Nový McLaren 620R je závoďákem třídy GT4 na silnice. Dostal však porci koní navíc

McLaren 570S se dočkal další ostré varianty. Tentokrát inženýři z Wokingu hleděli ještě rozsáhleji na využití na okruhu, ačkoliv silniční homologace novince 620R stále zůstává.

Přestože se Mclaren 570S již dočkal oheň plivajících přiostřené varianty 600LT, nyní automobilka pracuje s myšlenkou „závoďáku na silnice“ ještě více do hloubky. Z výhradně závodního vozu 570S pro třídu GT4 tak nyní vzniká omezená série modelu 620R, která ze závodní techniky vychází, ale majitelé ji budou moci využít i na veřejných silnicích.

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

McLaren uvádí, že 620R si po stránce úprav podvozku či aerodynamiky udržuje DNA pravověrného závoďáku třídy GT4, ale bez nutnosti dodržovat pravidla série přináší další vylepšení, kterými svůj základ ještě převyšuje. Především, výkon přeplňovaného čtyřlitrového V8 byl zvýšen z původních 570 koní (419 kW) na příznačných 620 koní (456 kW).

Dále se podařilo snížit hmotnost vozu o dalších 30 kg (pohotovostně 1386 kg). V kombinaci se zvýšeným výkonem tak 620R zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,9 vteřiny, na 200 km/h za 8,1 vteřiny a maximálně se rozjede na bezpochyby dostatečných 322 km/h.

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

Z vozu třídy GT4 si tedy 620R drží manuálně nastavitelný podvozek s tužšími pružinami a stabilizátory, zatímco samotné díly jsou mnohem lehčí (například každý tlumič je o 6 kg lehčí než u standardního 570S). Z továrny pak auto vyjíždí na semi-slickových pneumatikách Pirelli Trofeo R, ale McLaren uvádí, že auto lze samozřejmě nastavit i pro plnohodnotné slicky k využití na trati. Brzdy jsou karbon-keramické.

Po stránce aerodynamiky zůstalo na autě i původní nastavitelné zadní křídlo (přibylo v něm ovšem třetí brzdové světlo), které dokáže generovat přítlak až 185 kg. Přední nárazník má výraznější splitter, větší přístupy vzduchu k brzdám, nesmí chybět winglety na stranách a kapota má rovněž dodatečné otvory proudění vzduchu.

McLaren ukázal jeden z posledních kusů 600LT. S příplatky divize MSO se nešetřilo

McLaren ukázal jeden z posledních kusů 600LT. S příplatky divize MSO se nešetřilo

S koupí závoďáku na silnice se nepochybně pojí absence klimatizace, navigace či audiosystému. Pokud ale budete chtít a nebudou vám vadit kilogramy navíc, McLaren vám tyto komfortní prvky bez příplatku nainstaluje zpět. Uvnitř najdete standardně karbonové skořepiny s šestibodovými pásy, kliky dveří vystřídaly jednodušší poutka a za volantem se středovou značkou jsou pak větší karbonová pádla řazení.

McLaren vyrobí pouhých 350 kusů 620R, z čehož každý přijde na minimálně 250.000 liber (asi 7,5 milionu korun). Majitelé přitom k ceně dostanou i účast na okruhovém dni s lekcemi jízdy od profesionálních pilotů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků