Koenigsegg opět posunuje hranice schopností svých hypersportů. Modelovou řadu Jesko (představenou v roce 2019) nyní doplňuje přiostřeným, okruhově zaměřeným provedením s vlastním názvem Sadair´s Spear. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg opět posunuje hranice schopností svých hypersportů. Modelovou řadu Jesko (představenou v roce 2019) nyní doplňuje přiostřeným, okruhově zaměřeným provedením s vlastním názvem Sadair´s Spear. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Jménem nové varianty Christian von Koenigsegg, zakladatel značky, opět skládá poctu svému otci Jeskovi – Sadair´s Spear (Sadairovo kopí) bylo jméno jeho nejoblíbenějšího dostihového koně, na kterém odjel svůj poslední závod v roce 1976. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Jménem nové varianty Christian von Koenigsegg, zakladatel značky, opět skládá poctu svému otci Jeskovi – Sadair´s Spear (Sadairovo kopí) bylo jméno jeho nejoblíbenějšího dostihového koně, na kterém odjel svůj poslední závod v roce 1976. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Přestože má novinka charakterem excelovat právě na závodní dráze, stále si drží homologaci pro silniční použití. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Přestože má novinka charakterem excelovat právě na závodní dráze, stále si drží homologaci pro silniční použití. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Oproti výchozímu modelu Jesko Attack se dočkal hypersport ještě výraznějšího aerodynamického paketu, který zvyšuje přítlak a rovněž vylepšuje chlazení pohonného ústrojí. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Oproti výchozímu modelu Jesko Attack se dočkal hypersport ještě výraznějšího aerodynamického paketu, který zvyšuje přítlak a rovněž vylepšuje chlazení pohonného ústrojí. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Kromě masivního zadního spoileru byla například prodloužena i samotná zadní část s agresivnějším difuzorem. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Kromě masivního zadního spoileru byla například prodloužena i samotná zadní část s agresivnějším difuzorem. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Uprostřed má Sadair´s Spear osvědčený twin-turbo V8 o objemu pěti litrů z vývoje Koenigseggu, nyní však díky optimalizaci chlazení a nové kalibraci se zvýšeným výkonem o dalších 25 koní (19 kW). | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Uprostřed má Sadair´s Spear osvědčený twin-turbo V8 o objemu pěti litrů z vývoje Koenigseggu, nyní však díky optimalizaci chlazení a nové kalibraci se zvýšeným výkonem o dalších 25 koní (19 kW). | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Na klasický benzin dokáže vyprodukovat 1318 koní (969 kW), u Koenigseggu však tradičně sází na použití paliva E85, s nímž se maximální výkon motoru dostává až na 1647 koní (1211 kW). | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Na klasický benzin dokáže vyprodukovat 1318 koní (969 kW), u Koenigseggu však tradičně sází na použití paliva E85, s nímž se maximální výkon motoru dostává až na 1647 koní (1211 kW). | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

K přenosu síly na zadní kola používá značka nadále svou multi-spojkovou devítistupňovou převodovku LST (Light Speed Transmission). | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

K přenosu síly na zadní kola používá značka nadále svou multi-spojkovou devítistupňovou převodovku LST (Light Speed Transmission). | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Mezi další okruhová vylepšení modelu patří specificky nastavený podvozek s lehčími pružinami a tlumiči Triplex, zdokonalené karbon-keramické brzdy s odolnějším materiálem destiček, specifická směs okruhově zaměřených pneumatik od Michelinu... | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Mezi další okruhová vylepšení modelu patří specificky nastavený podvozek s lehčími pružinami a tlumiči Triplex, zdokonalené karbon-keramické brzdy s odolnějším materiálem destiček, specifická směs okruhově zaměřených pneumatik od Michelinu... | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

...nebo uvnitř zjednodušená středová konzole a lehké karbonové sedačky s volitelnými šestibodovými pásy. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

...nebo uvnitř zjednodušená středová konzole a lehké karbonové sedačky s volitelnými šestibodovými pásy. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Ve výsledku se značce podařilo ušetřit zhruba 35 kg (pohotovostní hmotnost okolo 1385 kg). Oddělitelná střecha vozu mimochodem stále zůstává. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Ve výsledku se značce podařilo ušetřit zhruba 35 kg (pohotovostní hmotnost okolo 1385 kg). Oddělitelná střecha vozu mimochodem stále zůstává. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg nakonec uvádí, že výchozí Jesko Attack už zvládl Sadair´s Spear během prvotních testů na domácí trati Gotland Ring překonat o 1,1 sekundy na kolo. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg nakonec uvádí, že výchozí Jesko Attack už zvládl Sadair´s Spear během prvotních testů na domácí trati Gotland Ring překonat o 1,1 sekundy na kolo. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Výroba novinky bude omezena na 30 kusů, přičemž všechny exempláře už byly prodány během soukromé premiéry pro nejoddanější klienty značky. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

Výroba novinky bude omezena na 30 kusů, přičemž všechny exempláře už byly prodány během soukromé premiéry pro nejoddanější klienty značky. | Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

| Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

| Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

| Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

| Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

| Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg

| Koenigsegg Sadair´s Spear | Zdroj: Koenigsegg

Jménem nové varianty Christian von Koenigsegg, zakladatel značky, opět skládá poctu svému otci Jeskovi – Sadair´s Spear (Sadairovo kopí) bylo jméno jeho nejoblíbenějšího dostihového koně, na kterém odjel svůj poslední závod v roce 1976. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg
Přestože má novinka charakterem excelovat právě na závodní dráze, stále si drží homologaci pro silniční použití. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg
Oproti výchozímu modelu Jesko Attack se dočkal hypersport ještě výraznějšího aerodynamického paketu, který zvyšuje přítlak a rovněž vylepšuje chlazení pohonného ústrojí. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg
Kromě masivního zadního spoileru byla například prodloužena i samotná zadní část s agresivnějším difuzorem. | Koenigsegg Sadair´s Spear Zdroj: Koenigsegg
16
Fotogalerie

Nový Koenigsegg Sadair's Spear má v hledáčku okruhy. Evoluce Jeska je lehčí i silnější

Na cenovku nového švédského monstra se ptát nemusíte. Vyprodalo se ještě před tím, než ho mohla spatřit veřejnost.

Koenigsegg opět posunuje hranice schopností svých hypersportů. Modelovou řadu Jesko (představenou v roce 2019) nyní doplňuje přiostřeným, okruhově zaměřeným provedením s vlastním názvem Sadair's Spear. Jménem nové varianty Christian von Koenigsegg, zakladatel značky, opět skládá poctu svému otci Jeskovi – Sadair's Spear (Sadairovo kopí) bylo jméno jeho nejoblíbenějšího dostihového koně, na kterém odjel svůj poslední závod v roce 1976.

Přestože má novinka charakterem excelovat právě na závodní dráze, stále si drží homologaci pro silniční použití. Oproti výchozímu modelu Jesko Attack se dočkal hypersport ještě výraznějšího aerodynamického paketu, který zvyšuje přítlak a rovněž vylepšuje chlazení pohonného ústrojí. Kromě masivního zadního spoileru byla například prodloužena i samotná zadní část s agresivnějším difuzorem.

Uprostřed má Sadair's Spear osvědčený twin-turbo V8 o objemu pěti litrů z vývoje Koenigseggu, nyní však díky optimalizaci chlazení a nové kalibraci se zvýšeným výkonem o dalších 25 koní (19 kW). Na klasický benzin dokáže vyprodukovat 1318 koní (969 kW), u Koenigseggu však tradičně sází na použití paliva E85, s nímž se maximální výkon motoru dostává až na 1647 koní (1211 kW). K přenosu síly na zadní kola používá značka nadále svou multi-spojkovou devítistupňovou převodovku LST (Light Speed Transmission).

Mezi další okruhová vylepšení modelu patří specificky nastavený podvozek s lehčími pružinami a tlumiči Triplex, zdokonalené karbon-keramické brzdy s odolnějším materiálem destiček, specifická směs okruhově zaměřených pneumatik od Michelinu nebo uvnitř zjednodušená středová konzole a lehké karbonové sedačky s volitelnými šestibodovými pásy. Ve výsledku se značce podařilo ušetřit zhruba 35 kg (pohotovostní hmotnost okolo 1385 kg). Oddělitelná střecha vozu mimochodem stále zůstává.

Koenigsegg nakonec uvádí, že výchozí Jesko Attack už zvládl Sadair's Spear během prvotních testů na domácí trati Gotland Ring překonat o 1,1 sekundy na kolo. Výroba novinky bude omezena na 30 kusů, přičemž všechny exempláře už byly prodány během soukromé premiéry pro nejoddanější klienty značky.

Zdroj: Koenigsegg | Zdroj videa: Koenigsegg

Doporučujeme

Články odjinud