Nový Lotus Esprit v roce 2006

Nástupce Lotusu Esprit bude dle Auto Motor und Sportu uveden na ženevském autosalonu v roce 2006. Starší zvěsti přitom říkaly, že Esprit už žádného nástupce stejného jména mít nebude; poslední kus současné generace sjel z výrobní linky v únoru.

S novým Espritem s hmotností okolo 1300 kg si lehce poradí silný osmiválec, který bude burácet pod kapotou silou 450 koní (330 kW). Auto Motor und Sport ale nezveřejnil bližší parametry. (Poslední generaci Espritu poháněl osmiválec o objemu 3.5 l.)

Lotus věří, že se mu podaří prodat ročně 1 500 kusů; nový Esprit bude zaměřen na stejnou klientelu, která kupuje Porsche 911, Ferrari 360 Modenu či Lamborghini Gallardo. Cena by se měla pohybovat okolo 120 tisíc eur. Kromě nového Espritu plánuje Lotus ještě dalšího sporťáka, jehož cena by měla být podstatně nižší: okolo 80 tisíc eur.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků