Nový Lotus Emira oficiálně: Konec éry má V6, manuál, ale i čtyřválec od AMG

10 komentářů

WRC Fabia R2 Twincharger
7. července • 21:32

Ten supernabiják tady nikdo nezmínil.. njn ta 3,5l V6 musí být jak se patří požitek a nikdo ani nepípneB-]..

Emira
7. července • 15:42

Auto se mi moc líbí a snad se mi povede si ho koupit. Teď jen vybrat správný motor a převodovku.

goes
7. července • 14:14

sportak... dvoumistny... 400 koni a kilo "pod 4,5"? ehm... navic na to jak je to male by to chtelo tak o 200 kilo mene... Holt uz ani Lotus neumi lehka auta...

toryu
8. července • 11:08

- 200 Kg? To vážně nepůjde.... 1251 Kg je provozní hmotnost Lotusu Exige S. Evora 410 Sport má provozní hmotnost 1443 Kg (a stále se jedná o lehkonohé hbité auto). Na to, kolik zbytečných krámů a veskrze nepotřebného herberku vyžadovaného novými technickými předpisy museli v Hethelu do nové Emiry nacpat jde při suché hmotnosti 1405 K,g v nejlehčí specifikaci, spíše o úctyhodný výkon konstruktéra.

goes
8. července • 12:13

mala placka od Lotusu, tedy sportak an zabavu s dvoulitrovym 4 valcem ma 1400 kg zaklad. To mela predtim verze s V6. Tedy placka vazi to, co bezne HH s dvoulitry.
Pocitam, ze V6 bude tak o 100 kilo tezsi, tedy tolik co vazi tluste berty ala Zetko apod.jako lze o tom rici vse, ale urcite nic o tom, ze je to uctyhodna prace konstruktera.

toryu
8. července • 14:21

To je právě ten problém... už to není malá placka, ale auto, které má být využitelné na každodenní bázi, tedy vlastně teritorium Porsche. V podstatě něco jako byl na přelomu milénia Esprit s provozní hmotností 1420 Kg, který je na okruhu také ztracený jako Lajka na oběžné dráze. Nelze to zaměnit s neopakovatelnou Exige, což je v podstatě lehce maskované mechanické závodní auto, které může jezdit po běžných silnicích. Exige je veskrze protivné auto (na silnici), do kterého se nenasedá, Exige se obléká a je prakticky nemožné z něj vystoupit důstojně. To jej diskvalifikuje pro parkování před kavárnou, nebo v Pařížské. Jediným účelem jeho existence je štípat na polygonu konstantně jedno kolo za druhým, opakovaně, zase a znova. Evora se odtáhla od Exige směrem k přívětivějšímu uživatelskému komfortu, ale pořád zůstala DNA Lotus. Mimochodem s Evorou je mnohem jednodušší jet rychle než s Exige. Emiru tak vnímám jako další pokračování v posunu směrem ke každodennímu použití. Polygon určitě zvládne, ale není to její primární účel. Den, kdy odkaz Colina Chapmana definitivně opustil továrnu v Hethelu byl 5. 3. 2021. To LOTUS vyprodal vše z kvóty Final Edition Lotusu Elise a Exige. Trvalo to čtyři dny! Proto za Emiru jsem vděčný, je bohužel posledním mohykánem a labutí písní spalovacích motorů k velkému smutku všech, kteří mají místo krve vysokooktanové palivo. GOD BLESS EMIRA!

goes
8. července • 17:33

Uz Evora byla daily car a toto je jen nastupce. Takze zadna zmena. A proste pribrala odhadem 200 kilo. Na to, ze Lotus sel vzdy cestou snizovani vahy, nez zvysovani vykonu je toto fiasko. O to vice, ze je to porad mala placka a zadne 911. Se bavime o tom, ze tento Lotus se 4valcem vazi o 50kg mene, jak Carrera...Takze muzeme tu debatit nekonecne dlouho, ale je to fo-pa jak by se reklo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Václav Havrlant
8. července • 18:41

Ne, to vážně ne :-D... Jezdil jsi někdy s Evorou? Jako auto na každý den vážně není reálné Evoru používat. Mimochodem, nelze to ani s Espritem, i když to o Espritu Hethel také povídal v marketingových materiálech. Ne že by to nutně nešlo, pokud chcete oba (člověk i stroj) trpět. Je to jako kácet les břitvou, nebo používat ročníkové šampaňské na čištění podlahy. Emira míří na Caymana a myslím, že právě Emira bude tím jediným a bohužel i posledním Lotusem na každý den. Tím neříkám, že jsem z toho změkčování a přidávání všech komponentů jako filtru pevných částic, asistentů bůhví čeho, airbagů v sedačce a ostatního herberku vyžadovaného současnou legislativou včetně prémiového audia s Apple CarPlay a digitálního štítu přístrojů jako dlouholetý příznivce značky bůhvíjak nadšený, ale v současné době to dopadlo ještě super! Mohlo být hůř... Spekulovalo se i o čtyřválci Volvo z rodinného koncernu. AMG je za mě skvělá volba. A udrželi i osvědčený nesmrtelný kompaktní agregát Toyota V6 s kompresorem! To pokládám v dnešní době za zázrak. Emira rozhodně není faux pas. Je to důstojný konec legendy. The last of the last!

Emira
7. července • 15:46

Emira váží o 30-40 kg víc, než Evora, které to velikostně odpovídá. O 200 kg méně je asi příliš ambiciózní, řekl bych..

goes
7. července • 16:17

Klasicka evora (ne gt verze apod se spoustou karbonu) vazila tech 1400. Jenze se sestivalcem a ne dvoulitrem

Doporučujeme

Články odjinud