Nový Lexus ES oficiálně. Hybrid slibuje spotřebu 4,7 l/100 km

První snímky exteriéru jsme viděli již minulý týden. V rámci pekingského autosalonu však Lexus novu generaci sedanu ES zcela odhalil a přihodil i základní technická data.

Již minulý týden bylo asi všem jasné, že co se designu týče, bude sedmá generace Lexusu ES velmi podobná vlajkové lodi LS. S ohledem na firemní identitu to lze pochopit, základ techniky ale mají oba modely jiná.

ES, které brzy nahradí „zadokolkový“ sedan GS, používá stejnou platformu jako nová generace Aurisu. Má tedy motory uloženy napříč a pohon předních kol. LS je na tom stejně jako GS – klasika s podélně uloženým motorem a zadním pohonem.

TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Vůz mezigeneračně narostl. Je o 65 mm delší, 45 mm širší a rozvor náprav se natáhnul o 50 mm. Na první pohled zaujme masivní maska chladiče připomínající přesýpací hodiny, složitě tvarované přední světlomety a do zadních blatníků protažené zadní svítilny. Je to typický Lexus - opulentní, draze vypadající a v rámci své třídy nezaměnitelný. Nezůstane ale pouze u ryzí elegance, protože ES dorazí také ve sportovnější verzi F Sport.

Nejnovějšímu trendu Lexusu podléhá také přístrojová deska orientovaná na řidiče. Ten má před sebou digitální přístrojový štít s prstencem, který mění zobrazení v závislosti na zvoleném jízdním režimu, tak jak je tomu například i v IS F Sport po modernizaci. Volně stojící středový displej má úhlopříčku 12,3" a ovládá se touchpadem, na klasická tlačítka se však nezapomnělo.

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Lexus slibuje paletu čtyř agregátů, nichž ten s nejnižším označením 200 zatím nespecifikoval. Chybět nebude atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru (ES 250), hybrid ES 300h, kombinující čtyřválcovou atmosféru s Atkinsonovým cyklem a elektromotor (souhrnný výkon 160 kW), jehož udávaná spotřeba činí 4,7 l/100 km, a na samotném vrcholu bude 3,5litrový šestiválec (183 kW) párovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Zatímco řada automobilek aktuálně vyzdvihuje vozy SUV, Lexus jde proti proudu. Právě sedan ES se totiž má stát klíčovým modelem pro evropský trh. Cílit chce hlavně na zákazníky požadující vysoký komfort, nové ES však zároveň má být nejsportovnější ze všech sedmi generací.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků