Nový Jeep Wrangler přijíždí do Evropy. Víme, jaké bude mít motory

Nová generace Wrangleru se sice představila již na konci minulého roku, jenže přesnou evropskou specifikaci jsme tehdy neznali. Nyní je vše odtajněno a hlavně víme, jaké pod kapotou legendárního off-roadu čekat motory.

Jak už víme, nový Wrangler jako správný teréňák nadále používá žebřinový rám, jeho hliníková karoserie ušetřila 90 kg vůči předchozí generaci, nechybí mu chytrý systém pohonu všech kol, a díky vylepšením na podvozku a řízení je na druhou stranu ještě civilizovanější ke každodennímu použití. Alespoň podle slov automobilky.

Nadšence do větších objemů však nepotěší, že v Evropě nebude Wrangler k mání s 3,6litrovým šestiválcem Pentastar. Kromě USA bude totiž nabízen pouze na trzích Afriky a Středního východu.

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

U nás se budeme muset spokojit s dvojicí přeplňovaných čtyřválců. Prvním z nich je naftová jednotka MultiJet II o objemu 2,2 litru, která používá turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek a objevuje se také například v Alfě Romeo Stelvio.

Pod kapotou Wrangleru zajistí výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 450 N.m. Kombinovaná udávaná spotřeba je 7,9 litru na 100 km (u nejvyšší výbavy Rubicon se čtyřdveřovou karoserií).

Na italských plážích letos budou dohlížet Jeepy. Pořídili si je Carabinieri

Na italských plážích letos budou dohlížet Jeepy. Pořídili si je Carabinieri

Druhou možností je přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,0 litru. Po stránce výkonu nabídne 200 kW (272 koní) a 400 N.m. točivého momentu. Tato verze však bude k dispozici až v posledním čtvrtletí roku 2018. Zde Jeep zatím spotřebu evropské specifikace neuvádí. Oba zmíněné motory využívají nové osmistupňové automatické převodovky a také používají systém Start-Stop.

V Číně se zase předvedli. BAIC BJ40L sprostě kopíruje Jeep i Mercedes

V Číně se zase předvedli. BAIC BJ40L sprostě kopíruje Jeep i Mercedes

V Evropě pak bude Wrangler možné pořídit ve třech stupních výbavy – Sport, Sahara a Rubicon, a to ve dvou- nebo čtyřdveřové variantě karoserie. U nejvyššího Rubiconu jsou zahrnuty i odolnější nápravy, elektrické uzávěrky předního a zadního diferenciálu, redukční převodovka, systém odpojování předního příčného stabilizátoru či odpružení s delším zdvihem.

Podle zvolené linie najdete uvnitř nového interiéru buď 5-, 7- či 8,4palcovou obrazovku infotainmentu. U dvou posledních je zahrnuta i konektivita přes Apple CarPlay a Android Auto. Nakonec se objevují i bezpečnostní a asistenční systémy, jako monitorování slepého úhlu, detekce pohybu za autem nebo parkovací asistent včetně zadní kamery.

K prodejcům v Evropě se nový Jeep Wrangler dostane ještě letos v září. V tu dobu se určitě dozvíme i přesné ceny od českého zastoupení americké značky.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků