Japonská automobilka si dala s prvním elektromobilem řádně načas. Technické detaily tají, ale poprvé nás nechala nahlédnout do interiéru. Je stejně nadčasový jako exteriér.
Lexus plní své ambice pro vstup do světa elektromobilů oznámené v srpnu roku 2020. V tomto ohledu má automobilka mírně usnadněnou práci. Plánovaný crossover RZ vychází z již existujících modelů Toyota bZ4 a Subaru Soltera. Lexus, jako prémiová značka, se ale potřebuje odlišit a nabídnout zákazníkům „něco navíc“.
Tomu odpovídá výrazně přepravovaný design karoserie, který se od obou sesterských modelů liší. Nový směr Lexusu sice zůstává u zažitých linií rozměrné masky chladiče, u elektromobilů ale bude mít hladké provedení s horizontálním žebrováním po stranách. Digitální podobu novinky odhalil už v únoru a nyní nás ve finální podobě utvrdil další upoutávkou.
Současně nás automobilka nechala poprvé nahlédnout do interiéru. Zde na první pohled upoutá futuristický volant bez horního věnce jako má například Tesla Model S a X. Vidět jsme ho mohli i v derivátu Toyoty, ale produkční model nakonec vsadil na „klasiku“.
Dle současného konceptu jsou veškeré ovládací prvky orientovány na řidiče. Jedná se především o digitální přístrojový panel a rozměrnou dotykovou obrazovku. Dle tvaru a rozmístění ovladačů lze předpokládat, že půjde o nejnovější řadu infotainmentu, jakou najdeme třeba v nedávno testovaném Lexusu NX. Kromě volby jízdních režimů najdeme na středovém tunelu elektronickou parkovací brzdu, ovládání kontroly trakce, indukční nabíječku telefonů a trojici USB-C konektorů.
Předpokládá se jedna jediná verze RZ 450e vybavená 71,4kWh akumulátorem, který by měl vystačit pro ujetí 354 kilometrů. Dvojice elektromotorů zajistí výkon 160 kW. Půjde tedy o stejnou sestavu, jako má Toyota a Subaru, které jsou rovněž postavené na platformě e-TNGA. Přesto se nemůžeme ubránit dojmu, že by Lexus měl nabídnout vyšší výkon.
Každopádně nebudeme spekulovat dlouho, protože oficiální premiéra je stanovena už na 20 dubna.