Nový Mercedes-Benz A ukázal interiér. Vypadá jako zmenšená třída S

Nová generace Mercedesu třídy A se ukáže až na březnovém autosalonu v Ženevě, jak ale bude vypadat jeho interiér, víme už nyní. A bude to něco!

Nejmenší model automobilky Mercedes-Benz byl z mého pohledu vždycky takovým autem pro holky. Už první generace se sendvičovou podlahou nastolila tento směr a dosud se na tom nic nežměnilo. Zcela nová generace pomalu klepe na dveře, však už také po internetu kolují snímky maskovaných prototypů, teprve dnes však máme příležitosti oficiálně nakouknout do interiéru.

Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

A bude to fakt něco. Přístrojová deska totiž následuje třídy E, S, a podle špionážních snímků také příští generaci legendárního off-roadu G, avšak nikoliv automaticky. Bude k dispozici hned ve třech provedeních – se dvěma sedmipalcovými obrazovkami, sedmipalcovou před řidičem a 10,25palcovou uprostřed, a dvěma 10,25palcovými, na sebe plynule navazujícími displeji.

Samozřejmostí je množství barviček diodového ambientního osvětlení. Jestliže současné provedení nabízí „pouze“ dvanáct odstínů, zcela nová generace jich bude mít rovnou čtyřiašedesát. Mercedes hovoří „avantgardním osvětlení“ a „velkolepých změnách barev“, tak uvidíme. Spíše než tam ale současné „áčko“ tlačí bota v oblasti vnitřního prostoru, to už by ale mělo být s novou generací vyřešeno.

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Vpředu v loktech totiž podle oficiální zprávy automobilky přibylo 35 milimetrů, vzadu dokonce ještě o milimetr více, vpředu v ramenou je o 9, a vzadu o 22 milimetrů více prostoru. Vzdušněji bude i nad hlavou. Od sedáků po střechu totiž máme naměřit 1017 a 1024 milimetrů, tedy o 7, respektive 8 milimetrů více.

Zvětšil se i zavazadlový prostor. Novinka má objem 370 litrů (o 29 více než stávající generace), nákladový prostor je o 20 centimetrů širší a ložná plocha o 11,5 centimetrů delší. Zadní opěradla budou už ve standardu dělená v poměru 60:40, volitelně pak v poměru 40:20:40. Ve všech dnešních případech se bavíme o hatchbacku, který dorazí jako první. Ještě v příštím roce se však dočkáme také klasického čtyřdveřového sedanu.

Mercedes-Benz A - srovnání rozměrů interiérů
Generace Nová třída A Stávající třída A Rozdíl [mm]
Prostor v loktech - vpředu [mm] 1457 1422 35
Prostor v loktech - vzadu [mm] 1446 1410 36
Prostor v ramenou - vpředu [mm] 1400 1391 9
Prostor v ramenou - vzadu [mm] 1372 1350 22
Prostor ve svislém směru - vpředu [mm] 1024 1017 7
Prostor ve svislém směru - vzadu [mm] 960 952 8

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků