Nová generace Lexusu IS, nejmenšího vozu značky, dostane pod kapotu o poznání výkonnější motory. Místo čtyřválcového dvoulitru to bude šestiválec 2.5 V6 a poprvé v historii značky také nafťák 2.2d. Časem se objeví i špičková motorizace IS 500.
Lexus přepracoval vůz střední třídy, model s označením IS. Na ženevském autosalónu se ukázala nová generace, přičemž nejdůležitější inovací je bezesporu naftový motor, který se ve voze této značky objevuje vůbec poprvé. Nový IS v sobě nese linie z konceptů LF-S a LF-C. Lexus se teď drží filosofie: dráždivý kontrast drsných linií s jednoznačnou funkčností daného vozu. IS je oproti staršímu modelu o 90 mm delší, o 75 mm širší a má o 60 mm delší rozvor.
Silnější motory
Zákazník si bude moc zpočátku vybírat ze dvou pohonných jednotek. Prvním motorem je zážehový šestiválec 2.5 V6 s přímým vstřikováním, s výkonem 150 kW (206 k) a maximálním krouťákem 250 Nm. Premiérovým vznětovým motorem pod kapotou vozů značky Lexusu je čtyřválec 2.2 l se vstřikováním common rail, který má výkon 130 kW (177 k) a maximální kroutící moment 400 Nm. Koncern Toyota, pod který patří i Lexus, tento dieselový agregát představil v Ženevě rovněž v Avensisu. Oba motory jsou standardně spojeny s šestistupňovým manuálem, u benzínového šestiválce si můžete navíc vybrat šestistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení na volantu.
Tip: Podrobnosti o novém motoru 2.2D najdete ve starším článku.
Další motorizaci ukázal Lexus na autosalonu v New Yorku, a sice model IS 350, který je vybaven šestiválcem 3.5 V6 s výkonem 221 kW neboli 300 k. Stovku zvládne za šest sekund a je vybaven automatem s řazením pádly na sloupku volantu. Koncem roku 2006 by podle Autoweeku měla přijít na trh nejvýkonnější verze IS 500, která dostane pětilitrový osmiválec s výkonem okolo 400 koní. Verze IS 250 a IS 350 budou mít kromě základního pohonu zadních kol také pohon všech kol, je však otázkou, zda se čtyřkolky budou prodávat mimo americký trh také v Evropě.
Ze seznamu skrytých pomocníčků řízení můžeme jmenovat ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, kontrolu trakce, stabilizační systém a EPS (Electronic Power Steering). O bezpečnost se stará sestava deseti airbagů a Pre-Crash Safety systém, který pomocí získaných dat vyhodnocuje dané krizové situace a při zjištění možného nárazu aktivuje např. brzdový asistent, ESP a předepne bezpečnostní pásy. O pohodlí se postará navigační systém a výkonný audiosystém s CD přehrávačem, který zvládá i formát hudby MP3.
Fotogalerie