Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES

Lexus ES
Lexus ES
Lexus ES
Lexus ES
60
Fotogalerie

Nový Lexus ES oficiálně. Hybrid slibuje spotřebu 4,7 l/100 km

První snímky exteriéru jsme viděli již minulý týden. V rámci pekingského autosalonu však Lexus novu generaci sedanu ES zcela odhalil a přihodil i základní technická data.

Již minulý týden bylo asi všem jasné, že co se designu týče, bude sedmá generace Lexusu ES velmi podobná vlajkové lodi LS. S ohledem na firemní identitu to lze pochopit, základ techniky ale mají oba modely jiná.

ES, které brzy nahradí „zadokolkový“ sedan GS, používá stejnou platformu jako nová generace Aurisu. Má tedy motory uloženy napříč a pohon předních kol. LS je na tom stejně jako GS – klasika s podélně uloženým motorem a zadním pohonem.

Vůz mezigeneračně narostl. Je o 65 mm delší, 45 mm širší a rozvor náprav se natáhnul o 50 mm. Na první pohled zaujme masivní maska chladiče připomínající přesýpací hodiny, složitě tvarované přední světlomety a do zadních blatníků protažené zadní svítilny. Je to typický Lexus - opulentní, draze vypadající a v rámci své třídy nezaměnitelný. Nezůstane ale pouze u ryzí elegance, protože ES dorazí také ve sportovnější verzi F Sport.

Nejnovějšímu trendu Lexusu podléhá také přístrojová deska orientovaná na řidiče. Ten má před sebou digitální přístrojový štít s prstencem, který mění zobrazení v závislosti na zvoleném jízdním režimu, tak jak je tomu například i v IS F Sport po modernizaci. Volně stojící středový displej má úhlopříčku 12,3" a ovládá se touchpadem, na klasická tlačítka se však nezapomnělo.

Lexus slibuje paletu čtyř agregátů, nichž ten s nejnižším označením 200 zatím nespecifikoval. Chybět nebude atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru (ES 250), hybrid ES 300h, kombinující čtyřválcovou atmosféru s Atkinsonovým cyklem a elektromotor (souhrnný výkon 160 kW), jehož udávaná spotřeba činí 4,7 l/100 km, a na samotném vrcholu bude 3,5litrový šestiválec (183 kW) párovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Zatímco řada automobilek aktuálně vyzdvihuje vozy SUV, Lexus jde proti proudu. Právě sedan ES se totiž má stát klíčovým modelem pro evropský trh. Cílit chce hlavně na zákazníky požadující vysoký komfort, nové ES však zároveň má být nejsportovnější ze všech sedmi generací.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud