Nový Lexus ES oficiálně. Hybrid slibuje spotřebu 4,7 l/100 km

První snímky exteriéru jsme viděli již minulý týden. V rámci pekingského autosalonu však Lexus novu generaci sedanu ES zcela odhalil a přihodil i základní technická data.

Již minulý týden bylo asi všem jasné, že co se designu týče, bude sedmá generace Lexusu ES velmi podobná vlajkové lodi LS. S ohledem na firemní identitu to lze pochopit, základ techniky ale mají oba modely jiná.

ES, které brzy nahradí „zadokolkový“ sedan GS, používá stejnou platformu jako nová generace Aurisu. Má tedy motory uloženy napříč a pohon předních kol. LS je na tom stejně jako GS – klasika s podélně uloženým motorem a zadním pohonem.

TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Vůz mezigeneračně narostl. Je o 65 mm delší, 45 mm širší a rozvor náprav se natáhnul o 50 mm. Na první pohled zaujme masivní maska chladiče připomínající přesýpací hodiny, složitě tvarované přední světlomety a do zadních blatníků protažené zadní svítilny. Je to typický Lexus - opulentní, draze vypadající a v rámci své třídy nezaměnitelný. Nezůstane ale pouze u ryzí elegance, protože ES dorazí také ve sportovnější verzi F Sport.

Nejnovějšímu trendu Lexusu podléhá také přístrojová deska orientovaná na řidiče. Ten má před sebou digitální přístrojový štít s prstencem, který mění zobrazení v závislosti na zvoleném jízdním režimu, tak jak je tomu například i v IS F Sport po modernizaci. Volně stojící středový displej má úhlopříčku 12,3" a ovládá se touchpadem, na klasická tlačítka se však nezapomnělo.

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Nová Toyota RAV4 má po premiéře. Nepřipomíná vám Lexus RX?

Lexus slibuje paletu čtyř agregátů, nichž ten s nejnižším označením 200 zatím nespecifikoval. Chybět nebude atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru (ES 250), hybrid ES 300h, kombinující čtyřválcovou atmosféru s Atkinsonovým cyklem a elektromotor (souhrnný výkon 160 kW), jehož udávaná spotřeba činí 4,7 l/100 km, a na samotném vrcholu bude 3,5litrový šestiválec (183 kW) párovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Zatímco řada automobilek aktuálně vyzdvihuje vozy SUV, Lexus jde proti proudu. Právě sedan ES se totiž má stát klíčovým modelem pro evropský trh. Cílit chce hlavně na zákazníky požadující vysoký komfort, nové ES však zároveň má být nejsportovnější ze všech sedmi generací.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků