Nový konkurent Tesly? Čína opět okopírovala Mercedes, tentokrát GLA

Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se nechalo hodně „inspirovat“ Jeepem i Mercedesem třídy G. Dnes přidáme další, tentokrát elektrický vůz.

Čínské kopie nejenom evropských automobilů se v posledních letech řešily na hodně vysokých místech, volání automobilek po spravedlnosti však k ničemu nevedlo, a tak se v Číně kopíruje dál. Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se zvenku nechalo prokazatelně inspirovat Jeepem a uvnitř zase Mercedes třídy G, a dnes tady máme další kousek.

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Seznamte se s ohyzdností jménem K-One, jejíž příď prokazatelně odkazuje na Mercedes-Benz GLA „říznutý“ třídou B. Zatímco GLA je spíše nízké a široké, K-One je úzký a vysoký a v evropských měřítkách by spadal do kategorie B-SUV, tedy malých městských crossoverů.

Vůz na délku měří 4100 milimetrů, je 1710 milimetrů široký, 1595 milimetrů vysoký a rozvor jeho náprav činí 2520 milimetrů. Jeho rozměry jsou tedy velice podobné například Seatu Arona (4138 × 1 780 × 1 552 mm, rozvor 2556 mm). Zároveň však váží 1,4 tuny, což je dáno jeho pohonným ústrojím.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Na rozdíl od evropských B-SUV, a koneckonců i Mercedesu GLA, který tak okatě kopíruje, je totiž vybaven elektrickým pohonem a „koncovky“ výfuku jsou tak vlastně pouze na okrasu. Elektromotor má podle dostupných informací výkon 96 kW, a protože je pouze jeden, pohání jednu z náprav.

Energie je uložena v lithium-iontovém akumulátoru neznámé kapacity, web AutoHome však jako výrobce uvádí britskou společnost Harbin Coslight Power Company. Maximální rychlost vozu údajně činí pouze 102 km/h, s tou konkurencí Tesly, případně Jaguaru I-Pace, to tedy nebude tak horké.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků