Nový Lotus Emira V6 odhalil specifikaci i ceny. Ani s bohatou výbavou nestojí moc

Kromě zaváděcí verze zmiňuje Lotus i cenu vůbec nejlevnější specifikace. Na čtyřválec od AMG si však zájemci ještě počkají.

Oficiální premiéry nového Lotusu Emira jsme se dočkali na začátku letošního července, načež značka ukázala i závodní koncept třídy GT4. Teď už máme k dispozici i první cenovky pro Evropu, v našem případě nejblíže pro Německo, s čímž Lotus spouští konfigurátor zaváděcí verze First Edition a potvrzuje specifikaci a dynamiku šestiválcové motorizace.

Právě se známým, kompresorem přeplňovaným 3,5litrovým V6 z vývoje Toyoty bude Emira First Edition dostupná nejdříve, a to za cenu od 95.995 eur (asi 2,43 milionu korun). Výroba započne na jaře 2022. First Edition se čtyřválcem AMG přijede později (výroba započne na podzim 2022). A během roku 2023 oznamuje Lotus příjezd výchozího modelu za cenu od 59.995 liber (asi 1,8 milionu korun).

Auta a cigarety jdou stále dohromady. Radford Type 62-2 JPS je toho důkazem

Auta a cigarety jdou stále dohromady. Radford Type 62-2 JPS je toho důkazem

Pro V6 s kompresorem potvrzuje Lotus výkon 298 kW (405 koní) a točivý moment 420 N.m, v případě konfigurace s manuální šestistupňovou převodovkou – 430 N.m při zvolení šestistupňového automatu s pádly, který je příplatkem 2600 eur (asi 65.780 Kč). Na stovku zrychlí Emira za 4,3 sekundy, respektive za 4,2 sekundy s automatem, a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. Hodnoty dynamiky jsou nicméně stále předběžné, dodává Lotus.

First Edition pak zajistí standardně opravdu bohatou výbavu. Auto dostane 20palcová kovaná kola v dvoubarevném provedení (bez příplatku lze mít čistě stříbrná či matně černá), na výběr je z šesti odstínů karoserie, nechybí paket černě lakovaných spodních prvků karoserie (střecha či zrcátka za extra 1370 eur/asi 35.000 Kč) a titanové provedení výfukových koncovek.

Lotus ukazuje závodní Emiru GT4. Použije osvědčený V6, na okruhy vyrazí příští rok

Lotus ukazuje závodní Emiru GT4. Použije osvědčený V6, na okruhy vyrazí příští rok

Uvnitř mají zájemci u First Edition na výběr ze sedmi barevných kombinací interiéru, nabízejících Nappa kůži a Alcantaru. Standardem jsou vyhřívaná, ve 12 směrech elektricky nastavitelná sedadla, klimatizace, tempomat, 10,25palcový infotainment s navigací, Apple CarPlay a Android Auto nebo také prémiový audiosystém KEF.

Nakonec ale zaváděcí verzi Emiry nechybí ani LED osvětlení vpředu a vzadu, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, bezklíčové startování, v rámci paketu Convenience také přední a zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, dešťový senzor, paket Design se zatemněnými okny, sportovními pedály, stropnicí z Alcantary a možnosti výběru barvy brzdových třmenů, kdežto balíček Drivers Pack nabídne volbu mezi sportovním či cestovním podvozkem s pneumatikami od Goodyearu či Michelinu.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků