Oficiální premiéry nového Lotusu Emira jsme se dočkali  na začátku letošního července , načež značka ukázala i  závodní koncept třídy GT4 . Teď už máme k dispozici i první cenovky pro Evropu... | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

Oficiální premiéry nového Lotusu Emira jsme se dočkali na začátku letošního července, načež značka ukázala i závodní koncept třídy GT4. Teď už máme k dispozici i první cenovky pro Evropu... | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

...v našem případě nejblíže pro Německo, s čímž Lotus spouští konfigurátor zaváděcí verze First Edition a potvrzuje specifikaci a dynamiku šestiválcové motorizace. | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

...v našem případě nejblíže pro Německo, s čímž Lotus spouští konfigurátor zaváděcí verze First Edition a potvrzuje specifikaci a dynamiku šestiválcové motorizace. | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

Právě se známým,  kompresorem přeplňovaným   3,5litrovým V6  z vývoje Toyoty bude Emira First Edition dostupná nejdříve, a to za cenu  od 95.995 eur  (asi 2,43 milionu korun). Výroba započne na jaře 2022. | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

Právě se známým, kompresorem přeplňovaným 3,5litrovým V6 z vývoje Toyoty bude Emira First Edition dostupná nejdříve, a to za cenu od 95.995 eur (asi 2,43 milionu korun). Výroba započne na jaře 2022. | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba započne na podzim 2022). A během roku 2023 oznamuje Lotus příjezd výchozího modelu za cenu od 59.995 liber (asi 1,8 milionu korun). | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba započne na podzim 2022). A během roku 2023 oznamuje Lotus příjezd výchozího modelu za cenu od 59.995 liber (asi 1,8 milionu korun). | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

Pro V6 s kompresorem potvrzuje Lotus výkon  298 kW (405 koní)  a točivý moment  420 N.m , v případě konfigurace s manuální šestistupňovou převodovkou –  430 N.m  při zvolení šestistupňového automatu s pádly, který je příplatkem 2600 eur (asi 65.780 Kč). | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

Pro V6 s kompresorem potvrzuje Lotus výkon 298 kW (405 koní) a točivý moment 420 N.m, v případě konfigurace s manuální šestistupňovou převodovkou – 430 N.m při zvolení šestistupňového automatu s pádly, který je příplatkem 2600 eur (asi 65.780 Kč). | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

Na stovku zrychlí Emira za 4,3 sekundy, respektive za 4,2 sekundy s automatem, a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. Hodnoty dynamiky jsou nicméně stále předběžné, dodává Lotus. | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

Na stovku zrychlí Emira za 4,3 sekundy, respektive za 4,2 sekundy s automatem, a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. Hodnoty dynamiky jsou nicméně stále předběžné, dodává Lotus. | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

First Edition pak zajistí standardně opravdu bohatou výbavu. Auto dostane 20palcová kovaná kola v dvoubarevném provedení (bez příplatku lze mít čistě stříbrná či matně černá), na výběr je z šesti odstínů karoserie... | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

First Edition pak zajistí standardně opravdu bohatou výbavu. Auto dostane 20palcová kovaná kola v dvoubarevném provedení (bez příplatku lze mít čistě stříbrná či matně černá), na výběr je z šesti odstínů karoserie... | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

...nechybí paket černě lakovaných spodních prvků karoserie (střecha či zrcátka za extra 1370 eur/asi 35.000 Kč) a titanové provedení výfukových koncovek. | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

...nechybí paket černě lakovaných spodních prvků karoserie (střecha či zrcátka za extra 1370 eur/asi 35.000 Kč) a titanové provedení výfukových koncovek. | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

Uvnitř mají zájemci u First Edition na výběr ze sedmi barevných kombinací interiéru, nabízejících Nappa kůži a Alcantaru. Standardem jsou vyhřívaná, ve 12 směrech elektricky nastavitelná sedadla... | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

Uvnitř mají zájemci u First Edition na výběr ze sedmi barevných kombinací interiéru, nabízejících Nappa kůži a Alcantaru. Standardem jsou vyhřívaná, ve 12 směrech elektricky nastavitelná sedadla... | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

...klimatizace, tempomat, 10,25palcový infotainment s navigací, Apple CarPlay a Android Auto nebo také prémiový audiosystém KEF. Více v článku... | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus

...klimatizace, tempomat, 10,25palcový infotainment s navigací, Apple CarPlay a Android Auto nebo také prémiový audiosystém KEF. Více v článku... | Lotus Emira V6 First Edition | Zdroj: Lotus

Lotus pokračuje na vlně započaté  elektrickým hypersportem Evija  a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení  konce modelů Elise, Exige a Evora  tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici.

Lotus pokračuje na vlně započaté elektrickým hypersportem Evija a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení konce modelů Elise, Exige a Evora tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici.

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá.

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá.

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické.

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické.

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm.

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm.

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon.

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon.

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí.

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí.

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem.

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem.

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá  z ostrého hatchbacku AMG A 45 , výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá z ostrého hatchbacku AMG A 45, výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m.

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m.

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h.

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h.

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg.

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg.

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack.

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack.

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace.

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace.

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat...

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat...

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack).

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack).

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu.

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu.

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun).

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun).

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

...v našem případě nejblíže pro Německo, s čímž Lotus spouští konfigurátor zaváděcí verze First Edition a potvrzuje specifikaci a dynamiku šestiválcové motorizace. | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus
Právě se známým,  kompresorem přeplňovaným   3,5litrovým V6  z vývoje Toyoty bude Emira First Edition dostupná nejdříve, a to za cenu  od 95.995 eur  (asi 2,43 milionu korun). Výroba započne na jaře 2022. | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus
First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba započne na podzim 2022). A během roku 2023 oznamuje Lotus příjezd výchozího modelu za cenu od 59.995 liber (asi 1,8 milionu korun). | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus
Pro V6 s kompresorem potvrzuje Lotus výkon  298 kW (405 koní)  a točivý moment  420 N.m , v případě konfigurace s manuální šestistupňovou převodovkou –  430 N.m  při zvolení šestistupňového automatu s pádly, který je příplatkem 2600 eur (asi 65.780 Kč). | Lotus Emira V6 First Edition Zdroj: Lotus
32
Fotogalerie

Nový Lotus Emira V6 odhalil specifikaci i ceny. Ani s bohatou výbavou nestojí moc

Kromě zaváděcí verze zmiňuje Lotus i cenu vůbec nejlevnější specifikace. Na čtyřválec od AMG si však zájemci ještě počkají.

Oficiální premiéry nového Lotusu Emira jsme se dočkali na začátku letošního července, načež značka ukázala i závodní koncept třídy GT4. Teď už máme k dispozici i první cenovky pro Evropu, v našem případě nejblíže pro Německo, s čímž Lotus spouští konfigurátor zaváděcí verze First Edition a potvrzuje specifikaci a dynamiku šestiválcové motorizace.

Právě se známým, kompresorem přeplňovaným 3,5litrovým V6 z vývoje Toyoty bude Emira First Edition dostupná nejdříve, a to za cenu od 95.995 eur (asi 2,43 milionu korun). Výroba započne na jaře 2022. First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba započne na podzim 2022). A během roku 2023 oznamuje Lotus příjezd výchozího modelu za cenu od 59.995 liber (asi 1,8 milionu korun).

Pro V6 s kompresorem potvrzuje Lotus výkon 298 kW (405 koní) a točivý moment 420 N.m, v případě konfigurace s manuální šestistupňovou převodovkou – 430 N.m při zvolení šestistupňového automatu s pádly, který je příplatkem 2600 eur (asi 65.780 Kč). Na stovku zrychlí Emira za 4,3 sekundy, respektive za 4,2 sekundy s automatem, a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. Hodnoty dynamiky jsou nicméně stále předběžné, dodává Lotus.

First Edition pak zajistí standardně opravdu bohatou výbavu. Auto dostane 20palcová kovaná kola v dvoubarevném provedení (bez příplatku lze mít čistě stříbrná či matně černá), na výběr je z šesti odstínů karoserie, nechybí paket černě lakovaných spodních prvků karoserie (střecha či zrcátka za extra 1370 eur/asi 35.000 Kč) a titanové provedení výfukových koncovek.

Uvnitř mají zájemci u First Edition na výběr ze sedmi barevných kombinací interiéru, nabízejících Nappa kůži a Alcantaru. Standardem jsou vyhřívaná, ve 12 směrech elektricky nastavitelná sedadla, klimatizace, tempomat, 10,25palcový infotainment s navigací, Apple CarPlay a Android Auto nebo také prémiový audiosystém KEF.

Nakonec ale zaváděcí verzi Emiry nechybí ani LED osvětlení vpředu a vzadu, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, bezklíčové startování, v rámci paketu Convenience také přední a zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, dešťový senzor, paket Design se zatemněnými okny, sportovními pedály, stropnicí z Alcantary a možnosti výběru barvy brzdových třmenů, kdežto balíček Drivers Pack nabídne volbu mezi sportovním či cestovním podvozkem s pneumatikami od Goodyearu či Michelinu.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud