Na autosalonu v Šanghaji se představila nová verze japonského bestselleru. Opět umí jezdit jen na elektřinu.
Zatímco ve světě startovalo ES v první generaci již v roce 1989, do Evropy dorazila až šestá generace a v roce 2010. Jde přitom o druhý nejprodávanější model značky s celkem více než 3,6 miliony dodaných kusů, hned po SUV RX.
Právě představená osmá generace u své kapotáže pokračuje s tradičním motivem vřetene, ale v jeho nové podobě, kterou již známe z dalších modelů značky. Oproti starší verzi tak vpředu chybí velká tmavá čelní mřížka, vstupy vzduchu má kvůli chlazení jen hybridní verze. Světlomety pracují s motivem písmene L, stejně tak zadní světla.
Lexus upozorňuje, že si designéři dali zvlášť záležet na vyvážených proporcích kapotáže, která společně s rozvorem ve všech směrech narostla oproti minulé generaci.
Interiér se nese v duchu japonského minimalismu, premiéru zde slaví nové prvky s vrstvenou bambusovou strukturou a reliéfní zpracování syntetické kůže. Přístrojový štít má podobu asymetrické 12,3palcové obrazovky kvůli lepšímu výhledu řidiče, dominantou palubní desky je pak velký 14palcový displej palubního systému LexusConnect s online službami a v případě elektrického provedení také zobrazením nabíjecích stanic v navigaci.
Jednou z dalších novinek jsou spínače Hidden Tech, které nejsou po vypnutí vozu vidět v palubní desce, při nastartování se pak zviditelní díky posvícení. Jde sice o dotykové panely, ale s hmatovou zpětnou vazbou. Pohodlí zajistí zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla a výsuvnou opěrkou pro lýtka na místě za spolujezdcem. Z hlediska akustiky se pak můžete těšit na audiosystém Mark Levinson Surround Sound i pečlivě navržené odhlučnění.
Lexus ES dorazí na silnice s dvěma typy pohonu. Prvním je hybrid ES 300h, kombinující 2,5litrový čtyřválec s elektrickou asistencí, který bude k mání s pohonem předních nebo všech kol. Výkon činí 148 kW.
Vůz bude k dostání i jako ryzí elektromobil, a to ve dvou verzích. ES 350e s pohonem předních kol nabídne 165 kW, ES 500e pak 252 kW. Čtyřkolka pracuje v rámci systému Lexus Direct4 a umí rozdělovat točivý moment mezi nápravy v rozsahu 100:0 až 0:100. Uvedení modelu ES na evropský trh a zahájení prodejů jsou plánovány na jaro roku 2026.
Nový Lexus ES 2025: Základní technické údaje |
Model |
ES 300h |
ES 350e |
ES 500e |
Hnací ústrojí |
FWD a AWD |
FWD |
AWD |
Motor |
R4 2,5 litru |
- |
- |
Převodovka |
e-CVT |
eAxle |
eAxle |
Výkon systému [k/kW] |
201/148 |
224/165 |
343/252 |
Celková délka (mm, oproti souč. ES) |
5140 (+165) |
Celková šířka (mm, oproti souč. ES) |
1920 (+55) |
Celková výška (mm, oproti souč. ES) |
1555 (+110) |
1560 (+115) |
Rozvor (mm, oproti souč. modelu) |
2950 (+80) |
Zdroj: Lexus | Video: Marek Bednář, Auto.cz