Nový Lexus IS: první nafťák pod kapotou

Nová generace Lexusu IS, nejmenšího vozu značky, dostane pod kapotu o poznání výkonnější motory. Místo čtyřválcového dvoulitru to bude šestiválec 2.5 V6 a poprvé v historii značky také nafťák 2.2d. Časem se objeví i špičková motorizace IS 500.
Nový Lexus IS: první nafťák pod kapotou

Lexus přepracoval vůz střední třídy, model s označením IS. Na ženevském autosalónu se ukázala nová generace, přičemž nejdůležitější inovací je bezesporu naftový motor, který se ve voze této značky objevuje vůbec poprvé. Nový IS v sobě nese linie z konceptů LF-S a LF-C. Lexus se teď drží filosofie: dráždivý kontrast drsných linií s jednoznačnou funkčností daného vozu. IS je oproti staršímu modelu o 90 mm delší, o 75 mm širší a má o 60 mm delší rozvor.

Silnější motory

Zákazník si bude moc zpočátku vybírat ze dvou pohonných jednotek. Prvním motorem je zážehový šestiválec 2.5 V6 s přímým vstřikováním, s výkonem 150 kW (206 k) a maximálním krouťákem 250 Nm. Premiérovým vznětovým motorem pod kapotou vozů značky Lexusu je čtyřválec 2.2 l se vstřikováním common rail, který má výkon 130 kW (177 k) a maximální kroutící moment 400 Nm. Koncern Toyota, pod který patří i Lexus, tento dieselový agregát představil v Ženevě rovněž v Avensisu. Oba motory jsou standardně spojeny s šestistupňovým manuálem, u benzínového šestiválce si můžete navíc vybrat šestistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení na volantu.

Tip: Podrobnosti o novém motoru 2.2D najdete ve starším článku.

Další motorizaci ukázal Lexus na autosalonu v New Yorku, a sice model IS 350, který je vybaven šestiválcem 3.5 V6 s výkonem 221 kW neboli 300 k. Stovku zvládne za šest sekund a je vybaven automatem s řazením pádly na sloupku volantu. Koncem roku 2006 by podle Autoweeku měla přijít na trh nejvýkonnější verze IS 500, která dostane pětilitrový osmiválec s výkonem okolo 400 koní. Verze IS 250 a IS 350 budou mít kromě základního pohonu zadních kol také pohon všech kol, je však otázkou, zda se čtyřkolky budou prodávat mimo americký trh také v Evropě.

Ze seznamu skrytých pomocníčků řízení můžeme jmenovat ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, kontrolu trakce, stabilizační systém a EPS (Electronic Power Steering). O bezpečnost se stará sestava deseti airbagů a Pre-Crash Safety systém, který pomocí získaných dat vyhodnocuje dané krizové situace a při zjištění možného nárazu aktivuje např. brzdový asistent, ESP a předepne bezpečnostní pásy. O pohodlí se postará navigační systém a výkonný audiosystém s CD přehrávačem, který zvládá i formát hudby MP3.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků