Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Americká off-roadová legenda se v nové generaci konečně ukazuje i na českém trhu. Wrangler u nás seženete ve tří- i pětidveřové variantě, na výběr budete mít z trojice výbav a dvou motorů.

Jak už víme, nový Wrangler jako správný teréňák nadále používá žebřinový rám, jeho hliníková karoserie ušetřila 90 kg vůči předchozí generaci, nechybí mu chytrý systém pohonu všech kol, a díky vylepšením na podvozku a řízení je na druhou stranu ještě civilizovanější ke každodennímu použití. Vlnu stylových SUV jednoduše stále míjí a toto místo úctyhodně přenechává jiným modelům pod značkou Jeepu.

Informace o nabídce motorů pro Evropu už byly zveřejněny dříve, tudíž není překvapením, že Wrangler v Česku pořídíte buď s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 199 kW (270 koní), nebo 2,2litrovým naftovým čtyřválcem o výkonu 147 kW (200 koní). Standardem je u obou motorů osmistupňová automatická převodovka a samozřejmě pohon všech kol.

Facelift Jeepu Renegade je venku. Změny skoro nepostřehnete

Facelift Jeepu Renegade je venku. Změny skoro nepostřehnete

Trojici výbav začíná provedení Sport, v němž je Wrangler dostupný pouze s naftovou jednotkou, a to za cenu 1.192.900 Kč (v třídveřové variantě). V tuto chvíli navíc s akčním paketem „Sport Plus“, který zahrnuje dotykovou 7palcovou obrazovku infotainmentu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací kameru, celoroční pneumatiky Bridgestone na 17palcových kolech a třeba i chromované prvky v interiéru. Za pětidveřovou verzi Unlimited si připravte navíc 93.000 Kč, celkem tedy 1.285.900 Kč.

U vyšších výbav Sahara a Rubicon poté Jeep nastavil identickou cenovku a nechává na vás, zda si vyberete právě civilizovanější specifikaci Sahara, nebo off-roadově zaměřenou verzi Rubicon. Bez ohledu na motorizace totiž vyjdou obě třídveřové varianty na 1.362.900 Kč. Pokud chcete více místa, pětidveřová karoserie Unlimited je příplatkem 92.000 Kč. S těmito výbavami se tak cena většího Wrangleru šplhá na 1.454.900 Kč.

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

Jak Sahara, tak Rubicon, se vyznačují LED světlomety s denním svícením, bezklíčovým odemykáním, dotykovou 7palcovou obrazovkou infotainmentu nebo prémiovým audiosystémem Alpine. Na Sahaře ovšem najdete větší 18palcová kola a celoroční pneu, zatímco Rubicon využívá menší 17palcová kola a terénní pneu do „blátivého prostředí“.

Sahara a Sport se taktéž obejdou bez elektricky odpojitelného předního stabilizátoru a uzávěrky diferenciálu přední a zadní nápravy, což je technika standardně dodávaná právě u schopnějšího Rubiconu. Na druhou stranu je pro verze Sport a Sahara dostupný diferenciál s omezenou svorností za příplatek 7700 Kč. Kompletní ceník naleznete zde.

Jeep Wrangler – nabízené motory a výbavy
Motor 2.0T GME  2.2 CRD
Převodovka 8A 8A
Pohon 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1995 2143
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW] 199 147
Točivý moment [N.m] 400 450
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,1-10,1 7,4-7,9
Cena Sport [Kč] - 1.192.900
(1.285.900) 
Cena Sahara [Kč]
 
1.362.900
(1.454.900)
1.362.900
(1.454.900)
Cena Rubicon [Kč] 1.362.900
(1.454.900)
1.362.900
(1.454.900)
(v závorkách uvedena cena pětidveřové verze Unlimited)
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků