Nový Lotus Esprit v roce 2006

Nástupce Lotusu Esprit bude dle Auto Motor und Sportu uveden na ženevském autosalonu v roce 2006. Starší zvěsti přitom říkaly, že Esprit už žádného nástupce stejného jména mít nebude; poslední kus současné generace sjel z výrobní linky v únoru.

S novým Espritem s hmotností okolo 1300 kg si lehce poradí silný osmiválec, který bude burácet pod kapotou silou 450 koní (330 kW). Auto Motor und Sport ale nezveřejnil bližší parametry. (Poslední generaci Espritu poháněl osmiválec o objemu 3.5 l.)

Lotus věří, že se mu podaří prodat ročně 1 500 kusů; nový Esprit bude zaměřen na stejnou klientelu, která kupuje Porsche 911, Ferrari 360 Modenu či Lamborghini Gallardo. Cena by se měla pohybovat okolo 120 tisíc eur. Kromě nového Espritu plánuje Lotus ještě dalšího sporťáka, jehož cena by měla být podstatně nižší: okolo 80 tisíc eur.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků