Nový konkurent Tesly? Čína opět okopírovala Mercedes, tentokrát GLA

Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se nechalo hodně „inspirovat“ Jeepem i Mercedesem třídy G. Dnes přidáme další, tentokrát elektrický vůz.

Čínské kopie nejenom evropských automobilů se v posledních letech řešily na hodně vysokých místech, volání automobilek po spravedlnosti však k ničemu nevedlo, a tak se v Číně kopíruje dál. Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se zvenku nechalo prokazatelně inspirovat Jeepem a uvnitř zase Mercedes třídy G, a dnes tady máme další kousek.

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Seznamte se s ohyzdností jménem K-One, jejíž příď prokazatelně odkazuje na Mercedes-Benz GLA „říznutý“ třídou B. Zatímco GLA je spíše nízké a široké, K-One je úzký a vysoký a v evropských měřítkách by spadal do kategorie B-SUV, tedy malých městských crossoverů.

Vůz na délku měří 4100 milimetrů, je 1710 milimetrů široký, 1595 milimetrů vysoký a rozvor jeho náprav činí 2520 milimetrů. Jeho rozměry jsou tedy velice podobné například Seatu Arona (4138 × 1 780 × 1 552 mm, rozvor 2556 mm). Zároveň však váží 1,4 tuny, což je dáno jeho pohonným ústrojím.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Na rozdíl od evropských B-SUV, a koneckonců i Mercedesu GLA, který tak okatě kopíruje, je totiž vybaven elektrickým pohonem a „koncovky“ výfuku jsou tak vlastně pouze na okrasu. Elektromotor má podle dostupných informací výkon 96 kW, a protože je pouze jeden, pohání jednu z náprav.

Energie je uložena v lithium-iontovém akumulátoru neznámé kapacity, web AutoHome však jako výrobce uvádí britskou společnost Harbin Coslight Power Company. Maximální rychlost vozu údajně činí pouze 102 km/h, s tou konkurencí Tesly, případně Jaguaru I-Pace, to tedy nebude tak horké.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků