Nový Jeep Wrangler přijíždí do Evropy. Víme, jaké bude mít motory

Nová generace Wrangleru se sice představila již na konci minulého roku, jenže přesnou evropskou specifikaci jsme tehdy neznali. Nyní je vše odtajněno a hlavně víme, jaké pod kapotou legendárního off-roadu čekat motory.

Jak už víme, nový Wrangler jako správný teréňák nadále používá žebřinový rám, jeho hliníková karoserie ušetřila 90 kg vůči předchozí generaci, nechybí mu chytrý systém pohonu všech kol, a díky vylepšením na podvozku a řízení je na druhou stranu ještě civilizovanější ke každodennímu použití. Alespoň podle slov automobilky.

Nadšence do větších objemů však nepotěší, že v Evropě nebude Wrangler k mání s 3,6litrovým šestiválcem Pentastar. Kromě USA bude totiž nabízen pouze na trzích Afriky a Středního východu.

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

U nás se budeme muset spokojit s dvojicí přeplňovaných čtyřválců. Prvním z nich je naftová jednotka MultiJet II o objemu 2,2 litru, která používá turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek a objevuje se také například v Alfě Romeo Stelvio.

Pod kapotou Wrangleru zajistí výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 450 N.m. Kombinovaná udávaná spotřeba je 7,9 litru na 100 km (u nejvyšší výbavy Rubicon se čtyřdveřovou karoserií).

Na italských plážích letos budou dohlížet Jeepy. Pořídili si je Carabinieri

Na italských plážích letos budou dohlížet Jeepy. Pořídili si je Carabinieri

Druhou možností je přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,0 litru. Po stránce výkonu nabídne 200 kW (272 koní) a 400 N.m. točivého momentu. Tato verze však bude k dispozici až v posledním čtvrtletí roku 2018. Zde Jeep zatím spotřebu evropské specifikace neuvádí. Oba zmíněné motory využívají nové osmistupňové automatické převodovky a také používají systém Start-Stop.

V Číně se zase předvedli. BAIC BJ40L sprostě kopíruje Jeep i Mercedes

V Číně se zase předvedli. BAIC BJ40L sprostě kopíruje Jeep i Mercedes

V Evropě pak bude Wrangler možné pořídit ve třech stupních výbavy – Sport, Sahara a Rubicon, a to ve dvou- nebo čtyřdveřové variantě karoserie. U nejvyššího Rubiconu jsou zahrnuty i odolnější nápravy, elektrické uzávěrky předního a zadního diferenciálu, redukční převodovka, systém odpojování předního příčného stabilizátoru či odpružení s delším zdvihem.

Podle zvolené linie najdete uvnitř nového interiéru buď 5-, 7- či 8,4palcovou obrazovku infotainmentu. U dvou posledních je zahrnuta i konektivita přes Apple CarPlay a Android Auto. Nakonec se objevují i bezpečnostní a asistenční systémy, jako monitorování slepého úhlu, detekce pohybu za autem nebo parkovací asistent včetně zadní kamery.

K prodejcům v Evropě se nový Jeep Wrangler dostane ještě letos v září. V tu dobu se určitě dozvíme i přesné ceny od českého zastoupení americké značky.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků