Nový Land Rover Defender má české ceny. Zatím je k mání 110, příplatků je hromada

Pár dní po oficiální premiéře nové generace Defenderu již české zastoupení zveřejňuje ceník první dostupné varianty. K mání je zatím delší 110, a to rovněž ve speciální výbavě First Edition.

Někteří jsou z moderní interpretace slavného off-roadu nadšeni, někteří nemohou vystát absenci šarmu starého dobrého žebřiňáku. Tak či tak, nový Defender se bude snažit zaujmout široké pole lidí jakožto schopné SUV na silnici i jako nadále schopný off-road mimo ni.

O technice novinky představené ve Frankfurtu jsme se už rozepsali podrobněji. Mezi hlavní změny Defenderu určitě patří přechod na hliníkovou platformu D7x, takže přichází i nezávislé zavěšení všech kol či nastavitelné vzduchové odpružení. Interiér pak může mít tři sedadla vepředu a pod kapotou se objevuje kromě klasiky i mild-hybridní technika.

Defender je zpět! S třemi sedadly vpředu, hybridní R6 i talentem šplhat do oblak

Defender je zpět! S třemi sedadly vpředu, hybridní R6 i talentem šplhat do oblak

Nejprve se do prodeje chystá pětidveřová karosářská verze 110 s rozvorem 3022 mm. V ceníku se objevuje s šesticí úrovní výbavy a čtveřicí motorizací. Úplným základem je Defender 110 s motorem D200, tedy přeplňovaným naftovým čtyřválcem o výkonu 147 kW (200 koní), který startuje na nejnižší částce 1.479.104 Kč. Na tuto nejlevnější výbavu si však budou muset zájemci počkat do února 2020.

Všechny motorizace ve všech výbavách Defenderu jsou mimochodem spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (s funkcí redukce) a permanentním pohonem všech kol. V základní výbavě se přitom u karoserie 110 objevuje i zmíněné elektricky řízené vzduchové odpružení. Dále zde máme LED světlomety, textilně čalouněná sedadla, 10palcový infotainment s navigací, kamerový systém a parkovací senzory s rozsahem 360 °, tempomat s omezovačem a hrstku asistenčních systémů (udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, nouzové brzdění, hlídání bdělosti řidiče). V tomto ohledu je pak „defík“ vybaven i pohlednými 18palcovými ocelovými koly v bílém odstínu jako ze staré školy a celoročními pneumatikami.

Land Rover nabízí balíčky úprav pro starý Defender. Legendu stále drží při životě

Land Rover nabízí balíčky úprav pro starý Defender. Legendu stále drží při životě

V ceníku si Defender vypůjčuje klasický motiv výbav jako ostatní modely značky. Je tedy kromě standardu nabízen v dalších úrovních výbav S, SE a HSE, a to bez ohledu na vybraný motor. Lze tak zvolit i výkonnější naftový čtyřválec D240 (177 kW/240 k) od ceny 1.591.150 Kč, dvoulitrový benzinový čtyřválec P300 (221 kW/300 k) také od 1.591.150 Kč anebo nejvýkonnější mild-hybridní benzinový řadový šestiválec P400 (294 kW/400 k) od 1.835.328 Kč. Nutno ale znova podotknout, že některé motorizace a výbavy budou v ČR dostupné až od února 2020 (viz tabulka níže).

Do šestice výbav však máme ještě daleko, takže Defender bude možné při uvedení na trh sehnat rovněž v zaváděcí úrovni First Edition, která je dostupná výhradně s motory D240 a P400. Shrnuje přitom nejžádanější prvky výbavy a podtrhuje cenovkami 1.990.087 Kč (D240) a 2.203.652 Kč (P400). Součástí ceny je panoramatická střecha, 20palcová litá kola, světlomety Matrix LED, bezklíčový přístup, pokročilý off-road systém Terrain Response 2 a vektorování točivého momentu, zpětné virtuální zrcátko, kožené čalounění, 12,3palcový přístrojový displej nebo rozšířený balíček asistenčních systémů.

Nový Land Rover Defender využijí i pracovníci Červeného kříže. Otestovali ho v Dubaji

Nový Land Rover Defender využijí i pracovníci Červeného kříže. Otestovali ho v Dubaji

Nejvyšší výbavu nového Defenderu 110 je úroveň X, kterou seženete výhradně s nejvýkonnějším motorem P400 a od cenovky 2.626.547 Kč. V základu navíc čekejte 20palcová kola v tmavě šedém odstínu, uvnitř elektricky nastavitelná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, kožené čalounění Windsor, multifunkční volant čalouněný kůží, dřevěné obložení, ambientní osvětlení, head-up displej, kompletní balíček asistenčních systémů, audiosystém Meridian (15reproduktorů), elektricky řízenou aktivní uzávěrku diferenciálu či tažné oko.

V seznamu příplatkové výbavy se můžete pořádně rozjet, přičemž kromě jednotlivých prvků nechybí celkem čtyři pakety příslušenství – Explorer, Adventure, Country a Urban. Tady už najdete pohromadě všechny potřebné off-road „fičury“ jako zástěrky kol (od 3045 Kč), kryt rezervního kola (4804 Kč), ochranu podběhů kol (18.150 Kč), šnorchl (21.193 Kč), střešní nosič na expedice (38.490 Kč) či boční nosič vybavení (21.305 Kč), přenosný mycí systém (7691 Kč), integrovaný kompresor (25.728 Kč) nebo nafukovací voděodolný přístřešek (15.496 Kč).

Land Rover Discovery bojuje proti malárii. Po Africe najezdil už 7350 kilometrů

Land Rover Discovery bojuje proti malárii. Po Africe najezdil už 7350 kilometrů

Nakonec se hodí zmínit možnost konfigurace interiéru v šestimístném provedení (tedy s doplňkovým sedadlem v přední řadě) za 23.399 Kč. Klasické sedmimístné provedení je příplatkem 34.765 Kč. Elektronicky řízená aktivní uzávěrka diferenciálu je pak dostupná pro všechny výbavy (kromě X, kde je standardem) za 32.090 Kč. Pro kompletní přehled příplatků a možností specifikace nového Defenderu je už na stránkách českého zastoupení funkční konfigurátor.

Land Rover Defender 110: Technická data a české ceny
Motor D200 D240 P300 P400
Zdvihový objem [cm3] 1999 1999 1997 2996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 147/4000 177/4000  221//5500 294/5500
Točivý moment [N.m/min] 430/1400 430/1400 400/1500-4000 550/2000-5000
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 175 188 191 208
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,3 9,1 8,1 6,1
Spotřeba [l/100 km] 7,6-7,8 7,6-7,8 9,9-10,2 9,6-9,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 2323/2380 2323/2380 2261/2318 2361/2418
Cena Defender* [Kč] 1.479.104  1.591.150 1.591.150 1.835.328
Cena Defender S [Kč] 1.611.357*  1.723.403  1.723.161* 1.937.694
Cena Defender SE [Kč] 1.730.058* 1.842.104 1.842.225*  2.057.605
Cena Defender HSE* [Kč] 1.895.949  2.007.995  2.008.963  2.223.254 
Cena Defender First Edition [Kč] - 1.990.087  - 2.203.652 
Cena Defender X* [Kč] - - - 2.626.547 
*motorizace a výbavy s dostupností od února 2020
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků