Pokud chcete rychlý elektrický sedan, pravděpodobně zamíříte k Polestaru. Ten klienty láká na novou limitovanou edicí zaměřenou na jízdní vlastnosti a maximální využití potenciálu vozu.
Jedním z účinných marketingových triků, jak dostat ze zákazníků více peněz, je vybrané modely prodávat v rámci limitovaných edic. Polestaru tato strategie očividně vychází, protože tu je další „dvojka“ s přívlastkem BST 230. Ten stejně jako v případě loňské „limitky“ BST 270 soustřeďuje pozornost především na výkon a umocnění jízdního zážitku.
Zvenčí se novinka od běžné produkce odlišuje decentním paketem. Přední nárazník opticky snižuje splitter, zatímco jinak černé prahy a spodní část zadního nárazníku jsou pokryté lakem. V rámci edice můžete zvolit černou Pace, nebo úplně nový odstín zelené Nebula. Barva ozdobného pruhu omezená není. V interiéru najdeme větší množství mikrosemiše a volant je potažen částečně recyklovanou nubukovou kůží.
V oblasti technologií je změn daleko více. Dvojice elektromotorů má navýšený výkon na 469 koní se 680 N.m točivého momentu. Po instalaci o 20 procent tužších pružin a na míru vyladěných tlumičů Öhlins klesl vůz skoro o 25 mm blíže k asfaltu. Dále přibyla přední výztuha a kola obouvají pneumatiky Pirelli P Zero, které údajně přesně odpovídají temperamentu dynamické série.
Upřímně, je to trochu blamáž, protože úplně stejnou výbavu najdeme právě v loni prezentované sérii BST 270, akorát si Polestar pohrál s barvami. Vzhledem k tomu, že předešlého modelu bylo vyrobeno 270 kusů, není těžké odvodit objem té nadcházející.
Protože teď bude podobně vyladěných Polestarů 2 jezdit skoro dvakrát tolik, nedivili bychom se, pokud by to mělo u současných majitelů nějakou zpětnou odezvu. Na druhou stranu je může těšit, že při ceně v přepočtu 1.829.000 korun je novinka o 90.500 korun dražší.