Nový Mercedes-AMG GT3 sází raději na objem než na přeplňování

Mercedes-Benz ukáže na autosalonu v Ženevě také závodní verzi kupé AMG GT odpovídající pravidlům FIA pro okruhové závody v kategorii GT3. První klientské vozy dorazí k zákazníkům na konci roku 2015, takže budou včas připraveny na nadcházející okruhovou sezónu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od silniční verze se závodní speciál spoléhá
na klasický velkoobjemový motor s atmosférickým sáním

Zatímco nový silniční Mercedes-Benz AMG GT pohání přeplňovaný osmiválec 4,0 l, jeho závodní derivát si ve skladu vypůjčil známý atmosférický osmiválec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Převodovka je šestistupňová sekvenční a sílu motoru přenáší pochopitelně na zadní kola.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes tvrdí, že díky jednoduššímu a osvědčenému atmosférickému motoru mohou zákazníci těžit z vyšší spolehlivosti, jednoduššího servisu a údržby a tím pádem i levnějších provozních nákladů tohoto závodního vozu. A diváci si užijí mnohem výraznější zvuk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodního nasazení se Mercedes-AMG GT3 dočká na začátku
roku 2016. Dokonce by měla vzniknout i silniční verze

Zajímavé je, že v tomto závodním okruhovém speciálu pro kategorii GT3 se má inspirovat ostrá silniční verze modelu AMG GT, která má konkurovat modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové provedení by se mohlo představit už na začátku roku 2016 před startem nové závodní sezóny.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků