V rámci dramatické prezentace prototypů elektrických modelů Toyoty se rýsuje zcela konkrétní sériové auto se značkou Lexus. Co od něj čekat? Tajemství bude málo.
Toyota na online tiskové konferenci představila mnoho nových modelů v koncepční podobě, společně s plánem dodat v roce 2030 celkem 3,5 milionu elektrických a vodíkových vozů. Uhlíkové neutrality značky pod Toyotou plánují dosáhnout do roku 2035.
Zcela konkrétním základem této (jistě dlouho připravované) strategie se má stát auto, koncipované pro blízkou budoucnost. Pokud jsou vám jeho proporce povědomé, nemýlíte se. Půjde o odznakovou verzi Toyoty bZ4X a Subaru Solterra, i když vzhledem k výrazným rozdílům mezi Toyotou Camry a Lexusem ES se dá čekat posun k přáním náročnějších zákazníků.
Lexus RZ 450E bude stát na platformě e-TNGA, stejně jako základ od Toyoty a klon od Subaru by měl výhledově dostat plně elektronické řízení. Vzhledem ke zcela konkrétnímu číselnému označení zřejmě půjde o silnější provedení se dvěma elektromotory o výkonu 160 kW a s baterií o kapacitě 71,4 kWh. To jsou samozřejmě pouze naše spekulace – konkrétním prvkem je design konceptu, který nemá důvod výrazně se lišit od sériové podoby.
Těšme na příď s typickým motivem vřetene, ochuzený o průduchy k absentujícímu spalovacímu motoru. Nabíjecí zásuvka se bude evidentně nacházet na pravé straně vozu. Na design vnitřku si musíme počkat až na oficiální premiéru, ale vzhledem k divergenci vnitřků Toyot a Lexusů se zřejmě můžeme dočkat luxusnějšího provedení, než u sesterského bZ4X.