Nový Lexus IS: první nafťák pod kapotou

Nová generace Lexusu IS, nejmenšího vozu značky, dostane pod kapotu o poznání výkonnější motory. Místo čtyřválcového dvoulitru to bude šestiválec 2.5 V6 a poprvé v historii značky také nafťák 2.2d. Časem se objeví i špičková motorizace IS 500.
Nový Lexus IS: první nafťák pod kapotou

Lexus přepracoval vůz střední třídy, model s označením IS. Na ženevském autosalónu se ukázala nová generace, přičemž nejdůležitější inovací je bezesporu naftový motor, který se ve voze této značky objevuje vůbec poprvé. Nový IS v sobě nese linie z konceptů LF-S a LF-C. Lexus se teď drží filosofie: dráždivý kontrast drsných linií s jednoznačnou funkčností daného vozu. IS je oproti staršímu modelu o 90 mm delší, o 75 mm širší a má o 60 mm delší rozvor.

Silnější motory

Zákazník si bude moc zpočátku vybírat ze dvou pohonných jednotek. Prvním motorem je zážehový šestiválec 2.5 V6 s přímým vstřikováním, s výkonem 150 kW (206 k) a maximálním krouťákem 250 Nm. Premiérovým vznětovým motorem pod kapotou vozů značky Lexusu je čtyřválec 2.2 l se vstřikováním common rail, který má výkon 130 kW (177 k) a maximální kroutící moment 400 Nm. Koncern Toyota, pod který patří i Lexus, tento dieselový agregát představil v Ženevě rovněž v Avensisu. Oba motory jsou standardně spojeny s šestistupňovým manuálem, u benzínového šestiválce si můžete navíc vybrat šestistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení na volantu.

Tip: Podrobnosti o novém motoru 2.2D najdete ve starším článku.

Další motorizaci ukázal Lexus na autosalonu v New Yorku, a sice model IS 350, který je vybaven šestiválcem 3.5 V6 s výkonem 221 kW neboli 300 k. Stovku zvládne za šest sekund a je vybaven automatem s řazením pádly na sloupku volantu. Koncem roku 2006 by podle Autoweeku měla přijít na trh nejvýkonnější verze IS 500, která dostane pětilitrový osmiválec s výkonem okolo 400 koní. Verze IS 250 a IS 350 budou mít kromě základního pohonu zadních kol také pohon všech kol, je však otázkou, zda se čtyřkolky budou prodávat mimo americký trh také v Evropě.

Ze seznamu skrytých pomocníčků řízení můžeme jmenovat ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, kontrolu trakce, stabilizační systém a EPS (Electronic Power Steering). O bezpečnost se stará sestava deseti airbagů a Pre-Crash Safety systém, který pomocí získaných dat vyhodnocuje dané krizové situace a při zjištění možného nárazu aktivuje např. brzdový asistent, ESP a předepne bezpečnostní pásy. O pohodlí se postará navigační systém a výkonný audiosystém s CD přehrávačem, který zvládá i formát hudby MP3.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků