Ačkoliv je CLE nový model, pokorně ctí zažité designové zvyklosti. Zdroj: Mercedes-AMG 

Ačkoliv je CLE nový model, pokorně ctí zažité designové zvyklosti. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Přídi dominuje široká maska chladiče s vertikálním žebrováním a dvojice postranních otvorů v nárazníku zvaných “powerdomy“. Zdroj: Mercedes-AMG 

Přídi dominuje široká maska chladiče s vertikálním žebrováním a dvojice postranních otvorů v nárazníku zvaných “powerdomy“. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Přídi dominuje široká maska chladiče s vertikálním žebrováním a dvojice postranních otvorů v nárazníku zvaných “powerdomy“. Zdroj: Mercedes-AMG 

Přídi dominuje široká maska chladiče s vertikálním žebrováním a dvojice postranních otvorů v nárazníku zvaných “powerdomy“. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Podobně zvýrazněná jsou i zadní světla, jen je zde pochopitelně použita červená barva. Zdroj: Mercedes-AMG 

Podobně zvýrazněná jsou i zadní světla, jen je zde pochopitelně použita červená barva. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Ani zadní nárazník není zdrženlivý. Čtveřice koncovek výfuku je zabalená do tmavého difuzoru. Zdroj: Mercedes-AMG 

Ani zadní nárazník není zdrženlivý. Čtveřice koncovek výfuku je zabalená do tmavého difuzoru. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Z boku vynikne dlouhá přední kapota se zkoseným nosem připomínajícím žraloka. Zdroj: Mercedes-AMG 

Z boku vynikne dlouhá přední kapota se zkoseným nosem připomínajícím žraloka. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Druhým výrazným prvkem jsou vystouplé blatníky vyplněné litými koly s průměry 19 až 20 palců. Zdroj: Mercedes-AMG 

Druhým výrazným prvkem jsou vystouplé blatníky vyplněné litými koly s průměry 19 až 20 palců. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Verze od AMG má rozšířený rozchod o 58 mm vpředu a 78 mm vzadu. Zdroj: Mercedes-AMG 

Verze od AMG má rozšířený rozchod o 58 mm vpředu a 78 mm vzadu. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Design vozu lze ozvláštnit pakety, jež zahrnují detaily karoserie v černém nebo karbonovém provedení. Zdroj: Mercedes-AMG 

Design vozu lze ozvláštnit pakety, jež zahrnují detaily karoserie v černém nebo karbonovém provedení. | Zdroj: Mercedes-AMG 

V interiéru vás přivítají prvotřídní materiály a sedadla, která obejmou tělo. Zdroj: Mercedes-AMG 

V interiéru vás přivítají prvotřídní materiály a sedadla, která obejmou tělo. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Běžně jsou čalouněná umělou kůží a mikrovláknem, ale můžete mít i pravou kůži Nappa. Zdroj: Mercedes-AMG 

Běžně jsou čalouněná umělou kůží a mikrovláknem, ale můžete mít i pravou kůži Nappa. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Alternativou je sada AMG Performance s výraznějšími sedáky a vertikálními otvory pro lepší větrání zad. Zdroj: Mercedes-AMG 

Alternativou je sada AMG Performance s výraznějšími sedáky a vertikálními otvory pro lepší větrání zad. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Potahům kontrastuje červené prošívání, sladěné bezpečnostní pásy a karbonové detaily. Zdroj: Mercedes-AMG 

Potahům kontrastuje červené prošívání, sladěné bezpečnostní pásy a karbonové detaily. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Řadový šestiválec M 256M má optimalizované spalovací prostory, kde běhají písty s novými kroužky a dále upravené sací i výfukové kanály. Zdroj: Mercedes-AMG 

Řadový šestiválec M 256M má optimalizované spalovací prostory, kde běhají písty s novými kroužky a dále upravené sací i výfukové kanály. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Motor je primárně přeplňován elektrickým kompresorem, který je účinný zejména ve středních otáčkách. Zdroj: Mercedes-AMG 

Motor je primárně přeplňován elektrickým kompresorem, který je účinný zejména ve středních otáčkách. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Díky tomu může ve vyšším spektru nastoupit větší turbodmychadlo s navýšeným plnicím tlakem z 0,4 na 1,5 baru. Zdroj: Mercedes-AMG 

Díky tomu může ve vyšším spektru nastoupit větší turbodmychadlo s navýšeným plnicím tlakem z 0,4 na 1,5 baru. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Spolu s optimalizovaným vstřikováním paliva se výkon soustavy podouvá na 330 kW s 560 N.m točivého momentu. Zdroj: Mercedes-AMG 

Spolu s optimalizovaným vstřikováním paliva se výkon soustavy podouvá na 330 kW s 560 N.m točivého momentu. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Ten může po dobu 12 sekund narůst až na 600 N.m díky startér-generátoru uloženém ve skříni devítistupňové převodovky. Zdroj: Mercedes-AMG 

Ten může po dobu 12 sekund narůst až na 600 N.m díky startér-generátoru uloženém ve skříni devítistupňové převodovky. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Balíček AMG Driver limit posouvá na 270 km/h. Zdroj: Mercedes-AMG 

Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Balíček AMG Driver limit posouvá na 270 km/h. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Vůz drží na silnici interně navržený podvozek AMG Ride Control s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči, jejichž charakteristiku lze měnit ve třech režimech. Zdroj: Mercedes-AMG 

Vůz drží na silnici interně navržený podvozek AMG Ride Control s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči, jejichž charakteristiku lze měnit ve třech režimech. | Zdroj: Mercedes-AMG 

V předu jsou použity vnitřně chlazené vrtané kotouče s rozměry 370 x 36 mm a čtyřpístkovými třmeny. Zdroj: Mercedes-AMG 

V předu jsou použity vnitřně chlazené vrtané kotouče s rozměry 370 x 36 mm a čtyřpístkovými třmeny. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ upřednostňuje zadní nápravu, zejména ve speciálním driftovacím režimu, ale variabilně připojuje přední nápravu, když je potřeba. Zdroj: Mercedes-AMG 

Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ upřednostňuje zadní nápravu, zejména ve speciálním driftovacím režimu, ale variabilně připojuje přední nápravu, když je potřeba. | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  Zdroj: Mercedes-AMG 

Mercedes-AMG CLE kupe 2023  | Zdroj: Mercedes-AMG 

Přídi dominuje široká maska chladiče s vertikálním žebrováním a dvojice postranních otvorů v nárazníku zvaných “powerdomy“. Zdroj: Mercedes-AMG 
Přídi dominuje široká maska chladiče s vertikálním žebrováním a dvojice postranních otvorů v nárazníku zvaných “powerdomy“. Zdroj: Mercedes-AMG 
Podobně zvýrazněná jsou i zadní světla, jen je zde pochopitelně použita červená barva. Zdroj: Mercedes-AMG 
Ani zadní nárazník není zdrženlivý. Čtveřice koncovek výfuku je zabalená do tmavého difuzoru. Zdroj: Mercedes-AMG 
30
Fotogalerie

Nový Mercedes-AMG CLE spojuje charisma dvou kupé. Je to dravec s noblesou třídy E

Mercedes-AMG spojil modely dvou odlišných tříd do jedné. Vznikla kombinace pohodlí a dravé síly.

S uvedením nové třídy E došlo v portfoliu Mercedesu k zásadním změnám. Například zmizelo kupé a kabriolet, které nahrazuje nová třída CLE. Ta kombinuje sportovní švih „céčka“ s prostorností a komfortem „éčka. Tento charakter se přenáší i do výkonné verze AMG z Affalterbachu.

Ačkoliv jde o nový model, pokorně ctí zažité designové zvyklosti. Přídi dominuje široká maska chladiče s vertikálním žebrováním a dvojice postranních otvorů v nárazníku zvaných “powerdomy“. Digitální diodová světla mají ve spodní části modré podbarvení. Podobně zvýrazněná jsou i zadní světla, jen je zde pochopitelně použita červená barva. Ani zadní nárazník není zdrženlivý. Čtveřice koncovek výfuku je zabalená do tmavého difuzoru.

Z boku vynikne dlouhá přední kapota se zkoseným nosem připomínajícím žraloka. Druhým výrazným prvkem jsou vystouplé blatníky vyplněné litými koly s průměry 19 až 20 palců. Verze od AMG má rozšířený rozchod o 58 mm vpředu a 78 mm vzadu. Design vozu lze ozvláštnit pakety, jež zahrnují detaily karoserie v černém nebo karbonovém provedení.

V interiéru vás přivítají prvotřídní materiály a sedadla, která obejmou tělo. Běžně jsou čalouněná umělou kůží a mikrovláknem, ale můžete mít i pravou kůži Nappa. Alternativou je sada AMG Performance s výraznějšími sedáky a vertikálními otvory pro lepší větrání zad. Potahům kontrastuje červené prošívání, sladěné bezpečnostní pásy a karbonové detaily.

Ale upřímně, AMG si nekupujete kvůli designu, lákavému interiéru ani nejmodernějšímu infotainmentu MBUX. Největším lákadlem je pohonná soustava, na které technici opět odvedli špičkovou práci. Řadový šestiválec M 256M má optimalizované spalovací prostory, kde běhají písty s novými kroužky a dále upravené sací i výfukové kanály.

Motor je primárně přeplňován elektrickým kompresorem, který je účinný zejména ve středních otáčkách. Díky tomu může ve vyšším spektru nastoupit větší turbodmychadlo s navýšeným plnicím tlakem z 0,4 na 1,5 baru. Spolu s optimalizovaným vstřikováním paliva se výkon soustavy podouvá na 330 kW s 560 N.m točivého momentu.

Ten může po dobu 12 sekund narůst až na 600 N.m díky startér-generátoru uloženém ve skříni devítistupňové převodovky. Elektrické „berličky“ mají samy o sobě výkon 17 kW a 205 N.m, což je dost na zajištění elektrické jízdy v malých rychlostech, plachtění a nastartování motoru. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Balíček AMG Driver limit posouvá na 270 km/h. Zajímavostí převodovky je schopnost podřazovat o více stupňů najednou s asistovaným meziplynem.

Vůz drží na silnici interně navržený podvozek AMG Ride Control s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči, jejichž charakteristiku lze měnit ve třech režimech. V předu jsou použity vnitřně chlazené vrtané kotouče s rozměry 370 x 36 mm a čtyřpístkovými třmeny. Zadní sada má 360 x 36 mm a třmeny s jedním pístkem.

Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ upřednostňuje zadní nápravu, zejména ve speciálním driftovacím režimu, ale variabilně připojuje přední nápravu, když je potřeba. Poslední vychytávkou je řízení všech kol. V nízkých rychlostech se zadní kola vytáčejí o 2,7 stupňů zrcadlově proti směru přední nápravy. Při rychlostech nad 100 km/h naopak přední kola následují až do úhlu 7 stupňů.

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud