Nový kabriolet od VW: vypadá jako Golf, ale není to Golf

Výstaviště ve Frankfurtu ještě nevychladlo, když německé magazíny tradičně hojně zásobené informacemi přinesly nepříjemnou zprávu: Nový Volkswagen Golf zůstane u jediné karosářské varianty, z ekonomických důvodů nevznikne kabriolet ani kombi. Po několika měsících od této „smutné zvěsti“ uveřejnily tytéž německé magazíny materiál, z něhož vyplývá jediné - kabriolet bude.

Nebude to však kabriolet ledajaký. Na pohled vypadá jako Golf, interiér se podobá Golfu, podvozek nemá s Golfem nic společného. Na původních „smutných zvěstech“ tedy přece něco bylo. Volkswagen, jak informoval německý Auto Motor und Sport, skutečně nepostaví Golf Cabrio, Volkswagen postaví nový kabriolet s tváří podobnou Golfu a podvozkem nového Passatu. O Golfu Cabrio nechce výrobce ani slyšet, nové Cabrio je zkrátka nové Cabrio, žádný Golf!

Délka 4,4 metru vytváří dostatečný prostor pro čtyřčlennou posádku. Cestující na zadních sedadlech se problémů s místem obávat nemusí. Ke kabrioletu patří pochopitelně sklápěcí (v tomto případě elektrohydraulická) střecha. Ta se rozloží nad hlavami čtyřčlenné posádky zmáčknutím jednoho tlačítka. Volkswagen chtěl předejít veškerým možným problémům, pevné uložení střechy za zadními sedadly zamezí nepříjemným vibracím.

Studie kabrioletu (v Ženevě) bude mít střechu skleněnou, o dostupnosti tohoto řešení v sériové podobě není definitivně rozhodnuto. Jelikož se Golf coby kabriolet zbavil pevné střechy, bylo nutné posílit jeho tělo. Zařídily to výztuhy a pevnější materiály. Velikost zavazadlového prostoru závisí na tom, v jaké pozici se střecha nachází. Při složené střeše bude mít zavazadlový prostor objem cca 250 l, při rozložené 400 l.

Do prodeje se nový kabriolet dostane v roce 2006, základní pohonnou jednotkou bude 2.0 FSI s výkonem 110 kW/150 k a šestistupňovou převodovkou. Pro 200 koňovou variantu bude dostupná také převodovka DSG. V nabídce motorů se dále objeví 2.0 TDI s výkonem 103 kW/140 k (také s převodovkou DSG). V roce 2007, tedy rok po uvedení automobilu na trh, přibude 1.6 FSI. Cena nového kabrioletu má začínat na 30000 euro.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků