Nový Lexus LS oficiálně: Odvážný je nejen v počtu převodových stupňů...

Luxusní odnož Toyoty na autosalonu v Detroitu ukázala novou generaci své vlajkové lodi. Zcela nová je platforma, dvakrát přeplňovaný šestiválec či desetistupňový automat.

Již od roku 1990 mají vozy, jako je například třída S od Mercedesu, vážného konkurenta v podobě Lexusu LS. Pátou generaci Japonci vzali pěkně od podlahy - a to doslova. Luxusní sedan stojí na nové platformě. Jedná se o prodlouženou verzi té, na které stojí kupé LC.

Vizuálně je nové LS dynamičtější, zejména díky svým proporcím - je totiž delší, širší a nižší než předchozí generace vyráběná od roku 2006. Přesto LS mezigeneračně zhublo o více než 90 kilogramů. Vůz na délku měří 5235 milimetrů, je 1900 milimetrů široký a 1450 milimetrů vysoký. Rozvor náprav činí 3125 milimetrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

I přesto, že si tentokrát designéři dovolili leckteré křivky zakulatit, nekompromisní ostře řezaná příď nesmí na žádném novém lexusu chybět. Ve srovnání se čtvrtou generací je patrný důraz japonské automobilky na zatraktivnění svých modelů. Ty měly ještě před deseti lety image seriózních a konzervativních vozů, avšak v posledních letech se halí do velmi odvážného vzhledu.

Interiér nového LS je ještě odvážnější než exteriér. Takové množství křivek a různých materiálů se ani v této cenové hladině příliš nevidí. Řidičův kokpit se očividně svými kruhovými ovladači nad volantem inspiroval u supersportu LFA. Lexus slibuje, že i přes dynamické vzezření exteriéru zachová především nadprůměrné odhlučnění v interiéru, což byl parametr, v němž vlajková loď Lexusu vždy dominovala. Zvolit lze rovněž variantu zaměřenou na pohodlí na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sdružený ovladač Remote Touch připomíná ovládání smartphonu a podporuje zadávání ručně psaných znaků. Kromě širokého displeje navigace o úhlopříčce 12,3" nabízí LS na přání i velký barevný displej HUD s projekcí na přední sklo.

Lexus LC 500 dostal motor V8 a od konceptu se skoro neliší

Lexus LC 500 dostal motor V8 a od konceptu se skoro neliší

Nezbytností je v luxusní třídě řada bezpečnostních prvků, které umožňují i částečné autonomní řízení. LS bude vybaven bezpečnostním paketem Lexus Safety System +. Součástí tohoto paketu je celosvětově první systém intuitivní funkce detekce chodců s aktivním řízením. Pokud vůz s tímto systémem rozpozná v daném jízdním pruhu chodce a hrozí bezprostřední nebezpečí kolize, LS začne automaticky brzdit a zatočí tak, aby chodce objel, avšak zůstal v daném jízdním pruhu. Řidič je upozorněn prostřednictvím zmíněného displeje HUD. 

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Lexus zatím zveřejnil informace pouze o jediném agregátu, i ten je však zbrusu nový. Šestiválec do V má objem 3,5 litru, přímé vstřikování a přeplňován je dvojicí turbodmychadel. Díky nim dosahuje maximální výkon 310 kW - 415 koňských sil. Maximální točivý moment je 600 Nm. Na zadní či všechna kola svou sílu posílá skrze automatickou desetistupňovou převodovku s hydrodynamickým měničem točivého momentu, která si svou premiéru odbyla v kupé řady LC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kvůli nižší výšce je LS poprvé vybaveno pneumatickým odpružením s funkcí nástupu. Režim nástupu se aktivuje odemknutím vozu pomocí inteligentního klíče, načež se vozidlo automaticky zvýší a rozevře polštáře sedadla, čímž vyzývá řidiče k pohodlnému usazení za volantem. 

Luxusní sedan LS je navržen jako globální model značky. Prodávat se bude ve více než devadesáti zemích světa, Českou republiku nevyjímaje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků