Lexus GX prošel dalším faceliftem. V8 4,6 litru má jen 306 koní, ale nám je to jedno

Osmiválec, pohon všech kol, schopnosti v terénu, maximální robustnost a obří porce luxusu. Jen málo automobilek tohle dokáže. Lexus je ale jednou z nich.

Lexus GX u nás oficiálního nekoupíte. O to víc to mrzí, když se podíváte na jeho nynější facelift, před jehož přední maskou se třesou strachy i obří ledvinky BMW X7. I když se u nás vůz oficiálně nenabízí, stejně si zaslouží vaší pozornost a docela věřím, že těch pár kousků, které se na našich silnicích prohánějí, přesně tohle dělají.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Druhá generace Lexusu GX se vyrábí od roku 2009. První facelift přišel již v roce 2011 a designér Atsuichi Suga vsadil už tehdy na obří přední masku. Nynější podoba vozu tak vykrystalizovala to, co Suga před osmi lety navrhl.

Facelift se nese ve stylu současného designového jazyka značky. Luxusní Grand Crossover, což značí zkratka GX, přijede do Ameriky a na vybrané Euroasijské trhy na 19palcových kolech ve standardu. V základu je i soubor bezpečnostních asistentů Lexus Safety System+.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Vůz bude k mání s offroadovým i luxusním paketem. Samozřejmostí jsou i terénní vychytávky z Toyoty Land Cruiser, včetně adaptivního podvozku KDSS. Pod kapotou se nachází starý dobrý vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru, který má výkon 225 kW (306 koní). Tomuto motoru už je pěkných pár let. Vždyť poprvé se objevil v Lexusu LS 460 v roce 2006 a jeho výkon odpovídá dnešním dvoulitrovým čtyřválcům s turbem, ty se ale mohou snžit sebevíc a charakteru osmiválce prostě nedosáhnou!

Vedle luxusního interiéru si bude nové GX hýčkat posádku nejen připojením mobilních telefonů, které už všichni známe, ale také chytrých hodinek. Případně si lze povídat s asistenty Google Assistant nebo Amazon Alexa. Tak co myslíte, vystačíte si s RX, nebo žadoníte po něčem takovém?

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků