Nový konkurent Tesly? Čína opět okopírovala Mercedes, tentokrát GLA

Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se nechalo hodně „inspirovat“ Jeepem i Mercedesem třídy G. Dnes přidáme další, tentokrát elektrický vůz.

Čínské kopie nejenom evropských automobilů se v posledních letech řešily na hodně vysokých místech, volání automobilek po spravedlnosti však k ničemu nevedlo, a tak se v Číně kopíruje dál. Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se zvenku nechalo prokazatelně inspirovat Jeepem a uvnitř zase Mercedes třídy G, a dnes tady máme další kousek.

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Seznamte se s ohyzdností jménem K-One, jejíž příď prokazatelně odkazuje na Mercedes-Benz GLA „říznutý“ třídou B. Zatímco GLA je spíše nízké a široké, K-One je úzký a vysoký a v evropských měřítkách by spadal do kategorie B-SUV, tedy malých městských crossoverů.

Vůz na délku měří 4100 milimetrů, je 1710 milimetrů široký, 1595 milimetrů vysoký a rozvor jeho náprav činí 2520 milimetrů. Jeho rozměry jsou tedy velice podobné například Seatu Arona (4138 × 1 780 × 1 552 mm, rozvor 2556 mm). Zároveň však váží 1,4 tuny, což je dáno jeho pohonným ústrojím.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Na rozdíl od evropských B-SUV, a koneckonců i Mercedesu GLA, který tak okatě kopíruje, je totiž vybaven elektrickým pohonem a „koncovky“ výfuku jsou tak vlastně pouze na okrasu. Elektromotor má podle dostupných informací výkon 96 kW, a protože je pouze jeden, pohání jednu z náprav.

Energie je uložena v lithium-iontovém akumulátoru neznámé kapacity, web AutoHome však jako výrobce uvádí britskou společnost Harbin Coslight Power Company. Maximální rychlost vozu údajně činí pouze 102 km/h, s tou konkurencí Tesly, případně Jaguaru I-Pace, to tedy nebude tak horké.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků