky použití specifického oleje a optimalizaci pístních kroužků. Jde v podstatě o další vývojový stupeň motoru M 270 z minulé generace áčka.

Vznětové agregáty zatím zastupuje patnáctistovka OM 608 s výkonem 85 kW a točivým momentem 260 N.m (A 180 d). Vychází z předchůdce OM 607, používá turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a vstřikování močoviny, přičemž nádrž na AdBlue má téměř čtyřiadvacetilitrový objem. Splňuje emisní normu Euro 6d a kombinovaně by měl jezdit za 4,1 l/100 km (podle metodiky WLTP). V době uvedení bude dostupný s dvouspojkovu sedmistupňovou převodovkou.

Představení vozu veřejnosti proběhne na březnovém autosalonu v Ženevě. Vůz bude vznikat v celkem pěti továrnách (Německo, Finsko, Maďarsko, Čína, Mexiko) na třech kontinentech.

Mercedes-Benz A W177 - motory dostupné v rámci uvedení na trh
Motor A 200 (OM 282) A 250 (OM 260) A 180 d (OM 608)
Převodovka 6M(7A) 7A 7A
Zdvihový objem [cm3] 1332 1991 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Vrtání/zdvih [mm] 72,2/81,4 83/92 76/80,5
Největší výkon [kW/min] 120/5500 165/5500 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 250/1620-4000 350/1800-4000 260/1750-2500
Kompresni poměr 10,6:1 10,5:1 15,1:1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,6(5,1) 6,0 4,1
Maximální rychlost [km/h] 225 250 202
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2(8,2) 6,2 10,5

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků