Nový kabriolet od VW: vypadá jako Golf, ale není to Golf

Výstaviště ve Frankfurtu ještě nevychladlo, když německé magazíny tradičně hojně zásobené informacemi přinesly nepříjemnou zprávu: Nový Volkswagen Golf zůstane u jediné karosářské varianty, z ekonomických důvodů nevznikne kabriolet ani kombi. Po několika měsících od této „smutné zvěsti“ uveřejnily tytéž německé magazíny materiál, z něhož vyplývá jediné - kabriolet bude.

Nebude to však kabriolet ledajaký. Na pohled vypadá jako Golf, interiér se podobá Golfu, podvozek nemá s Golfem nic společného. Na původních „smutných zvěstech“ tedy přece něco bylo. Volkswagen, jak informoval německý Auto Motor und Sport, skutečně nepostaví Golf Cabrio, Volkswagen postaví nový kabriolet s tváří podobnou Golfu a podvozkem nového Passatu. O Golfu Cabrio nechce výrobce ani slyšet, nové Cabrio je zkrátka nové Cabrio, žádný Golf!

Délka 4,4 metru vytváří dostatečný prostor pro čtyřčlennou posádku. Cestující na zadních sedadlech se problémů s místem obávat nemusí. Ke kabrioletu patří pochopitelně sklápěcí (v tomto případě elektrohydraulická) střecha. Ta se rozloží nad hlavami čtyřčlenné posádky zmáčknutím jednoho tlačítka. Volkswagen chtěl předejít veškerým možným problémům, pevné uložení střechy za zadními sedadly zamezí nepříjemným vibracím.

Studie kabrioletu (v Ženevě) bude mít střechu skleněnou, o dostupnosti tohoto řešení v sériové podobě není definitivně rozhodnuto. Jelikož se Golf coby kabriolet zbavil pevné střechy, bylo nutné posílit jeho tělo. Zařídily to výztuhy a pevnější materiály. Velikost zavazadlového prostoru závisí na tom, v jaké pozici se střecha nachází. Při složené střeše bude mít zavazadlový prostor objem cca 250 l, při rozložené 400 l.

Do prodeje se nový kabriolet dostane v roce 2006, základní pohonnou jednotkou bude 2.0 FSI s výkonem 110 kW/150 k a šestistupňovou převodovkou. Pro 200 koňovou variantu bude dostupná také převodovka DSG. V nabídce motorů se dále objeví 2.0 TDI s výkonem 103 kW/140 k (také s převodovkou DSG). V roce 2007, tedy rok po uvedení automobilu na trh, přibude 1.6 FSI. Cena nového kabrioletu má začínat na 30000 euro.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků