Nový Mercedes-AMG GT3 sází raději na objem než na přeplňování

Mercedes-Benz ukáže na autosalonu v Ženevě také závodní verzi kupé AMG GT odpovídající pravidlům FIA pro okruhové závody v kategorii GT3. První klientské vozy dorazí k zákazníkům na konci roku 2015, takže budou včas připraveny na nadcházející okruhovou sezónu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od silniční verze se závodní speciál spoléhá
na klasický velkoobjemový motor s atmosférickým sáním

Zatímco nový silniční Mercedes-Benz AMG GT pohání přeplňovaný osmiválec 4,0 l, jeho závodní derivát si ve skladu vypůjčil známý atmosférický osmiválec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Převodovka je šestistupňová sekvenční a sílu motoru přenáší pochopitelně na zadní kola.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes tvrdí, že díky jednoduššímu a osvědčenému atmosférickému motoru mohou zákazníci těžit z vyšší spolehlivosti, jednoduššího servisu a údržby a tím pádem i levnějších provozních nákladů tohoto závodního vozu. A diváci si užijí mnohem výraznější zvuk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodního nasazení se Mercedes-AMG GT3 dočká na začátku
roku 2016. Dokonce by měla vzniknout i silniční verze

Zajímavé je, že v tomto závodním okruhovém speciálu pro kategorii GT3 se má inspirovat ostrá silniční verze modelu AMG GT, která má konkurovat modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové provedení by se mohlo představit už na začátku roku 2016 před startem nové závodní sezóny.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků