Nový Lexus IS: první nafťák pod kapotou

Nová generace Lexusu IS, nejmenšího vozu značky, dostane pod kapotu o poznání výkonnější motory. Místo čtyřválcového dvoulitru to bude šestiválec 2.5 V6 a poprvé v historii značky také nafťák 2.2d. Časem se objeví i špičková motorizace IS 500.
Nový Lexus IS: první nafťák pod kapotou

Lexus přepracoval vůz střední třídy, model s označením IS. Na ženevském autosalónu se ukázala nová generace, přičemž nejdůležitější inovací je bezesporu naftový motor, který se ve voze této značky objevuje vůbec poprvé. Nový IS v sobě nese linie z konceptů LF-S a LF-C. Lexus se teď drží filosofie: dráždivý kontrast drsných linií s jednoznačnou funkčností daného vozu. IS je oproti staršímu modelu o 90 mm delší, o 75 mm širší a má o 60 mm delší rozvor.

Silnější motory

Zákazník si bude moc zpočátku vybírat ze dvou pohonných jednotek. Prvním motorem je zážehový šestiválec 2.5 V6 s přímým vstřikováním, s výkonem 150 kW (206 k) a maximálním krouťákem 250 Nm. Premiérovým vznětovým motorem pod kapotou vozů značky Lexusu je čtyřválec 2.2 l se vstřikováním common rail, který má výkon 130 kW (177 k) a maximální kroutící moment 400 Nm. Koncern Toyota, pod který patří i Lexus, tento dieselový agregát představil v Ženevě rovněž v Avensisu. Oba motory jsou standardně spojeny s šestistupňovým manuálem, u benzínového šestiválce si můžete navíc vybrat šestistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení na volantu.

Tip: Podrobnosti o novém motoru 2.2D najdete ve starším článku.

Další motorizaci ukázal Lexus na autosalonu v New Yorku, a sice model IS 350, který je vybaven šestiválcem 3.5 V6 s výkonem 221 kW neboli 300 k. Stovku zvládne za šest sekund a je vybaven automatem s řazením pádly na sloupku volantu. Koncem roku 2006 by podle Autoweeku měla přijít na trh nejvýkonnější verze IS 500, která dostane pětilitrový osmiválec s výkonem okolo 400 koní. Verze IS 250 a IS 350 budou mít kromě základního pohonu zadních kol také pohon všech kol, je však otázkou, zda se čtyřkolky budou prodávat mimo americký trh také v Evropě.

Ze seznamu skrytých pomocníčků řízení můžeme jmenovat ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, kontrolu trakce, stabilizační systém a EPS (Electronic Power Steering). O bezpečnost se stará sestava deseti airbagů a Pre-Crash Safety systém, který pomocí získaných dat vyhodnocuje dané krizové situace a při zjištění možného nárazu aktivuje např. brzdový asistent, ESP a předepne bezpečnostní pásy. O pohodlí se postará navigační systém a výkonný audiosystém s CD přehrávačem, který zvládá i formát hudby MP3.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků