Nový Lincoln Aviator. Tohle můžeme Americe jen závidět!

Málokdy se stane, že je produkční vůz téměř shodný s konceptem. Tady se to však podařilo a Lincoln si to jde rozdat s Audi Q7 a BMW X5.

Představený na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles, Lincoln Aviator uchvátil svým svěžím a luxusním vzhledem. Vznikl jako odpověď na velká evropská SUV, která se i v Americe těší velké oblibě. A pokud si to chce rozdat s Mercedesem GLE nebo Volvem XC90, musí oplývat luxusem.

Posuďte sami. Dokonce i v interiéru se od konceptu tolik neliší. Spousta kůže, kvalitních materiálů a obří displej, tak to má dnes vypadat. Přitom si zachovává svůj osobitý styl a na nic si nehraje. I když ovládání sedadel na dveřích trochu zavání řešením Mercedesu.

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Exteriér je robustní a majestátní. Obří přední masku doplňují LED světlomety. Zadní části dominuje dnes tolik oblíbená světelná lišta spojující světlomety a chromované doplňky.

Nepraktická však nejspíš bude celkem vysoká hrana nákladového prostoru. Samozřejmostí je maximální výbava, kterou v Lincolnu dokáží vyprodukovat, a to včetně odemykání chytrým telefonem. Když se náhodou ocitne mimo silnici, Aviator monitoruje terén za pomocí kamer a následně upravuje nastavení podvozku, pro co nejlepší průjezd.

Součástí výbavy bude i balíček Lincoln Co-Pilot360 Plus, který, mimo jiné, zahrnuje asistenční systémy, jako aktivní parkovací asistent, nebo hlídání jízdních pruhů. Aviator sdílí platformu s Fordem Explorer. Pohon zadních kol je standardem, za příplatek však lze mít i čtyřkolku. Základní pohonnou jednotkou je dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.0 litru, produkující výkon 400 koní. Spolupracovat bude s 10stupňovou automatickou převodovkou.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Kromě „třílitru“ bude v budoucnu k mání i plug-in-hybrid s výkonem ještě o 50 koní vyšším. Ten nabídne i úctyhodný točivý moment 813 Nm. O dalších pohonných jednotkách se zatím nemluví. Nový Lincoln Aviator se bude prodávat v Americe a také v Číně. Evropa se bude muset spolehnout na individuální dovoz.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek