Nový Jeep Wrangler přijíždí do Evropy. Víme, jaké bude mít motory

Nová generace Wrangleru se sice představila již na konci minulého roku, jenže přesnou evropskou specifikaci jsme tehdy neznali. Nyní je vše odtajněno a hlavně víme, jaké pod kapotou legendárního off-roadu čekat motory.

Jak už víme, nový Wrangler jako správný teréňák nadále používá žebřinový rám, jeho hliníková karoserie ušetřila 90 kg vůči předchozí generaci, nechybí mu chytrý systém pohonu všech kol, a díky vylepšením na podvozku a řízení je na druhou stranu ještě civilizovanější ke každodennímu použití. Alespoň podle slov automobilky.

Nadšence do větších objemů však nepotěší, že v Evropě nebude Wrangler k mání s 3,6litrovým šestiválcem Pentastar. Kromě USA bude totiž nabízen pouze na trzích Afriky a Středního východu.

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

U nás se budeme muset spokojit s dvojicí přeplňovaných čtyřválců. Prvním z nich je naftová jednotka MultiJet II o objemu 2,2 litru, která používá turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek a objevuje se také například v Alfě Romeo Stelvio.

Pod kapotou Wrangleru zajistí výkon 147 kW (200 koní) a točivý moment 450 N.m. Kombinovaná udávaná spotřeba je 7,9 litru na 100 km (u nejvyšší výbavy Rubicon se čtyřdveřovou karoserií).

Na italských plážích letos budou dohlížet Jeepy. Pořídili si je Carabinieri

Na italských plážích letos budou dohlížet Jeepy. Pořídili si je Carabinieri

Druhou možností je přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2,0 litru. Po stránce výkonu nabídne 200 kW (272 koní) a 400 N.m. točivého momentu. Tato verze však bude k dispozici až v posledním čtvrtletí roku 2018. Zde Jeep zatím spotřebu evropské specifikace neuvádí. Oba zmíněné motory využívají nové osmistupňové automatické převodovky a také používají systém Start-Stop.

V Číně se zase předvedli. BAIC BJ40L sprostě kopíruje Jeep i Mercedes

V Číně se zase předvedli. BAIC BJ40L sprostě kopíruje Jeep i Mercedes

V Evropě pak bude Wrangler možné pořídit ve třech stupních výbavy – Sport, Sahara a Rubicon, a to ve dvou- nebo čtyřdveřové variantě karoserie. U nejvyššího Rubiconu jsou zahrnuty i odolnější nápravy, elektrické uzávěrky předního a zadního diferenciálu, redukční převodovka, systém odpojování předního příčného stabilizátoru či odpružení s delším zdvihem.

Podle zvolené linie najdete uvnitř nového interiéru buď 5-, 7- či 8,4palcovou obrazovku infotainmentu. U dvou posledních je zahrnuta i konektivita přes Apple CarPlay a Android Auto. Nakonec se objevují i bezpečnostní a asistenční systémy, jako monitorování slepého úhlu, detekce pohybu za autem nebo parkovací asistent včetně zadní kamery.

K prodejcům v Evropě se nový Jeep Wrangler dostane ještě letos v září. V tu dobu se určitě dozvíme i přesné ceny od českého zastoupení americké značky.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 102 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků