Nový Lexus RX 300: inteligentní fešák

Jeden z nejluxusnějších vozů kategorie SUV právě prodělal facelift. Mimo úpravy vzhledu dostal Lexus RX 300 pod kapotu benzínový šestiválec objemu 3.0 l. Jeho výkon 150 kW při v 5600 otáčkách za minutu jsme měli možnost vyzkoušet při první testovací jízdě.
Nový Lexus RX 300: inteligentní fešák

 

Lexus RX 300 je příkladně odhlučněný. Tento poznatek získáte okamžitě po sešlápnutí plynu. Na silnici se chová víceméně jako luxusní limuzína, potěšily nás minimální náklony v zatáčkách. Vyšší posazení oproti klasickému automobilu ocení řidič zejména v nepřehledných situacích, kterých v provozu přibývá. Lexus RX 300 se dodává výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje manuální řazení. V běžném provozu je Lexus RX 300 velmi pohodlný a dynamický vůz, avšak automobil kategorie SUV by se měl umět solidně pohybovat také v terénu.

Inteligentní klimatizace

Lexus RX 300 disponuje potenciálem k solidnímu průjezdu běžným terénem, ale vyzkoušet jsme si to zatím nemohli. Oproti předcházející generaci nemá mezinápravový diferenciál, o pohon čtyř kol pečuje nový elektronický trakční systém TRC. Světlost vozu lze elektronicky zvýšit o 45 mm, pro pohodlnější nástup je určená funkce "Access", která sníží kabinu o 25 mm. Lexus RX 300 je prošpikován celou řadou dalších "vychytávek". Mezi nejzajímavější patří parkovací kamera či inteligentní klimatizace NNC, která na změny reaguje podobně jako organismus člověka. U obvyklých systémů samočinné klimatizace určuje elektronická jednotka požadovanou teplotu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
To, že Lexus RX 300 si nemůže dovolit každý, je patrno na první pohled

Smysly člověka jsou však složitější, běžná klimatizace mu nemusí "sedět". Například stejné množství slunečního záření může působit příjemně v chladném podnebí, ale nesmírně nepříjemně v horkém dni. Lexus RX 300 nabízí řídící jednotku klimatizace, která dokáže simulovat složitou smyslovou síť člověka regulující teplotní funkce těla a stanovující standardy pro tepelný komfort. Klimatizace NNC funguje jako nervová síť složená ze tří vrstev neuronů. Vyhodnocuje nejen vnitřní a vnější teplotu, ale také intenzitu slunečního svitu a cestujícími vydechovaný vzduch!

Bohatá standardní výbava

Důraz na kvalitu a eleganci dokládá kombinace dřeva a leštěného kovu v interiéru. Ergonomie se nám zdála dobrá, bez problémů jsme okamžitě našli všechny potřebné ukazatele a páčky. Přístrojová deska je u nového Lexusu RX 300 více "italská", což sportovnímu duchu vozu jen prospělo. Audiosystém Mark Levinson o výkonu 240 W s 11 reproduktory hovoří sám za sebe. Lexus RX 300 se dodává ve třech stupních výbavy a 11 dalších podstupních.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Luxus je všudypřítomný. Dýchne na nás jak z exteriéru, tak interiéru

Do standardní výbavy základního modelu v ceně 1 660 000 Kč patří mimo jiné: systémy ABS, EBD, BA, TRC a VSC, 9 airbagů, z nichž jeden je kolenní, automatická klimatizace, dotykový palubní počítač, tempomat, audiosoustava s CD měničem na 6 disků, elektricky ovládaná okna i zrcátka a také například kůží potažený volant. Do vyšší úrovně výbavy patří mj.: parkovací kamera, dešťový senzor a natáčecí světlomety.

Technické údaje

Technické údaje
Objem motoru 3,0 l
Výkon 150 kW/5 600 ot./min.
Max. točivý moment 283 Nm
Délka 4740 mm
Šířka 1845 mm
Výška 1675 mm
Rozvor 2720 mm
Celková hmotnost 2380 kg
Provozní hmotnost 1910 kg
Objem zavazadelníku 900 l
Spotřeba paliva (kombi) 12,2 l
Zrychlení 0 - 100 km/h 9,0 vt.
Max. rychlost 200 km/h
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků