Přístrojová deska následuje třídy E, S, avšak nikoliv automaticky.

Přístrojová deska následuje třídy E, S, avšak nikoliv automaticky.

Bude k dispozici hned ve třech provedeních – se dvěma sedmipalcovými obrazovkami, sedmipalcovou před řidičem a 10,25palcovou uprostřed, a dvěma 10,25palcovými, na sebe plynule navazujícími displeji.

Bude k dispozici hned ve třech provedeních – se dvěma sedmipalcovými obrazovkami, sedmipalcovou před řidičem a 10,25palcovou uprostřed, a dvěma 10,25palcovými, na sebe plynule navazujícími displeji.

Samozřejmostí je množství barviček diodového ambientního osvětlení.

Samozřejmostí je množství barviček diodového ambientního osvětlení.

Jestliže současné provedení nabízí „pouze“ dvanáct odstínů, zcela nová generace jich bude mít rovnou čtyřiašedesát.

Jestliže současné provedení nabízí „pouze“ dvanáct odstínů, zcela nová generace jich bude mít rovnou čtyřiašedesát.

Mercedes hovoří „avantgardním osvětlení“ a „velkolepých změnách barev“, tak uvidíme.

Mercedes hovoří „avantgardním osvětlení“ a „velkolepých změnách barev“, tak uvidíme.

Spíše než tam ale současné „áčko“ tlačí bota v oblasti vnitřního prostoru, to už by ale mělo být s novou generací vyřešeno.

Spíše než tam ale současné „áčko“ tlačí bota v oblasti vnitřního prostoru, to už by ale mělo být s novou generací vyřešeno.

Vpředu v loktech totiž podle oficiální zprávy automobilky přibylo 35 milimetrů, vzadu dokonce ještě o milimetr více, vpředu v ramenou je o 9, a vzadu o 22 milimetrů více prostoru.

Vpředu v loktech totiž podle oficiální zprávy automobilky přibylo 35 milimetrů, vzadu dokonce ještě o milimetr více, vpředu v ramenou je o 9, a vzadu o 22 milimetrů více prostoru.

Vzdušněji bude i nad hlavou. Od sedáků po střechu totiž máme naměřit 1017 a 1024 milimetrů, tedy o 7, respektive 8 milimetrů více.

Vzdušněji bude i nad hlavou. Od sedáků po střechu totiž máme naměřit 1017 a 1024 milimetrů, tedy o 7, respektive 8 milimetrů více.

Kruhové výdechy ventilace jsou kusem umění a prvkem denní potřeby zároveň.

Kruhové výdechy ventilace jsou kusem umění a prvkem denní potřeby zároveň.

Nová třída A se už před časem ukázala na špionážních snímcích.

Nová třída A se už před časem ukázala na špionážních snímcích.

Základní tvary karoserie se příliš nezměnily.

Základní tvary karoserie se příliš nezměnily.

Změny budou patrné hlavně vpředu.

Změny budou patrné hlavně vpředu.

Vedle hatchbacku bude v nabídce i sedan, v současnosti označený CLA.

Vedle hatchbacku bude v nabídce i sedan, v současnosti označený CLA.

Sedan dorazí později, ukázat by se mohl na podzim příštího roku v Paříži.

Sedan dorazí později, ukázat by se mohl na podzim příštího roku v Paříži.

Bude k dispozici hned ve třech provedeních – se dvěma sedmipalcovými obrazovkami, sedmipalcovou před řidičem a 10,25palcovou uprostřed, a dvěma 10,25palcovými, na sebe plynule navazujícími displeji.
Samozřejmostí je množství barviček diodového ambientního osvětlení.
Jestliže současné provedení nabízí „pouze“ dvanáct odstínů, zcela nová generace jich bude mít rovnou čtyřiašedesát.
Mercedes hovoří „avantgardním osvětlení“ a „velkolepých změnách barev“, tak uvidíme.
17
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz A ukázal interiér. Vypadá jako zmenšená třída S

Nová generace Mercedesu třídy A se ukáže až na březnovém autosalonu v Ženevě, jak ale bude vypadat jeho interiér, víme už nyní. A bude to něco!

Nejmenší model automobilky Mercedes-Benz byl z mého pohledu vždycky takovým autem pro holky. Už první generace se sendvičovou podlahou nastolila tento směr a dosud se na tom nic nežměnilo. Zcela nová generace pomalu klepe na dveře, však už také po internetu kolují snímky maskovaných prototypů, teprve dnes však máme příležitosti oficiálně nakouknout do interiéru.

A bude to fakt něco. Přístrojová deska totiž následuje třídy E, S, a podle špionážních snímků také příští generaci legendárního off-roadu G, avšak nikoliv automaticky. Bude k dispozici hned ve třech provedeních – se dvěma sedmipalcovými obrazovkami, sedmipalcovou před řidičem a 10,25palcovou uprostřed, a dvěma 10,25palcovými, na sebe plynule navazujícími displeji.

Samozřejmostí je množství barviček diodového ambientního osvětlení. Jestliže současné provedení nabízí „pouze“ dvanáct odstínů, zcela nová generace jich bude mít rovnou čtyřiašedesát. Mercedes hovoří „avantgardním osvětlení“ a „velkolepých změnách barev“, tak uvidíme. Spíše než tam ale současné „áčko“ tlačí bota v oblasti vnitřního prostoru, to už by ale mělo být s novou generací vyřešeno.

Vpředu v loktech totiž podle oficiální zprávy automobilky přibylo 35 milimetrů, vzadu dokonce ještě o milimetr více, vpředu v ramenou je o 9, a vzadu o 22 milimetrů více prostoru. Vzdušněji bude i nad hlavou. Od sedáků po střechu totiž máme naměřit 1017 a 1024 milimetrů, tedy o 7, respektive 8 milimetrů více.

Zvětšil se i zavazadlový prostor. Novinka má objem 370 litrů (o 29 více než stávající generace), nákladový prostor je o 20 centimetrů širší a ložná plocha o 11,5 centimetrů delší. Zadní opěradla budou už ve standardu dělená v poměru 60:40, volitelně pak v poměru 40:20:40. Ve všech dnešních případech se bavíme o hatchbacku, který dorazí jako první. Ještě v příštím roce se však dočkáme také klasického čtyřdveřového sedanu.

Mercedes-Benz A - srovnání rozměrů interiérů
Generace Nová třída A Stávající třída A Rozdíl [mm]
Prostor v loktech - vpředu [mm] 1457 1422 35
Prostor v loktech - vzadu [mm] 1446 1410 36
Prostor v ramenou - vpředu [mm] 1400 1391 9
Prostor v ramenou - vzadu [mm] 1372 1350 22
Prostor ve svislém směru - vpředu [mm] 1024 1017 7
Prostor ve svislém směru - vzadu [mm] 960 952 8

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud