Nový Mercedes-Benz A ukázal interiér. Vypadá jako zmenšená třída S

Nová generace Mercedesu třídy A se ukáže až na březnovém autosalonu v Ženevě, jak ale bude vypadat jeho interiér, víme už nyní. A bude to něco!

Nejmenší model automobilky Mercedes-Benz byl z mého pohledu vždycky takovým autem pro holky. Už první generace se sendvičovou podlahou nastolila tento směr a dosud se na tom nic nežměnilo. Zcela nová generace pomalu klepe na dveře, však už také po internetu kolují snímky maskovaných prototypů, teprve dnes však máme příležitosti oficiálně nakouknout do interiéru.

Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

A bude to fakt něco. Přístrojová deska totiž následuje třídy E, S, a podle špionážních snímků také příští generaci legendárního off-roadu G, avšak nikoliv automaticky. Bude k dispozici hned ve třech provedeních – se dvěma sedmipalcovými obrazovkami, sedmipalcovou před řidičem a 10,25palcovou uprostřed, a dvěma 10,25palcovými, na sebe plynule navazujícími displeji.

Samozřejmostí je množství barviček diodového ambientního osvětlení. Jestliže současné provedení nabízí „pouze“ dvanáct odstínů, zcela nová generace jich bude mít rovnou čtyřiašedesát. Mercedes hovoří „avantgardním osvětlení“ a „velkolepých změnách barev“, tak uvidíme. Spíše než tam ale současné „áčko“ tlačí bota v oblasti vnitřního prostoru, to už by ale mělo být s novou generací vyřešeno.

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Vpředu v loktech totiž podle oficiální zprávy automobilky přibylo 35 milimetrů, vzadu dokonce ještě o milimetr více, vpředu v ramenou je o 9, a vzadu o 22 milimetrů více prostoru. Vzdušněji bude i nad hlavou. Od sedáků po střechu totiž máme naměřit 1017 a 1024 milimetrů, tedy o 7, respektive 8 milimetrů více.

Zvětšil se i zavazadlový prostor. Novinka má objem 370 litrů (o 29 více než stávající generace), nákladový prostor je o 20 centimetrů širší a ložná plocha o 11,5 centimetrů delší. Zadní opěradla budou už ve standardu dělená v poměru 60:40, volitelně pak v poměru 40:20:40. Ve všech dnešních případech se bavíme o hatchbacku, který dorazí jako první. Ještě v příštím roce se však dočkáme také klasického čtyřdveřového sedanu.

Mercedes-Benz A - srovnání rozměrů interiérů
Generace Nová třída A Stávající třída A Rozdíl [mm]
Prostor v loktech - vpředu [mm] 1457 1422 35
Prostor v loktech - vzadu [mm] 1446 1410 36
Prostor v ramenou - vpředu [mm] 1400 1391 9
Prostor v ramenou - vzadu [mm] 1372 1350 22
Prostor ve svislém směru - vpředu [mm] 1024 1017 7
Prostor ve svislém směru - vzadu [mm] 960 952 8
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků