Nový Lotus Esprit v roce 2006

Nástupce Lotusu Esprit bude dle Auto Motor und Sportu uveden na ženevském autosalonu v roce 2006. Starší zvěsti přitom říkaly, že Esprit už žádného nástupce stejného jména mít nebude; poslední kus současné generace sjel z výrobní linky v únoru.

S novým Espritem s hmotností okolo 1300 kg si lehce poradí silný osmiválec, který bude burácet pod kapotou silou 450 koní (330 kW). Auto Motor und Sport ale nezveřejnil bližší parametry. (Poslední generaci Espritu poháněl osmiválec o objemu 3.5 l.)

Lotus věří, že se mu podaří prodat ročně 1 500 kusů; nový Esprit bude zaměřen na stejnou klientelu, která kupuje Porsche 911, Ferrari 360 Modenu či Lamborghini Gallardo. Cena by se měla pohybovat okolo 120 tisíc eur. Kromě nového Espritu plánuje Lotus ještě dalšího sporťáka, jehož cena by měla být podstatně nižší: okolo 80 tisíc eur.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků