77
Fotogalerie

Nový Lexus NX: Míří hlavně na ženy? [první jízdní dojmy]

Kapitoly článku:


Lexus NX je prostorný

Poslední modely automobilky Lexus měly jednu věc společnou. Když jste usedli dovnitř, obklopil vás interiér zpracovaný tak precizně, že i v Evropě tolik oblíbené německé prémiové značky mohou leda tak závidět. V tom je NX stejné, také zde najdete to nejlepší zpracování, poměrně přehledně rozmístěné ovládací prvky a možná trochu překvapivě také hodně prostoru.

NX se podle informací automobilky může pochlubit největším prostorem mezi předním a zadním cestujícím v dané kategorii. Teorii necháme teorií. Když jsme si vyzkoušel v praxi, jak se sedí za mnou nastaveným sedadlem, byl jsem opravdu překvapen. I se svými 190 cm jsem zde našel dost prostoru pro nohy a slušné místo pro hlavu.

_DSC0471.JPG_DSC0477.JPG
Nabídka prostoru pro zadní cestující je velmi slušná. Tísnit se zde nebudou ani vyšší postavy. 

Základní pozice zadního opěradla je ale hodně položená. Pokud si nastavím nějakou více kolmou alternativu, je to už pro mě s místem na hlavu dost akorát. Sluší se doplnit, že vzadu najdete na podlaze jen velmi malý tunel, což se vždycky hodí.

Sedačky jsou velice pohodlné. Pokud sáhnete po provedení F Sport, dostanete do první řady sedadla s výraznějším bočním tvarováním. Z pozice řidiče jsem si musel chvíli zvykat na relativně nízké čelní sklo.

V kombinaci se sadou na lepení se můžete těšit na zavazadelník s objemem 555 litrů (s dojezdovou rezervou to je 475 l), po sklopení opěradel se dostanete až na 1600 litrů. Nákladová hrana je ovšem poměrně vysoko a zavazadelník získává svůj objem velmi hlubokou schránkou pod dnem. Do zavazadelníku se nastěhovala také autobaterie. Zadní dělená opěradla můžete sklápět (pokud si připlatíte) dokonce i elektricky.

_DSC0465.JPG_DSC0469.JPG
Zavazadelník má vyšší hranu a obří prostor pod dnem. Pokud zvolíte dojezdovou rezervu, bude schránka logicky výrazně menší. 

Vychytávky pro moderní zákazníky

Než se posuneme k jízdě, musím se ještě zastavit u několika zajímavostí. Lexus nabízí pro NX Wi-Fi hotspot, hodně kvalitní ozvučení nebo sadu kamer, která vám složí pohled z ptačí perspektivy. To už známe. Novinkou je například funkce Clari-Fi vztahující se k příplatkovému systému Mark Levinson. Systém analyzuje kvalitu zvuku a dále ji vylepšuje. Rozdíl je snadno rozpoznatelný.

Ještě zajímavější novinku představuje systém bezdrátového dobíjení chytrých telefonů. Svůj telefon jednoduše položíte pod loketní opěrku, zapnete zařízení a telefon se začne dobíjet. Samozřejmě musíte mít kompatibilní telefon. Pokud takový nemáte, údajně není problém dokoupit jakýsi obal, který na telefon nasadíte a který bezdrátové dobíjení umožní i pro nekompatibilní přístroje.

_DSC0541.JPG_DSC0546.JPG
Wi-Fi hotspot může mít třeba i Auris, bezdrátové dobíjení telefonů je ale velkou novinkou. Zaplatíte za ni 7000 Kč. Výbava Premium ji má ve standardu.

NX nabídne také přepracované ovládání multimediálního systému. Ačkoliv to bude znít trochu zvláštně, osobně bych speciálně tuhle novinku ohodnotil jako ještě horší, než byla původní verze s počítačovou „myší“. Aktuálně totiž máte k dispozici pouze touchpad, takže výsledek je de facto shodný s tím, co známe z notebooků.

Zkuste si ale přes touchpad ovládat notebook při jízdě autobusem, úplně lehké to není. Lexus vybavil tento systém pomocí v podobě poskakujícího kurzoru, který sám najede na ikonu, pokud se dostane do její blízkosti. Na řešení s pořádným otočným ovladačem typu iDrive nebo MMI tento touchpad ovšem dost jen ztrácí. Je to spíše věc na efekt.

_DSC0456.JPG_DSC0458.JPG
Touchpad je velice efektní věc, ale jako hlavní ovladač pro celý systém použitý v automobilu to není zrovna praktické řešení. 

Lexus říká, že je o NX velký zájem především u žen. Možná i proto zde najdete jeden podle mého názoru vyloženě ženský detail. Těsně před loketní opěrkou vpředu je jakási malá schránka, přičemž její kryt můžete snadno vyndat. Když ho otočíte, zjistíte, že je na něm z druhé strany kosmetické zrcátko a vlastně ona přihrádka vypadá, že by se náramně hodila na rtěnky a podobné drobnosti. 

_DSC0451.JPG_DSC0537.JPG_DSC0538.JPG

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud