Nový Lexus RX 300: inteligentní fešák

Jeden z nejluxusnějších vozů kategorie SUV právě prodělal facelift. Mimo úpravy vzhledu dostal Lexus RX 300 pod kapotu benzínový šestiválec objemu 3.0 l. Jeho výkon 150 kW při v 5600 otáčkách za minutu jsme měli možnost vyzkoušet při první testovací jízdě.
Nový Lexus RX 300: inteligentní fešák

 

Lexus RX 300 je příkladně odhlučněný. Tento poznatek získáte okamžitě po sešlápnutí plynu. Na silnici se chová víceméně jako luxusní limuzína, potěšily nás minimální náklony v zatáčkách. Vyšší posazení oproti klasickému automobilu ocení řidič zejména v nepřehledných situacích, kterých v provozu přibývá. Lexus RX 300 se dodává výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje manuální řazení. V běžném provozu je Lexus RX 300 velmi pohodlný a dynamický vůz, avšak automobil kategorie SUV by se měl umět solidně pohybovat také v terénu.

Inteligentní klimatizace

Lexus RX 300 disponuje potenciálem k solidnímu průjezdu běžným terénem, ale vyzkoušet jsme si to zatím nemohli. Oproti předcházející generaci nemá mezinápravový diferenciál, o pohon čtyř kol pečuje nový elektronický trakční systém TRC. Světlost vozu lze elektronicky zvýšit o 45 mm, pro pohodlnější nástup je určená funkce "Access", která sníží kabinu o 25 mm. Lexus RX 300 je prošpikován celou řadou dalších "vychytávek". Mezi nejzajímavější patří parkovací kamera či inteligentní klimatizace NNC, která na změny reaguje podobně jako organismus člověka. U obvyklých systémů samočinné klimatizace určuje elektronická jednotka požadovanou teplotu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
To, že Lexus RX 300 si nemůže dovolit každý, je patrno na první pohled

Smysly člověka jsou však složitější, běžná klimatizace mu nemusí "sedět". Například stejné množství slunečního záření může působit příjemně v chladném podnebí, ale nesmírně nepříjemně v horkém dni. Lexus RX 300 nabízí řídící jednotku klimatizace, která dokáže simulovat složitou smyslovou síť člověka regulující teplotní funkce těla a stanovující standardy pro tepelný komfort. Klimatizace NNC funguje jako nervová síť složená ze tří vrstev neuronů. Vyhodnocuje nejen vnitřní a vnější teplotu, ale také intenzitu slunečního svitu a cestujícími vydechovaný vzduch!

Bohatá standardní výbava

Důraz na kvalitu a eleganci dokládá kombinace dřeva a leštěného kovu v interiéru. Ergonomie se nám zdála dobrá, bez problémů jsme okamžitě našli všechny potřebné ukazatele a páčky. Přístrojová deska je u nového Lexusu RX 300 více "italská", což sportovnímu duchu vozu jen prospělo. Audiosystém Mark Levinson o výkonu 240 W s 11 reproduktory hovoří sám za sebe. Lexus RX 300 se dodává ve třech stupních výbavy a 11 dalších podstupních.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Luxus je všudypřítomný. Dýchne na nás jak z exteriéru, tak interiéru

Do standardní výbavy základního modelu v ceně 1 660 000 Kč patří mimo jiné: systémy ABS, EBD, BA, TRC a VSC, 9 airbagů, z nichž jeden je kolenní, automatická klimatizace, dotykový palubní počítač, tempomat, audiosoustava s CD měničem na 6 disků, elektricky ovládaná okna i zrcátka a také například kůží potažený volant. Do vyšší úrovně výbavy patří mj.: parkovací kamera, dešťový senzor a natáčecí světlomety.

Technické údaje

Technické údaje
Objem motoru 3,0 l
Výkon 150 kW/5 600 ot./min.
Max. točivý moment 283 Nm
Délka 4740 mm
Šířka 1845 mm
Výška 1675 mm
Rozvor 2720 mm
Celková hmotnost 2380 kg
Provozní hmotnost 1910 kg
Objem zavazadelníku 900 l
Spotřeba paliva (kombi) 12,2 l
Zrychlení 0 - 100 km/h 9,0 vt.
Max. rychlost 200 km/h

bazar

Lexus GS 3
Rok výroby: 2010
Stav: 154 447 km
Cena: 314 000 Kč
Lexus IS 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 61 037 km
Cena: 240 000 Kč
Lexus RX 3,5
Rok výroby: 2013
Stav: 96 007 km
Cena: 620 000 Kč
Lexus GS 3
Rok výroby: 2001
Stav: 110 758 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků