Nový Lotus Esprit možná již za tři roky a s motorem BMW

Jsou to dva roky, co přišly informace, že britský výrobce sportovních vozů Lotus, přijde do dvou let na trh s další generací slavného modelu Esprit. Ten měl být vybaven osmiválcem z Toyoty o výkonu okolo 400 koní. Jenže dva roky uběhly jako voda a po Espritu není ani památky.

Nyní je vše jinak a informace, které přichází z britských ostrovů, situaci mění. Osmiválcový Esprit bude, ovšem na trhu by se měl objevit až v roce 2011 a navíc pod kapotou by neměl mít motor Toyoty, ale osmiválec BMW o objemu 4,4 l s přeplňováním, který byl nedávno představen v modelu X6. Ten by měl být pro Lotus upraven na přibližně 500 koní, což by mělo stačit k tomu, aby Esprit držel krok s případnými konkurenty.

Každopádně informace to není zrovna oficiální a jak jsem se mohli za poslední tři roky přesvědčit, u modelu Esprit není nic jednoznačné a definitivní. Termíny příchodu se mění častěji než akce v hypermarketu a jedna definitivní specifikace střídá druhou.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nového Lotusu Esprit z roku 2006
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků