Nový Lotus Esprit v roce 2006

Nástupce Lotusu Esprit bude dle Auto Motor und Sportu uveden na ženevském autosalonu v roce 2006. Starší zvěsti přitom říkaly, že Esprit už žádného nástupce stejného jména mít nebude; poslední kus současné generace sjel z výrobní linky v únoru.

S novým Espritem s hmotností okolo 1300 kg si lehce poradí silný osmiválec, který bude burácet pod kapotou silou 450 koní (330 kW). Auto Motor und Sport ale nezveřejnil bližší parametry. (Poslední generaci Espritu poháněl osmiválec o objemu 3.5 l.)

Lotus věří, že se mu podaří prodat ročně 1 500 kusů; nový Esprit bude zaměřen na stejnou klientelu, která kupuje Porsche 911, Ferrari 360 Modenu či Lamborghini Gallardo. Cena by se měla pohybovat okolo 120 tisíc eur. Kromě nového Espritu plánuje Lotus ještě dalšího sporťáka, jehož cena by měla být podstatně nižší: okolo 80 tisíc eur.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků