9
Fotogalerie

Nový luxusní sedan má pět metrů, techniku Lotusu a špičkovou dynamiku. Přitom stojí jako ojeté BMW i3

Značka Lynk & Co z koncernu Geely představila nový elektrický sedan s dojezdem až 800 kilometrů a dynamikou na úrovni italských supersportů.

Lynk & Co si pamatujeme hlavně díky kompaktnímu crossoveru 01 s plug-in hybridním pohonem, který se v poslední době objevuje i na českých silnicích. Tam se dostává díky dovozu ojetin ze zahraničí, u nás se totiž nikdy oficiálně neprodával. Zatímco Lynk & Co 01 stojí na platformě CMA a je tudíž blízkým příbuzným Volva XC40 ze stejné skupiny, nejnovější model pohání výhradně elektřina.

Lokálně bezemisní sedan Z10 měří na délku 5028 milimetrů, je téměř dva metry široký a 1468 mm vysoký. Rozvor dosahuje více než tří metrů. Vůz, mezi jehož konkurenty můžeme zařadit například Teslu Model S, stojí na platformě Sustainable Experience Architecture (SEA). Za jejím vývojem stojí čínská značka Zeekr z holdingu Geely, přičemž různé její varianty používají například Volva EX30 a EM90, Polestar 4 či Lotusy Eletre a Emeya. Provedení SEA1 pro vozy s rozvorem přes 3000 milimetrů se může pochlubit 800V sítí s vysokým dobíjecím výkonem.

Jeho hodnotu značka Lynk & Co nespecifikovala, neznáme ani celkový výkon sedanu Z10 či kapacitu akumulátoru. Podle oficiálních údajů ovšem vůz z 0 na 100 km/h zrychlí už za 3,5 sekundy a na jedno nabití zvládne až 800 kilometrů (zřejmě podle optimističtějšího čínského měřícího cyklu CLTC). Díky podpoře vysokorychlostního dobíjení za 15 minut za ideálních podmínek „dotankujete“ dostatek elektřiny až na 573 km.

Přední světlomety s dvojitými linkami jsou poznávacími znaky společnosti Lynk & Co. Uvnitř vás za oko chytí displej o úhlopříčce 15,4“, další monitor, tentokrát menší, je před řidičem. Nechybí ani head-up displej. Multimediální systém běží na čipu Nvidia Orin-X, ve výbavě bude také lidar pro částečně autonomní jízdu po dálnicích i městech.

Číňané cenu sice zatím neoznámili, spekuluje se ovšem o částce přes 200.000 jüanů. To je v přepočtu asi 633 tisíc korun. V Evropě přitom za podobné částky seženete několik let staré BMW i3 s výrazně kratším dojezdem a menší karoserií.

Doporučujeme

Články odjinud