Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus

Lexus NX 2021 | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Druhá generace kompaktního SUV NX od Lexusu navazuje na model, který se poprvé objevil již v roce 2014. Novinka posunuje samotnou značku zase o kus dále... Foto: Lexus

Druhá generace kompaktního SUV NX od Lexusu navazuje na model, který se poprvé objevil již v roce 2014. Novinka posunuje samotnou značku zase o kus dále... | Foto: Lexus

...především po stránce elektrifikace uvedením vůbec prvního plug-in hybridu do nabídky. Pokrok však nenajdete pouze zde, moderní a nové je NX naskrz. Foto: Lexus

...především po stránce elektrifikace uvedením vůbec prvního plug-in hybridu do nabídky. Pokrok však nenajdete pouze zde, moderní a nové je NX naskrz. | Foto: Lexus

I když se to na první pohled nemusí zdát, a nové NX je po stránce designu spíše evolucí, Lexus upřesňuje, že model používá celkem 95 % nových dílů a rozvádí pro značku nový designový směr. Foto: Lexus

I když se to na první pohled nemusí zdát, a nové NX je po stránce designu spíše evolucí, Lexus upřesňuje, že model používá celkem 95 % nových dílů a rozvádí pro značku nový designový směr. | Foto: Lexus

NX tak stojí na poslední sdílené platformě TNGA-K mateřské Toyoty. Nová konstrukce zavěšení kol používá vzpěry McPherson na přední nápravě, vzadu pak lichoběžníkové zavěšení s vlečenými rameny. Foto: Lexus

NX tak stojí na poslední sdílené platformě TNGA-K mateřské Toyoty. Nová konstrukce zavěšení kol používá vzpěry McPherson na přední nápravě, vzadu pak lichoběžníkové zavěšení s vlečenými rameny. | Foto: Lexus

Po stránce rozměrů narostlo NX v každém ohledu, což má klasicky zajistit více místa pro posádku uvnitř. Foto: Lexus

Po stránce rozměrů narostlo NX v každém ohledu, což má klasicky zajistit více místa pro posádku uvnitř. | Foto: Lexus

Na délku má SUV 4660 mm (+20 mm vůči odchozí generaci), široké je 1865 mm (+20 mm), vysoké 1640 mm (+5 mm) a rozvor čítá 2690 mm (+30 mm). Foto: Lexus

Na délku má SUV 4660 mm (+20 mm vůči odchozí generaci), široké je 1865 mm (+20 mm), vysoké 1640 mm (+5 mm) a rozvor čítá 2690 mm (+30 mm). | Foto: Lexus

Lexus uvádí, že zástavba plug-in hybridního systému s velkou baterií nijak neubírá na praktičnosti. Velikost kufru ale zatím neupřesňuje (odchozí generace se pyšnila objemem 555 litrů). Foto: Lexus

Lexus uvádí, že zástavba plug-in hybridního systému s velkou baterií nijak neubírá na praktičnosti. Velikost kufru ale zatím neupřesňuje (odchozí generace se pyšnila objemem 555 litrů). | Foto: Lexus

Uvnitř ctí Lexus novou koncepci kabiny Tazuna s myšlenkou „ruce na volantu, oči na silnici“. Dotyková tlačítka na volantu jsou tak programovatelná dle přání řidiče a navigaci ve funkcích bez nutnosti sklánět zrak podporuje velký head-up displej. Foto: Lexus

Uvnitř ctí Lexus novou koncepci kabiny Tazuna s myšlenkou „ruce na volantu, oči na silnici“. Dotyková tlačítka na volantu jsou tak programovatelná dle přání řidiče a navigaci ve funkcích bez nutnosti sklánět zrak podporuje velký head-up displej. | Foto: Lexus

Až 14palcová (standardně 9,8palcová) obrazovka infotainmentu je zase nakloněna k řidiči. Foto: Lexus

Až 14palcová (standardně 9,8palcová) obrazovka infotainmentu je zase nakloněna k řidiči. | Foto: Lexus

Ještě větší pohodlí a klid uvnitř mají zajistit nová ergonomická sedadla a široké uplatnění materiálů pro pohlcování hluku a vibrací. Rychlejší a tišší je také ovládání víka zavazadelníku. Foto: Lexus

Ještě větší pohodlí a klid uvnitř mají zajistit nová ergonomická sedadla a široké uplatnění materiálů pro pohlcování hluku a vibrací. Rychlejší a tišší je také ovládání víka zavazadelníku. | Foto: Lexus

Vizuální atmosféru má na starosti ambientní osvětlení (až 64 odstínů) a intuitivní ovládání funkcí zase nový hlasový asistent ‚Hey Lexus‘, který rozumí i češtině. Foto: Lexus

Vizuální atmosféru má na starosti ambientní osvětlení (až 64 odstínů) a intuitivní ovládání funkcí zase nový hlasový asistent ‚Hey Lexus‘, který rozumí i češtině. | Foto: Lexus

Dále lze zmínit o 50 % rychlejší bezdrátové nabíjení telefonu nebo bezdrátovou konektivitu přes Apple CarPlay. Foto: Lexus

Dále lze zmínit o 50 % rychlejší bezdrátové nabíjení telefonu nebo bezdrátovou konektivitu přes Apple CarPlay. | Foto: Lexus

Za zmínku stojí i novinka ve formě elektronického zámku dveří pro otevírání dveří jedním dotykem (novinka v rámci značky Lexus). Foto: Lexus

Za zmínku stojí i novinka ve formě elektronického zámku dveří pro otevírání dveří jedním dotykem (novinka v rámci značky Lexus). | Foto: Lexus

Nový systém nahrazuje tradiční vnitřní kliku dveří tlačítkovým spínačem, umístěným vedle loketní opěrky na panelu dveří. Foto: Lexus

Nový systém nahrazuje tradiční vnitřní kliku dveří tlačítkovým spínačem, umístěným vedle loketní opěrky na panelu dveří. | Foto: Lexus

Zámek je rovněž propojen se systémem sledování slepého úhlu, který upozorňuje na jiné vozidlo nebo cyklistu přijíždějícího zezadu. Pokud rozpozná nebezpečí, aktivuje varovnou kontrolku i zvukovou výstrahu a deaktivuje funkci odjištění dveří. Foto: Lexus

Zámek je rovněž propojen se systémem sledování slepého úhlu, který upozorňuje na jiné vozidlo nebo cyklistu přijíždějícího zezadu. Pokud rozpozná nebezpečí, aktivuje varovnou kontrolku i zvukovou výstrahu a deaktivuje funkci odjištění dveří. | Foto: Lexus

Mimo to nechybí NX obsáhlý soubor posledních asistentů Safety System+ včetně předkolizních funkcí, adaptivního tempomatu, rozpoznávání značek a dalších. Foto: Lexus

Mimo to nechybí NX obsáhlý soubor posledních asistentů Safety System+ včetně předkolizních funkcí, adaptivního tempomatu, rozpoznávání značek a dalších. | Foto: Lexus

Nejsilnější volbou NX bude právě nový plug-in hybrid 450h+. Ústrojí kombinuje čtyřválec o objemu 2,5 litru se dvěma elektromotory – jedním vzadu pro zajištění pohonu všech kol. Foto: Lexus

Nejsilnější volbou NX bude právě nový plug-in hybrid 450h+. Ústrojí kombinuje čtyřválec o objemu 2,5 litru se dvěma elektromotory – jedním vzadu pro zajištění pohonu všech kol. | Foto: Lexus

Součástí je dále eCVT převodovka a lithium-iontová baterie o kapacitě 18,1 kWh. Celek produkuje výkon 306 koní (225 kW). Lexus udává zrychlení z nuly na 100 km/h za lehce přes 6 sekund. Čistě na elektřinu pak NX do zásuvky ujede až 63 km. Foto: Lexus

Součástí je dále eCVT převodovka a lithium-iontová baterie o kapacitě 18,1 kWh. Celek produkuje výkon 306 koní (225 kW). Lexus udává zrychlení z nuly na 100 km/h za lehce přes 6 sekund. Čistě na elektřinu pak NX do zásuvky ujede až 63 km. | Foto: Lexus

Slabší volbou bude osvědčená čtvrtá generace full-hybridního pohonu ve verzi 350h. Rovněž se čtyřválcem o objemu 2,5 litru nabídne systémový výkon 242 koní (178 kW). Možností je pohon předních i všech kol. Na místě je opět automat eCVT. Foto: Lexus

Slabší volbou bude osvědčená čtvrtá generace full-hybridního pohonu ve verzi 350h. Rovněž se čtyřválcem o objemu 2,5 litru nabídne systémový výkon 242 koní (178 kW). Možností je pohon předních i všech kol. Na místě je opět automat eCVT. | Foto: Lexus

Cenovky nového Lexusu NX zatím neznáme. Na evropské trhy má model dorazit během posledního čtvrtletí 2021. Foto: Lexus

Cenovky nového Lexusu NX zatím neznáme. Na evropské trhy má model dorazit během posledního čtvrtletí 2021. | Foto: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 | Zdroj: Lexus

Lexus NX 2021 Foto: Lexus
Lexus NX 2021 Foto: Lexus
Lexus NX 2021 Foto: Lexus
Lexus NX 2021 Foto: Lexus
41
Fotogalerie

Nový Lexus NX poprvé v Česku: Už je to moderní auto. Známe i první české ceny!

Nový Lexus NX dostal novou platformu, hybridní motory a konečně zbrusu nová multimédia.

Lexus představil zbrusu novou generaci rodinného SUV s označením NX. Pro značku však nejde jen o nový model, ale značí vstup do zcela nové éry. Po prvním seznámení s autem je třeba konstatovat, že to není jen chytrý marketingový tah. Novinka boří několik tradic a napravuje chyby nejen minulého NX, ale celého portfolia.

Co od něj očekávat?

Lexus NX je druhým nejprodávanějším modelem prémiové japonské značky na našem trhu. Zahájení prodeje nové generace začne tento listopad. České zastoupení si dalo za cíl prodat 400 aut během následujícího roku. Společně s dalšími vozy v nabídce je pak v plánu prodat za rok 2022 rovnou tisícovku.

Za rok 2023 to pak má dělat 1500 automobilů. Lexus je okrajovou záležitostí trhu, takže je patnáct stovek velmi ambiciózní číslo. Navíc se stačí podívat na prodeje za rok 2020 a hned je jasné, že Lexus chce své prodeje skoro čtyřnásobné. Rok 2020 byl však velmi postižený lockdowny, takže je třeba brát prodeje s rezervou.

Lexus NX má tak být autem, které ponese vlajku nových technologií. A že toho není málo. NX přezbrojilo na platformu Toyota GA-K, konečně přináší do světa lexusu nová multimédia, dostává jako první auto značky plug-in hybridní pohon, má nové položky výbavy a také se chlubí nejnovějšími systémy pro bezpečnost posádky i okolí.

Konečně!

Na první pohled se toho moc nezměnilo. Ve skutečnosti je ale 95 % dílů nových a auto narostlo do všech stran. Největší změna váš však čeká až uvnitř. Standardní digitální přístrojový štít doplňuje nový infotainment, který má ve standardu úhlopříčku 9,8“ a může se pochlubit třeba bezdrátovým připojením Apple Carplay. Ve vyšších výbavách je pak 14“ s Full HD rozlišením a nativní navigací.

V každém případě platí, že obrazovky pracují se zcela novým hardwarem, mají jiné rozhraní a ovládají se dotykově. Právě pomalá, nepřehledná a špatně ovladatelná multimédia vozy se značkou Lexus trápila poslední dobou nejvíc. 14palcová obrazovka vozu na statické prezentaci měla opravdu o poznání přehlednější a hezčí grafiku. S rychlostí úkonů to ale nebylo valné. Stále se však jednalo o prototyp, hotové auto by mělo mít úkony obrazovek svižné.

Lexus NX se dále může pochlubit rozšířením bezpečnostních asistentů. Paket LSS+3 tak nabídne i asistenta pro změnu jízdních pruhů a varování před projíždějícím vozem vpředu. Nový systém E-Latch pak monitoruje dění za vozem a v případě rizika kolize při otevírání dveří je dokáže zablokovat. Cyklisté vám poděkují.

Lexus NX má také hlasovou asistentku s českou lokalizací, kterou lze vyvolat pomocí příslušného tlačítka či zvolat „Hey, Lexus“. Lze tak hlasem ovládat základní funkce vozu i navigaci a média. Ani tato funkce však nebyla u prototypu ještě zcela vyladěná. Stávalo se, že asistentka prostě „neslyšela“.

Další novinkou ve výbavě je konfigurovatelné ambientní osvětlení, kde si lze vybrat z 64 barev a zvolit zvlášť pro přední a zadní část vozu. Tlačítka na multifunkčním volantu nyní fungují i jako touchpad. Pohyb vašeho prstu se promítá na přístrojový štít a vy tak nemusíte nic hledat na volantu.

Kliky dveří nefungují tak, jak jsme zvyklí. Chytnutím páky a tažením k sobě se totiž dveře akorát zamknou. Pokud chcete otevřít, musíte páčku stisknout a dveře odskočí. Řidičská pozice je skvělá. Volant je celkem malý a skvěle padne do ruky. Obrazovka infotainmentu je natočená k řidiči. S místem vzadu není problém ani pro vyšší postavy, a to jak pro hlavu, tak i pro kolena.

Přes 300 koní

Pro další velké novinky se přesuneme pod kapotu. Jednou z vad na kráse předchozí generace byl totiž výkon pouhých 197 koní. Základní pohonnou jednotkou nové generace je tak verze NX350h využívající 2,5litrový čtyřválec spojený s 4. generací hybridu. Dosahuje výkonu 242 koní, akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy, utáhne 1500 kg a k mání je i jako čtyřkolka.

Vůbec poprvé se však do nabídky Lexusu dostává plug-in hybridní jednotka, označená NX450h+. Ta využívá stejné základy jako full-hybrid, ale má větší elektromotor a baterii o kapacitě 18,1 kWh. Díky tomu dokáže ujet na jedno nabití přes 60 kilometrů. Může se také pochlubit výkonem 306 koní, akcelerací z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy či tažnou kapacitou 1500 kg.

Lexus NX s tímto motorem bude vždy čtyřkolkou. Obě dvě verze pohonu nabídnou základní zavazadlový prostor 500 litrů. Oproti mnoha dalším plug-in hybridům, které baterie v kufru omezuje, je to značná výhoda. Plug-in hybrid je ale autem pro nové zákazníky. Klíčovou specifikací je full-hybrid se čtyřkolkou.

Ceny

Základní cena za Lexus NX350h stojí nejméně 1.340.000 Kč ve výbavě Comfort. Za pohon všech kol se připlácí 50.000 Kč. Nejlevnější plug-in hybrid pak vyjde na 1.850.000 Kč a je dostupný až od druhé výbavy Executive.

Lexus NX 2021: České ceny
Model NX350h* NX450h+
Cena Comfort [Kč] 1.340.000 -
Cena Business & Executive [Kč] 1.430.000 -
Cena Executive [Kč] - 1.850.000
Cena Prestige [Kč] 1.500.000 1.950.000
Cena F Sport [Kč] 1.770.000 2.120.000
Cena Luxury [Kč] 1.770.000 2.120.000
*příplatek za pohon všech kol činí 50.000 Kč

Nový Lexus NX je v podstatě převlečená nová Toyota RAV4. Jeho jízdu si ostatně máme představit jako jízdu s robustnější a luxusnější „Ravkou“. První kilometry v tomto autě nejsou daleko. Jak už bylo řečeno, bude nový Lexus NX na trhu v tomto listopadu.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud