Mercedes-AMG GT 63 S E Performance umí zajíždět bleskově rychlá kola na okruhu. Má techniku Formule 1, ale přitom vás pohodlně sveze i na dlouhých cestách.
Mercedes-AMG čerstvě ukázal základní GT 43 a hned za ním vysílá plnotučnou verzi AMG GT 63 S E Performance. Ta využívá know-how týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1, aby ze současné koncepce dostala maximum. Plug-in hybridní soustava tu primárně neslouží k zachraňování ledních medvědů, má za úkol pomoci zajíždět co nejrychlejší kola na okruhu.
AMG GT 63 S E Performance má pod kapotou dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4.0 litru. Sekunduje mu 150 kW elektromotor, který spolu se 400V baterií, dvoustupňovou převodovkou a mechanickým samosvorným diferenciálem roztáčí primárně kola zadní nápravy. V případě ztráty trakce může přes kardan pohánět i přední kola. Celkem má řidič pod pravou nohou 600 kW se 1420 N.m točivého momentu. Akcelerace na stovku trvá jen 2,8 sekundy a maximální rychlost činí 320 km/h.
Ideální provozní teplota baterie je 45 °C. Tu poprvé zajišťuje chlazení každého z 560 článků kapalinou, která má dvakrát až třikrát vyšší tepelnou kapacitu než voda. Jde o techniku ze světa formule 1. Baterie má kapacitu 6,1 kWh a trvalý výkon 70 kW (špičkový výkon 150 kW). Energii získává ze 3,7kW palubní nabíječky, motoru, nebo rekuperací s výkonem 100 kW. Ta je nastavitelná ve čtyřech režimech.
Pro dokonalou stabilitu je novinka vybavena řadou aerodynamických prvků, z nichž nejzajímavější je aktivní lišta ve spodní části před motorem. Ta se po překročení 80 km/h automaticky vysune o 40 mm směrem dolů a pomáhá přitisknout příď k silnici. Dalšími významnými prvky jsou zatáčení zadních kol a hydraulické segmenty nahrazující tradiční stabilizátory. Jejich úkolem je aktivně potlačovat náklony karoserie. Podvozek dokáže měnit intenzitu tlumení i tvrdost, takže dokáže být velmi tuhý, ale také pohodlný.
Když se podíváme skrze 21palcová kola, uvidíme sestavu keramických kotoučů. Vpředu mají rozměry 420x40 mm a zakusují se do nich čtyřpístkové třmeny s bronzovým lakem. Kotouče zadní nápravy měří 380x32 mm a doplňují je jednopístkové třmeny. Celkové chování vozu lze přizpůsobit skrze osm jízdních režimů.
Nejvýkonnější model spolehlivě poznáte podle červeného označení na zádí, aktivního spoileru a dvojitých lichoběžníkových koncovek výfuku. Kontrastními prvky jsou černé lemování světel a karbonová ozdoba nárazníku. K dispozici jsou čtyři sady kol v různých barvách.
Navzdory nekompromisně sportovnímu charakteru zůstává AMG GT 63 S E Performance pohodlným společníkem na dlouhé cesty. Dokonce mu byla ponechána zadní sedadla. Přední elektricky nastavitelná sedadla disponují také masážní funkcí se třemi režimy. Alternativou je sportovnější provedení s integrovanými opěrkami hlavy a ventilačním výkrojem. To je standardem pro linii Ultimate.
Na výběr jsou luxusní materiály jako kůže Nappa včetně špičkového provedení od Manufaktur s diamantovým prošíváním. Celkovou atmosféru ve voze, od hudby až po osvětlení, má na starost balíček Energizing Plus. Na výšku orientovaný infotainment zahrnuje specifická prostředí a funkce související se sportovními režimy a plug-in hybridním pohonem.
Společnost AMG byla založena v roce 1967 jako motorárna a poté pokračovala jako nezávislý úpravce. Zkratka AMG je složená ze jmen zakladatelů a rodného města prvního z nich - Aufrecht, Melcher, Großaspach.
V současnosti je AMG výrobcem sportovních derivátů vozů Mercedes-Benz, ale i zcela vlastních strojů jako třeba AMG One.
Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB