Americká off-roadová legenda se v nové generaci konečně ukazuje i na českém trhu. Wrangler u nás seženete ve tří- i pětidveřové variantě, na výběr budete mít z trojice výbav a dvou motorů.
Jak už víme, nový Wrangler jako správný teréňák nadále používá žebřinový rám, jeho hliníková karoserie ušetřila 90 kg vůči předchozí generaci, nechybí mu chytrý systém pohonu všech kol, a díky vylepšením na podvozku a řízení je na druhou stranu ještě civilizovanější ke každodennímu použití. Vlnu stylových SUV jednoduše stále míjí a toto místo úctyhodně přenechává jiným modelům pod značkou Jeepu.
Informace o nabídce motorů pro Evropu už byly zveřejněny dříve, tudíž není překvapením, že Wrangler v Česku pořídíte buď s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 199 kW (270 koní), nebo 2,2litrovým naftovým čtyřválcem o výkonu 147 kW (200 koní). Standardem je u obou motorů osmistupňová automatická převodovka a samozřejmě pohon všech kol.
Trojici výbav začíná provedení Sport, v němž je Wrangler dostupný pouze s naftovou jednotkou, a to za cenu 1.192.900 Kč (v třídveřové variantě). V tuto chvíli navíc s akčním paketem „Sport Plus“, který zahrnuje dotykovou 7palcovou obrazovku infotainmentu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací kameru, celoroční pneumatiky Bridgestone na 17palcových kolech a třeba i chromované prvky v interiéru. Za pětidveřovou verzi Unlimited si připravte navíc 93.000 Kč, celkem tedy 1.285.900 Kč.
U vyšších výbav Sahara a Rubicon poté Jeep nastavil identickou cenovku a nechává na vás, zda si vyberete právě civilizovanější specifikaci Sahara, nebo off-roadově zaměřenou verzi Rubicon. Bez ohledu na motorizace totiž vyjdou obě třídveřové varianty na 1.362.900 Kč. Pokud chcete více místa, pětidveřová karoserie Unlimited je příplatkem 92.000 Kč. S těmito výbavami se tak cena většího Wrangleru šplhá na 1.454.900 Kč.
Jak Sahara, tak Rubicon, se vyznačují LED světlomety s denním svícením, bezklíčovým odemykáním, dotykovou 7palcovou obrazovkou infotainmentu nebo prémiovým audiosystémem Alpine. Na Sahaře ovšem najdete větší 18palcová kola a celoroční pneu, zatímco Rubicon využívá menší 17palcová kola a terénní pneu do „blátivého prostředí“.
Sahara a Sport se taktéž obejdou bez elektricky odpojitelného předního stabilizátoru a uzávěrky diferenciálu přední a zadní nápravy, což je technika standardně dodávaná právě u schopnějšího Rubiconu. Na druhou stranu je pro verze Sport a Sahara dostupný diferenciál s omezenou svorností za příplatek 7700 Kč. Kompletní ceník naleznete zde.
Jeep Wrangler – nabízené motory a výbavy |
Motor |
2.0T GME |
2.2 CRD |
Převodovka |
8A |
8A |
Pohon |
4x4 |
4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
2143 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW] |
199 |
147 |
Točivý moment [N.m] |
400 |
450 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
9,1-10,1 |
7,4-7,9 |
Cena Sport [Kč] |
- |
1.192.900
(1.285.900) |
Cena Sahara [Kč]
|
1.362.900
(1.454.900) |
1.362.900
(1.454.900) |
Cena Rubicon [Kč] |
1.362.900
(1.454.900) |
1.362.900
(1.454.900) |
(v závorkách uvedena cena pětidveřové verze Unlimited) |
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler