Nový malý Rolls-Royce se pomalu odhaluje (nové info)

V dubnu loňského roku britská automobilka Rolls-Royce oznámila, že dala zelenou vývoji a výrobě nejmenšího modelu, který se v produktové řadě postaví pod model Phantom. Nyní automobilka uvolnila první skici toho, jakým směrem se bude design zcela nového modelu ubírat.

Z nich se sice nic konkrétního nezjistíme, ale náčrty dávají tušit, že design bude stále v duchu aristokratických tradic a nedočkáme se tedy žádné extravagance. A je to jen dobře.

Nový model, který se prozatím označuje jako RR4, bude technologicky vycházet z nové generace BMW 7, se kterým bude sdílet nejen platformu, ale i mnoho dalších technologií. O pohon se má starat primárně benzínový agregát. Zde se hovoří o dvanáctiválci o objemu okolo šesti litrů, případně o novém dvakrát přeplňovaném osmiválci 4,4 l, který vyrábí BMW. Velkou revolucí pak má být nasazení naftového motoru, opět z dílny BMW.

Nový malý Rolls-Royce by se na trhu měl objevit zhruba za dva roky a s cenou mezi 250 a 300 tisíci dolarů. Automobilka chce díky tomuto modelu téměř zdvojnásobit roční produkci na zhruba 2500 vozů. Tím se dostane do zcela nové sféry masovější výroby a vozy Rolls-Royce mohou ztratí hodně ze svého kreditu i tím, že automobilka nabídne v podstatě jen převlečené BMW řady 7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků