Nový kabriolet od VW: vypadá jako Golf, ale není to Golf

Nový kabriolet od VW: vypadá jako Golf, ale není to Golf

Výstaviště ve Frankfurtu ještě nevychladlo, když německé magazíny tradičně hojně zásobené informacemi přinesly nepříjemnou zprávu: Nový Volkswagen Golf zůstane u jediné karosářské varianty, z ekonomických důvodů nevznikne kabriolet ani kombi. Po několika měsících od této „smutné zvěsti“ uveřejnily tytéž německé magazíny materiál, z něhož vyplývá jediné - kabriolet bude.

Nebude to však kabriolet ledajaký. Na pohled vypadá jako Golf, interiér se podobá Golfu, podvozek nemá s Golfem nic společného. Na původních „smutných zvěstech“ tedy přece něco bylo. Volkswagen, jak informoval německý Auto Motor und Sport, skutečně nepostaví Golf Cabrio, Volkswagen postaví nový kabriolet s tváří podobnou Golfu a podvozkem nového Passatu. O Golfu Cabrio nechce výrobce ani slyšet, nové Cabrio je zkrátka nové Cabrio, žádný Golf!

Délka 4,4 metru vytváří dostatečný prostor pro čtyřčlennou posádku. Cestující na zadních sedadlech se problémů s místem obávat nemusí. Ke kabrioletu patří pochopitelně sklápěcí (v tomto případě elektrohydraulická) střecha. Ta se rozloží nad hlavami čtyřčlenné posádky zmáčknutím jednoho tlačítka. Volkswagen chtěl předejít veškerým možným problémům, pevné uložení střechy za zadními sedadly zamezí nepříjemným vibracím.

Studie kabrioletu (v Ženevě) bude mít střechu skleněnou, o dostupnosti tohoto řešení v sériové podobě není definitivně rozhodnuto. Jelikož se Golf coby kabriolet zbavil pevné střechy, bylo nutné posílit jeho tělo. Zařídily to výztuhy a pevnější materiály. Velikost zavazadlového prostoru závisí na tom, v jaké pozici se střecha nachází. Při složené střeše bude mít zavazadlový prostor objem cca 250 l, při rozložené 400 l.

Do prodeje se nový kabriolet dostane v roce 2006, základní pohonnou jednotkou bude 2.0 FSI s výkonem 110 kW/150 k a šestistupňovou převodovkou. Pro 200 koňovou variantu bude dostupná také převodovka DSG. V nabídce motorů se dále objeví 2.0 TDI s výkonem 103 kW/140 k (také s převodovkou DSG). V roce 2007, tedy rok po uvedení automobilu na trh, přibude 1.6 FSI. Cena nového kabrioletu má začínat na 30000 euro.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků