Nový Lotus Emira V6 odhalil specifikaci i ceny. Ani s bohatou výbavou nestojí moc

18 komentářů

Petr
30. prosince • 0:04

Těžký a drahý.. O hovně.

Pantani
22. září • 14:16

Jen 420 Nm s tou V6 3.5l a 298 kW? Nemelo tam bejt spis 520 Nm? To je na 3.5 nejak malo ne?

WRC Fabia R2 Twincharger
22. září • 14:41

Možná to konstruktéři tak nastavili schválně, aby když je to agregát v posledním pravověrném Lotusu, tak aby motor vydržel na věky

king014
21. září • 10:17

Snad je v ceně i odtahovka, spolehlivost Lotusů je vyhlášená a snad i nedostižná, je to taková Dáča GT

Václav Havrlant
21. září • 14:48

Ale ne... To je jen další omílané klišé. To, co vydrží Exige, nebo Evora v ostrém provozu zvládne jen velmi málo aut. Soustředil bych se na fakta... a faktem je, že Exige i Evora dojede na trackday po svých, tam dá kolem dvě stě kilometrů v ostrém tempu na race nastavení a na těch samých brzdách a pneu zase po svých odjede domů. Vzhledem k tomu, že konstrukce Emiry z Evory přímo vychází, o spolehlivost bych se na základě vlastní zkušenosti fakt nebál.

goes
21. září • 16:43

pokud udela 200 ostrych km a odjede na tech stejnych pneu, tak to neni dobra vizitka auta, ale spatna vizitka ridice. To stejne plati o brzdach. To jen ukazuje, ze proste ridic jel tak na 20 % mozneho.Plati pro Exige a pro Evortu totalne. Te jsem uvaril brzdy po 30 km okresek u Brna. Pneu nema smysl resit. Ty seriove clovek na okruhu odvari za 3-4 kola.

Václav Havrlant
22. září • 11:57

Ale no tak... Brno za 2:22, to nebude na 20% ;-)
https://www.facebook.com/photo.php...
A jde to i za 2:20
https://www.facebook.com/LotusCarPraha/photos/a.33... ...
Na auto na značkách, celkem úctyhodné... Jo a domu se vážně jelo po svých na té samé sadě (Trofeo R)

goes
22. září • 17:41

Promin, ale neverim ti ani slovo.. pokud ujel 200 km na brnenskem okruhu, tedy bratru 35 kol a mel silnicni pneu porad ok, tak opravdu jel jako poleno. Ono ve finale by to nedaly ani klasicke okruhovky.Jina vec je ujet jedno kolo a jet domu, resp. dat par kol z cehoz je pulka na pul plynu. Takze si tu nevymyslej, jak nekdo dal na okruhu s Lotusem 200 km ostre jizdy vkuse a odjel domu s puvodnimi pneu a brzdami.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Václav Havrlant
23. září • 1:10

Nevymýšlím si, skutečně jezdím.... místo teorie, přijeď se zúčastnit. Další akce Lotus party je ti k dispozici... V reálu si můžeš ověřit co Exige a Evora skutečně dokáže na trati.
https://www.facebook.com/photo/...
https://www.facebook.com/photo/...
Pro nevěřící - Onboard Petra, Exige 430 CUP
https://www.youtube.com/watch...

goes
23. září • 9:04

porad omilas dokola tu samou lez. Proste 200 km na okruhu se silnicnimi gumami v ostre jizde nedas. To, ze is tu natocis nejake video na tom nic nezmenis.

Václav Havrlant
23. září • 11:41

Tak já se vrátím k původnímu tématu, které bylo spolehlivost nové Emiry. Na příkladu našeho reálného okruhového ježdění s Lotusy jsem pouze demonstroval, že spolehlivost nových Lotusů je naprosto v pořádku. Pokud auto jako Evora vydrží naše zacházení (tím myslím sebe a drtivou většinu českých uživatelů tohoto modelu, poměrně často se na trackdays všichni potkáváme), vydrží hádám Emira, která z Evory konstrukčně vychází bez problémů i silniční provoz, ke kterému je navržena. Jasné je, že to už nemůže být taková žiletka. Toliko ke klišé ohledně spolehlivosti Lotusu. Já osobě s Lotusy jezdím pravidelně každou sezonu od roku 2008 a reálně Exige V6 a Evoru 410 od doby, kdy jsem je pořídil, používám tak jak bylo popsáno. Moje zkušenosti jsou skutečně zažité, nikoliv vybájené (nebo vylhané, jak je komu libo). Samozřejmě se nemohu (a nevím jak to více zdůraznit, ale ani nechci), porovnávat s někým kdo na Lotusu Evora "uvařil brzdy po 30 km okresek u Brna" Mimochodem by mě zajímalo na které Evoře, konkrétní auta znám téměř veškerá, která u nás jsou. Jsem prostě pouhý hobík motorsportu a příznivec Lotusu. Mám ta auta rád, rád se na ně dívám doma v garáži a rád s nimi pravidelně v sezoně jezdím po různých okruzích. Pokud není objektivní srovnání, a nemáte k dispozici data z naší telemetrie a transpondérů, je termín "omílaná lež" poněkud silný. Na druhou stranu mi skutečně nevadí že jsem nařčen ze lži. Vlastně je mi ti jedno, já a ostatní majitelé těchto fantastických strojů totiž přesně víme, co auta značky Lotus dokáží. Není na trhu totiž nic, co spadne z výrobní linky na značkách, co by bylo bez úprav tak blízko závodnímu vozu jako auto od Lotusu. Jediné, co je mi skutečně líto je, že Emirou všechno tohle končí... A to je vážně malér.

OnlyTruth
21. září • 8:55

v beznom zivote by som to jasneze chcel do daily auta ale do lotusu? : "Standardem jsou vyhřívaná, ve 12 směrech elektricky nastavitelná sedadla, klimatizace, tempomat, 10,25palcový infotainment s navigací, Apple CarPlay a Android Auto nebo také prémiový audiosystém KEF." .... to uz nebude ma 1000kg.. a potom to je len dalsie tazke GTcko?

Pepan
21. září • 7:37

1400 kg - je to ještě Lotus ?

Václav Havrlant
21. září • 14:49

Je to LOTUS... ale bohužel ten poslední správný.

goes
21. září • 7:45

Jenze to je v nejslabsi kinfiguraci. S v6 jde pres 1500

goes
20. září • 22:02

Na 400 koni takova hranicni dynamika. Mohli se ukazat vice. Skoda te vyssi vahy. Lotus by si zaslouzil metrak dolu at je aspon na urovni caymanu.

WRC Fabia R2 Twincharger
20. září • 19:33

Nadpozemsky labutí píseň a vzduchohra v do očíbijícně úchvatném balení ..s fajn cenovkou. Půlku auta bych zacáloval a zbytek nevím. Bohatší kingové, kteří tomu rozumí se nemusí u pokladny žinýrovat a rovnou hurá;-)

Václav Havrlant
21. září • 14:52

Žinýrovat se sice nemusí, ale bohužel... ta auta prostě nebudou.

Doporučujeme

Články odjinud