Nový McLaren chce být rychlejší než legenda 90. let. Musí překonat 391 km/h

Připravovaný hypersport od McLarenu nese název BP23. Ten ale kupodivu není konečný. Změní se na něco, co více podtrhne skutečné schopnosti vozu.

Britská značka McLaren v posledních letech sype jeden model za druhým. Vozy jsou hodně vysoko jak na „rychlostní“, tak technické úrovni, o čemž svědčí hlavně hybridní hypersport P1, který patří k nejrychlejším a nejvyspělejším vozů světa.

McLaren P1 či Koenigsegg Regera. Jaké vozy budou v novém Need for Speed?

McLaren P1 či Koenigsegg Regera. Jaké vozy budou v novém Need for Speed?

Ať ale McLaren vyrobí jakýkoliv nový vůz, při vyslovení jména této značky si stejně řada motoristických fanoušků vzpomene na legendární model F1. Vyrobilo se jich pouze 106 a už v devadesátých letech uměl uhánět rychlostí 391 km/h. Na tu dobu to bylo u produkčního auta něco naprosto nevídaného, byť netrvalo dlouho a hranice možného se přehoupla přes 400 km/h.

S novým hypersportem McLaren míří do podobných sfér. Vůz zatím nese název BP23 a viděli jsme jej v podobě testovací muly odvozené od modelu 720S, v tom se ale rozhodně nesedí uprostřed jako tenkrát v F1. Název se bude ještě měnit, snaha překonat F1 v rychlosti však nikoliv. Výrobce oznámil, že metou je překročení 243 mil v hodině, tedy 391 km/h, což dokládá i vyobrazeným číslem na jedné z přiložených skic.

Na prodej je McLaren F1 s minimem najetých kilometrů. Cena bude astronomická

Na prodej je McLaren F1 s minimem najetých kilometrů. Cena bude astronomická

Vyrobeno bude pouze 106 kusů, a přestože ještě nikdo neviděl vůz v sériové podobě, všechny exempláře už jsou prodané. A že nejde o žádnou láci – každý z nich vyšel na 1,6 milionu liber bez daně. Jde o vůz řady Ultimate Series a následovat by měl nedávno představený McLaren Senna, jenže zatímco ten je zaměřený spíše okruhově, BP23 by mělo excelovat na silnici. Půjde vlastně o gran turismo.

Pohon bude kombinovat dvakrát přeplňovaný osmiválec a elektrický motor, přičemž ona elektrifikace má vedle zvýšení výkonu za úkol potlačit prodlevu přeplňování. Hovoří se o výkonu okolo 1000 koní (P1 jich má 916). Sériový vůz by se měl objevit na silnicích v příštím roce.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků