Nový McLaren 765LT je pomalejší než dárce jeho techniky. Má to dobrý důvod

Nižší hmotnost, výkonnější osmiválec, vylepšená aerodynamika, hlasitější titanové výfuky a další nové komponenty implantované ze špičkové varianty Senna změnily model 720S na 765 Longtail.

Asi byste našli jen málo lidí, kteří tvrdí, že McLaren 720S je pomalé auto. Tato sympaticky placatá stíhačka má 720 koní, 770 N.m a při hmotnosti 1419 kg zvládne akceleraci z místa na stovku za 2,9 sekundy, zatímco zrychlení na dvojnásobek umí za 7,8 vteřiny.

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

Nepochybně bychom se shodli na tom, že jde o impozantní čísla, potíž však byla z pohledu Britů v tom, že stejných 720 koní nabízí rovněž konkurenční Ferrari 488 Pista i další typová řada F8 Tributo. Co s tím? Inu, podle McLarenu je více kilowattů vždycky tak nějak lepší.

Aby vývoj nestál další majlant, rozhodli se technici místo návrhu nové pohonné jednotky přepracovat tu stávající M840T z modelu 720S. Objem 4,0 litru neměnili, použili ale nové kované hliníkové písty, přidali další palivovou pumpu, upravili olejové čerpadlo systému mazání se suchou vanou a přizpůsobili tomu všemu software řídicí jednotky.

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Výsledkem je ještě působivějších 765 koní při 7500 otáčkách za minutu a nárůst nejvyššího točivého momentu na rovných 800 newtonmetrů při 5500 ot./min.

Tím by práce konstruktérů mohla být u konce, jenže u McLarenu si řekli, že by mohli novinku posunout po technické stránce ještě o kus dál. Vidlicový osmiválec usadili do tužších silentbloků a propojili ho s modifikovanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ve srovnání se „sedmi set dvacítkou“ má zkrácené nejen některé kvalty ale především i kratší finální převod v diferenciálu.

McLaren Senna GTR oficiálně: Peklo se podle všeho nachází v Anglii

McLaren Senna GTR oficiálně: Peklo se podle všeho nachází v Anglii

Maximální rychlost proto poklesla z 341 na 330 km/h, ve všech dalších dynamických parametrech je nová 765LT lepší. Na stovce je za 2,8 sekundy, hranici 200 km/h překoná za 7,2 sekundy a při sprintu na čtvrt míle překoná McLaren 720S o čtyři desetiny sekundy. Celkově je pak Longtail o patnáct procent rychlejší při jakémkoli pružné zrychlení.

Tím ale příjemné zprávy nekončí. LT dostalo výkonnější karbon-keramické brzdy z McLarenu Senna, takže ze stovky zastaví o půl metrů dříve než 720S a při deceleraci z dvoustovky se brzdná dráha zkrátila o více než osm metrů.

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Komplexně vylepšený automobil se kromě jiných nárazníků a dalších aerodynamických doplňků může pochlubit rovněž hmotností sníženou na 1339 kg (suchá váha činí jen 1229 kg). O 80kilogramovou dietu se postaral titanový výfukový systéme, optimalizované karbonové komponenty, tenčí okna ale třeba i titanové šrouby kovaných kol nazutých do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R. Ze stejného důvodu se z výbavy odporoučela klimatizace i audiosystém, pokud ale nepotřebujete tak spartánský interiér, McLaren vám oba civilizační výdobytky bez příplatku namontuje zpátky.

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

Samozřejmou součástí úprav jsou i jinak kalibrované tlumiče a pružiny, což kromě jiného vedlo k nepatrnému snížení světlé výšky na přední nápravě při současném rozšíření rozchodu předních kol. V případě, že vám uvedené úpravy přijdou zajímavé a nad novým McLarenem 765LT přemýšlíte jako o své nové okruhové hračce, rovnou říkáme, že závidíme. S objednávkou bychom nicméně doporučovali neotálet. Britové prozradili, že v příštích letech vyrobí pouze 765 aut.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků