Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Čerstvý vítr z řad grand tourerů nyní vane opět z Anglie. Nové GT je takový civilní supersport 720S.

Na první pohled poznáte, že jde o McLaren. Od jeho supersportovních sourozenců ho ale ihned rozeznáte díky uhlazenějšímu designu a celkově zdrženlivější vizáži. Můžete si všimnout i inspirace v hypersportu Speedtail, na který tento vůz také odkazuje.

Novinka to bude mít celkem těžké, je totiž první svého druhu. Britská automobilka nikdy grand tourer oficiálně nepostavila. Pro tento vůz tak musela zvolit zcela jiný přístup. Obyčejně totiž vymýšlí, jak udělat příští auto ještě rychlejší. Nyní ale musela myslet na každodenní použitelnost a polykání kontinentů v absolutním pohodlí.

McLaren Senna GTR oficiálně: Peklo se podle všeho nachází v Anglii

McLaren Senna GTR oficiálně: Peklo se podle všeho nachází v Anglii

Jen pro zajímavost. Jako první grand tourer od McLarenu ale můžete považovat první kousek z novodobé historie, MP4-12C. Ten platil za zdrženlivý supersport se super podvozkem a schopností jezdit za devět litrů benzinu.

Proto se velká část vývoje soustředila na brzdy a řízení, hlavně v nízkých rychlostech. V těch je totiž nastavení pro každý den klíčové. Proto zde najdete tlumiče s hydraulickými dorazy z modelu 720S, které spolupracují se systémem Optimal Control Theory. Ten dokáže doslova přečíst povrch vozovky a adaptovat se během dvou milisekund.

Bentley Continental GT Number 9 Edition uvnitř nosí skutečný kus historie

Bentley Continental GT Number 9 Edition uvnitř nosí skutečný kus historie

I motor pochází z modelu 720S. Osmiválec 3.8 litru M840GTE zde produkuje výkon 456 kW (620 koní). Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 630 N.m. Z 0 na 100 km/h to GT stihne za 3,2 sekundy a na dvoustovce je za devět. Pokračovat pak může až do 326 km/h.

328 km/h bez střechy! I to umí nový McLaren 600LT Spider

328 km/h bez střechy! I to umí nový McLaren 600LT Spider

Na grand tourer jsou to tedy vynikající hodnoty. Protože takové Bentley Continental GT sice má výkon 467 kW (635 koní) z dvanáctiválcového motoru, ale je zase o dost těžší, konkrétně o tři čtvrtě tuny, a proto nedosahuje takových dynamických hodnot.

McLaren GT ale asi nebude platit za takovou luxusní jachtu. Své supersportovní kořeny se mu prostě špatně maskují. Uvidí se, jak se bude chovat na silnici. McLaren GT je již možné objednávat a automobilka si za něj řekne o 163.000 liber, což je v přepočtu 4.824.000 Kč

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků