Elegantní kapotáž mnoha směry odkazuje na původní CC8S, včetně drobných detailů typu tvaru světel, vstupů vzduchu na přídi a bocích... Zdroj: Koenigsegg

Elegantní kapotáž mnoha směry odkazuje na původní CC8S, včetně drobných detailů typu tvaru světel, vstupů vzduchu na přídi a bocích... | Zdroj: Koenigsegg

...nebo zadními světly, členěnými do tří segmentů na každé straně. Zdroj: Koenigsegg

...nebo zadními světly, členěnými do tří segmentů na každé straně. | Zdroj: Koenigsegg

Uvnitř se skrývá přímo u Koenigseggu navržený a postavený pětilitrový osmiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly. Divoký charakteru mu dodává absence setrvačníku (podobně jako u modelu Jesko) a výkon 872 kW (1185 k) na benzin. Pokud ale natankujete E85, na zadní kola jde 1018 kW (1385 k) a 1385 Nm. Zdroj: Koenigsegg

Uvnitř se skrývá přímo u Koenigseggu navržený a postavený pětilitrový osmiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly. Divoký charakteru mu dodává absence setrvačníku (podobně jako u modelu Jesko) a výkon 872 kW (1185 k) na benzin. Pokud ale natankujete E85, na zadní kola jde 1018 kW (1385 k) a 1385 Nm. | Zdroj: Koenigsegg

Řazení je řešeno skrze devítistupňovou automatickou převodovku Lightspeed, ale ta je kombinována s technikou, které Koenigsegg říká Engage Shifter System. Ta umožňuje manuální řazení pákou s šestistupňovou kulisou a spojkovým pedálem, nejde přitom o nějaké laciné elektro-šidítko. V pedálu prý skutečně cítíte odpor spojky, ovládané hydraulikou. Zdroj: Koenigsegg

Řazení je řešeno skrze devítistupňovou automatickou převodovku Lightspeed, ale ta je kombinována s technikou, které Koenigsegg říká Engage Shifter System. Ta umožňuje manuální řazení pákou s šestistupňovou kulisou a spojkovým pedálem, nejde přitom o nějaké laciné elektro-šidítko. V pedálu prý skutečně cítíte odpor spojky, ovládané hydraulikou. | Zdroj: Koenigsegg

A stejně tak v ruce převody při řazení, je zde mechanické spojení. Převody se mimochodem liší podle zvoleného jízdního módu (silniční, okruhový). Celé to však umí fungovat i v automatickém režimu. Zdroj: Koenigsegg

A stejně tak v ruce převody při řazení, je zde mechanické spojení. Převody se mimochodem liší podle zvoleného jízdního módu (silniční, okruhový). Celé to však umí fungovat i v automatickém režimu. | Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 | Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 | Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 | Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 Zdroj: Koenigsegg

Koenigsegg CC850 | Zdroj: Koenigsegg

...nebo zadními světly, členěnými do tří segmentů na každé straně. Zdroj: Koenigsegg
Uvnitř se skrývá přímo u Koenigseggu navržený a postavený pětilitrový osmiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly. Divoký charakteru mu dodává absence setrvačníku (podobně jako u modelu Jesko) a výkon 872 kW (1185 k) na benzin. Pokud ale natankujete E85, na zadní kola jde 1018 kW (1385 k) a 1385 Nm. Zdroj: Koenigsegg
Řazení je řešeno skrze devítistupňovou automatickou převodovku Lightspeed, ale ta je kombinována s technikou, které Koenigsegg říká Engage Shifter System. Ta umožňuje manuální řazení pákou s šestistupňovou kulisou a spojkovým pedálem, nejde přitom o nějaké laciné elektro-šidítko. V pedálu prý skutečně cítíte odpor spojky, ovládané hydraulikou. Zdroj: Koenigsegg
A stejně tak v ruce převody při řazení, je zde mechanické spojení. Převody se mimochodem liší podle zvoleného jízdního módu (silniční, okruhový). Celé to však umí fungovat i v automatickém režimu. Zdroj: Koenigsegg
9
Fotogalerie

Nový Koenigsegg CC850 má 1385 koní a řazení jako s manuální převodovkou. Vznikne jen padesát kusů

Před dvaceti lety šel Christian von Koenigsegg s kůží na trh a svou rychlou plackou CC8S natrhl triko zavedeným výrobcům sporťáků. Jeho ohlédnutí zpět je naprosto geniální.

Psal se rok 2000 a na autosalonu v Paříži se objevil prototyp vysoce výkonného auta s odnímatelnými střešními panely. Nepocházelo z Itálie, ale ze Švédska a bylo výsledkem osmi let vývoje a tvrdé práce. Jeho uprostřed uložený osmiválec s objemem 4,6 litru byl od Fordu a s kompresorem dával 488 kW (664 koní).

Vůz zaujal zákazníky a v letech 2002 až 2004 bylo vyrobeno šest kusů, nástupcem se stalo mnohem silnější CCR. Právě ke svému prvnímu úspěšnému vozu se Koenigsegg obrací ve formě limitované série duchovního nástupce původní CC8S s názvem CC850 – padesátka znamená počet plánovaných exemplářů.

Jeho elegantní kapotáž mnoha směry odkazuje na originál, včetně drobných detailů typu tvaru světel, vstupů vzduchu na přídi a bocích nebo zadními světly, členěnými do tří segmentů na každé straně. Karoserie ale nepůsobí jako jednoduché retro – a pohon už vůbec ne.

Uvnitř se skrývá přímo u Koenigseggu navržený a postavený pětilitrový osmiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly. Divoký charakter mu dodává absence setrvačníku (stejně jako u modelu Jesko) a výkon 872 kW (1185 k) na benzin. Pokud ale natankujete E85, na zadní kola jde 1018 kW (1385 k) a 1385 N.m. Tyto hodnoty nejsou náhoda, vůz totiž váží přesně 1385 kg, poměr výkonu a hmotnosti tak činí 1:1.

Řazení je řešeno skrze devítistupňovou automatickou převodovku Lightspeed, ale ta je kombinována s technikou, které Koenigsegg říká Engage Shifter System. Ta umožňuje manuální řazení pákou s šestistupňovou kulisou a spojkovým pedálem, nejde přitom o nějaké laciné elektro-šidítko. V pedálu prý skutečně cítíte odpor spojky, ovládané hydraulikou. A stejně tak v ruce převody při řazení, je zde mechanické spojení.

Převody se mimochodem liší podle zvoleného jízdního módu (silniční, okruhový). Celé to však umí fungovat i v automatickém režimu. Christian von Koenigsegg na premiéře CC850 uvedl, že vzhledem k aktuálním předpisům je velmi těžké postavit superauto s manuálem, ale toto je nejlepší dostupná technika pro nadšené řidiče a záchrana manuálu pro budoucí generace.

Doporučujeme

Články odjinud