Jeden z nejluxusnějších vozů kategorie SUV právě prodělal facelift. Mimo úpravy vzhledu dostal Lexus RX 300 pod kapotu benzínový šestiválec objemu 3.0 l. Jeho výkon 150 kW při v 5600 otáčkách za minutu jsme měli možnost vyzkoušet při první testovací jízdě.
Lexus RX 300 je příkladně odhlučněný. Tento poznatek získáte okamžitě po sešlápnutí plynu. Na silnici se chová víceméně jako luxusní limuzína, potěšily nás minimální náklony v zatáčkách. Vyšší posazení oproti klasickému automobilu ocení řidič zejména v nepřehledných situacích, kterých v provozu přibývá. Lexus RX 300 se dodává výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje manuální řazení. V běžném provozu je Lexus RX 300 velmi pohodlný a dynamický vůz, avšak automobil kategorie SUV by se měl umět solidně pohybovat také v terénu.
Inteligentní klimatizace
Lexus RX 300 disponuje potenciálem k solidnímu průjezdu běžným terénem, ale vyzkoušet jsme si to zatím nemohli. Oproti předcházející generaci nemá mezinápravový diferenciál, o pohon čtyř kol pečuje nový elektronický trakční systém TRC. Světlost vozu lze elektronicky zvýšit o 45 mm, pro pohodlnější nástup je určená funkce "Access", která sníží kabinu o 25 mm. Lexus RX 300 je prošpikován celou řadou dalších "vychytávek". Mezi nejzajímavější patří parkovací kamera či inteligentní klimatizace NNC, která na změny reaguje podobně jako organismus člověka. U obvyklých systémů samočinné klimatizace určuje elektronická jednotka požadovanou teplotu.
To, že Lexus RX 300 si nemůže dovolit každý, je patrno na první pohled
Smysly člověka jsou však složitější, běžná klimatizace mu nemusí "sedět". Například stejné množství slunečního záření může působit příjemně v chladném podnebí, ale nesmírně nepříjemně v horkém dni. Lexus RX 300 nabízí řídící jednotku klimatizace, která dokáže simulovat složitou smyslovou síť člověka regulující teplotní funkce těla a stanovující standardy pro tepelný komfort. Klimatizace NNC funguje jako nervová síť složená ze tří vrstev neuronů. Vyhodnocuje nejen vnitřní a vnější teplotu, ale také intenzitu slunečního svitu a cestujícími vydechovaný vzduch!
Bohatá standardní výbava
Důraz na kvalitu a eleganci dokládá kombinace dřeva a leštěného kovu v interiéru. Ergonomie se nám zdála dobrá, bez problémů jsme okamžitě našli všechny potřebné ukazatele a páčky. Přístrojová deska je u nového Lexusu RX 300 více "italská", což sportovnímu duchu vozu jen prospělo. Audiosystém Mark Levinson o výkonu 240 W s 11 reproduktory hovoří sám za sebe. Lexus RX 300 se dodává ve třech stupních výbavy a 11 dalších podstupních.
Luxus je všudypřítomný. Dýchne na nás jak z exteriéru, tak interiéru
Do standardní výbavy základního modelu v ceně 1 660 000 Kč patří mimo jiné: systémy ABS, EBD, BA, TRC a VSC, 9 airbagů, z nichž jeden je kolenní, automatická klimatizace, dotykový palubní počítač, tempomat, audiosoustava s CD měničem na 6 disků, elektricky ovládaná okna i zrcátka a také například kůží potažený volant. Do vyšší úrovně výbavy patří mj.: parkovací kamera, dešťový senzor a natáčecí světlomety.
Technické údaje
Technické údaje |
Objem motoru |
3,0 l |
Výkon |
150 kW/5 600 ot./min. |
Max. točivý moment |
283 Nm |
Délka |
4740 mm |
Šířka |
1845 mm |
Výška |
1675 mm |
Rozvor |
2720 mm |
Celková hmotnost |
2380 kg |
Provozní hmotnost |
1910 kg |
Objem zavazadelníku |
900 l |
Spotřeba paliva (kombi) |
12,2 l |
Zrychlení 0 - 100 km/h |
9,0 vt. |
Max. rychlost |
200 km/h |